Λογοκρισία στην τέχνη

Ηρώ

Διακεκριμένο μέλος

Η Μαρούλι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών και επαγγέλεται Αρχιτέκτονας. Έχει γράψει 6,569 μηνύματα.
Ο τίτλος παραπέμπει σε κάτι αναχρονιστικό, κάποτε που η τέχνη όχι μόνο φιμώνονταν αλλά γινόταν και κατά παραγγελία.

Όμως, ο καλλιτέχνης του 21ου αιώνα είναι εκφραστικά ελεύθερος;
Υπάρχουν όρια στην τέχνη και ποια είναι τα κριτήρια;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 30,870 μηνύματα.
Νομίζω οτι ο κάθε τυχάρπαστος (αυτοαποκαλούμενος) καλλιτέχνης χρησιμοποιεί το άλλοθι της ελευθερίας της τέχνης για να προβάλλει τις ιδέες και το έργο του χωρίς να μπορεί κανείς να αντισταθεί εφόσον είναι τέχνη. Αυτό με πειράζει πάρα πολύ, αλλά έχουμε δημοκρατία. Από μένα πάντως τέτοιοι άνθρωποι παίρνουν απλά την αδιαφορία μου κι αυτό νομίζω είναι το καλύτερο. Δυστυχώς βέβαια υπάρχουν και κάποιοι που δίνουν λεφτά για κάτι τέτοια. Τι να πεις...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fantasmenos

Τιμώμενο Μέλος

Η Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,026 μηνύματα.
Νομίζω οτι ο κάθε τυχάρπαστος (αυτοαποκαλούμενος) καλλιτέχνης χρησιμοποιεί το άλλοθι της ελευθερίας της τέχνης για να προβάλλει τις ιδέες και το έργο του χωρίς να μπορεί κανείς να αντισταθεί εφόσον είναι τέχνη. Αυτό με πειράζει πάρα πολύ, αλλά έχουμε δημοκρατία. Από μένα πάντως τέτοιοι άνθρωποι παίρνουν απλά την αδιαφορία μου κι αυτό νομίζω είναι το καλύτερο. Δυστυχώς βέβαια υπάρχουν και κάποιοι που δίνουν λεφτά για κάτι τέτοια. Τι να πεις...

Himela ο Scorsese και ο Defoe ποτέ δεν ήταν τυχάρπαστοι και αυτοαποκαλούμενοι καλλιτέχνες. Άλλοι τους λένε καλλιτέχνες. Και όμως μια από τις καλύτερες δουλειές τους, βασισμένη στο βιβλίο του Καζαντζάκη (Ελλάδα φορ έβερ ρεεεε) υπέστη τρομερή λογοκρισία σε ορισμένες χώρες. Τι να πεις έδωσα λεφτά για να το δω. :P



Υπάρχουν όρια στην τέχνη και ποια είναι τα κριτήρια;

Τα κριτήρια τα ορίζουν το ΕΣΡ, οι γκαλερίστες, το box office, και το rolling stone magazine κτλ κτλ κτλ.

Αυτά είναι αποδοχή τον αξιών της εκάστοτε εποχής και απαξίωση για άλλες αντιλήψεις, κλείσιμο των ματιών στην πραγματικότητα και αναπαράσταση της από την τέχνη όπως θα θέλαμε να είναι, και όχι όπως μερικές φορές είναι, εύπεπτες δημιουργίες με σκοπό να μας κάνουν να περάσουμε καλά αλλά και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί σαν "ψευτοκουλτουριάρικο" όταν κάτι είναι ασυνήθιστο και δύσκολο στην κατανόηση του.

Η σάτυρα ή και η κριτική στο Ισλάμ και τον Χριστιανισμό, η βία (όχι από την πλευρά της δόξας που της δίνεται στο χόλιγουντ) αλλά με την καθαρή μορφή της που σε κάνει να την αποστρέφεσαι, η αναπαράσταση της σεξουαλικότητας, η επίθεση σε αντιλήψεις της κοινωνίας που είναι παθογόνες για την αναπαραγωγή της, με λίγα λογια η επίθεση στον θεατή έτσι ώστε να τον βγάλουν από τα ρούχα του ή να του δείξουν μια αιρετική διάσταση πάνω σε ένα θέμα, όλα αυτά είναι αιτίες απόρριψης της τέχνης που φτάνει στα όρια της τον καθωσπρεπισμό, και χαρακτηρίζεται σαν ακραία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lorien

Περιβόητο μέλος

Ο Lorien αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 5,880 μηνύματα.
Όμως, ο καλλιτέχνης του 21ου αιώνα είναι εκφραστικά ελεύθερος;
Υπάρχουν όρια στην τέχνη και ποια είναι τα κριτήρια;
Ειναι πολυ πιο ελευθερος απο παλαιοτερα και αυτο ειναι καλο.
Καθως πιστευω οτι η σκεψη και οι ιδεες πρεπει να ειναι ελευθερες, το ιδιο λοιπον και η τεχνη. Άλλωστε τα κριτηρια και τα ορια, μπορει καλλιστα να τα θεσει το κοινο με την επι ή από-δοκιμασια του. Το συστημα μπορει να ειναι αυτορυθμιζομενο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ηρώ

Διακεκριμένο μέλος

Η Μαρούλι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών και επαγγέλεται Αρχιτέκτονας. Έχει γράψει 6,569 μηνύματα.
Αποσύρθηκε και στη χώρα μας η προβολή της περιβόητης σέρβικης ταινίας "Χασαποσέρβικο" από τις αίθουσες του φεστιβάλ κινηματογράφου "Νύχτες Πρεμιέρας"

Το trailer της ταινίας:


Ο σκηνοθέτης δηλώνει:
H ταινία αφηγείται την ιστορία ενός πρώην πορνοστάρ, που υποπίπτει στο δέλεαρ να επανέλθει στην ενεργό δράση έναντι αδρής αμοιβής και περιέχει μια από τις πιο ακραίες σκηνές στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου: τον βιασμό ενός παιδιού.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας δήλωσε για τη σκηνή του βιασμού του ανηλίκου: «είναι η αναπαράσταση της δικής μας κακοποίησης από τη Σέρβικη κυβέρνηση...άρα η σκηνή είναι δικαιολογημένη».

Υποστηρίζει επίσης πως «πρέπει να νιώσεις τη βία για να καταλάβεις το μέγεθός της».


Τι λέτε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γίδι

Τιμώμενο Μέλος

Η Γίδι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 22,554 μηνύματα.
Το τρέιλερ δείχνει πολλή βία. Δεν ξέρουμε αν η ταινία έχει τόση, στην έκτασή της... Αλλά είμαι πάντα επιφυλακτική με τέτοια εγχειρήματα, γιατί περνάνε εύκολα στην τακτική του "η βία για τη βία"...
Επίσης, δε συμφωνώ καθόλου με τη λογική (όπως την παρουσιάζει ο σκηνοθέτης στην παράθεση της Ηρούς) του ότι πρέπει να νιώσεις τη βία. Πολλές φορές η βία μπορεί να εκφραστεί με πολύ έμμεσο, συμβολικό ή ποιητικό τρόπο, και να μας συγκλονίσει.

Ωστόσο δεν ξέρω κάτι παραπάνω για την ταινία, από αυτά που λέει η Ηρώ...
Διαβάζω ότι είναι δυνατή και πολύ καλοφτιαγμένη, πράγμα που, αν ισχύει, δείχνει ότι μάλλον έσκαψε το λάκκο της, με την προβολή της ως κάτι τόσο hardcore...
Επίσης δεν ξέρουμε πόσο αυθαίρετη είναι η συσχέτιση πολιτικής ασφυξίας, του επαγγέλματος του πορνοστάρ και του βιασμού, ειδικά ανηλίκων. Έτσι, με αυτές τις πληροφορίες, δεν πείθει εύκολα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

self-instructive depressing

Περιβόητο μέλος

Ο self-instructive depressing αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6,397 μηνύματα.
Αποσύρθηκε και στη χώρα μας η προβολή της περιβόητης σέρβικης ταινίας "Χασαποσέρβικο" από τις αίθουσες του φεστιβάλ κινηματογράφου "Νύχτες Πρεμιέρας"

Το trailer της ταινίας:


Ο σκηνοθέτης δηλώνει:



Τι λέτε;

καταρχήν δεν έχω δει την ταινία και πιθανόν να ξεφεύγει από τον κανόνα (μου)

αλλά ο κανόνας (μου) είναι ότι όλες οι ταινίες που με έχουν πραγματικά συγκλονίσει , δεν είχαν ούτε μία σοκαριστική σκηνή

επίσης , συνήθως τέτοιες ταινίες μου θυμίζουν τα σάιτ τύπου sarwtiko , trwktiko και άλλα -ικό , από τα οποία μου στέλνει λινκ ένας σπασα$$δας φίλος μου :

δείτε εδώ(λινκ) το ντοκουμέντο που προκαλεί/συγκλονίζει/ξεσηκώνει αντιδράσεις/εξοργίζει/ντροπιάζει την ηθική μας .Όχι ρε φίλε δεν θέλω να το δω : υπάρχουν πράγματα συγκλονιστικά που μου αρέσει να τα κάνω και πράγματα συγκλονιστικά που δεν μου αρέσει να τα κάνω . Το να δω κάποιον να τα κάνει για να <<προβληματιστώ>>είναι πιο γλοιώδες και υποκριτικό και από το άβατάρ μου (σε λίγες ώρες , μην δίνετε σημασία πλέον σε αυτήν την πρόταση)

φυσικά , υπάρχουν περιπτώσεις ταινιών που αδικούνται από το <<αίσθημα δικαίου>> , αλλά το πρόβλημα με την λογοκρισία είναι το εξής : πέραν του ότι τελικά αδικεί κάποια έργα και άλλα που θα έπρεπε να τα αδικήσει απλά τα διαφημίζει τσάμπα , μερικές φορές (προ ολίγων ετών στην Ελλάδα σε γκαλερί) σε γλιτώνει από έναν <<κουλτουριάρη>> (άγγελος μοντ ον) που θεωρεί τέχνη να κάνει σε ένα καρπούζι ότι έκανε στην μηλόπιτα ο ανεκδιήγητος κωμικός στο αμέρικαν πάι .

Και πέραν του ότι υπάρχει και ευαίσθητο κοινό - είναι να μην λυπάσαι το καρπούζι ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 46 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Τέχνη = ελευθερία σκέψης
Το λέω αυτό βέβαια βασισμένη στην προσωπική μου εμπειρία και ίσως να είναι υποκειμενικό. Όταν γράφω ποιήματα δηλαδή είμαι ένας άλλος άνθρωπος, ελεύθερος ανυπότακτος. Αυτό που αισθάνομαι είναι υπέροχο.

Στην τέχνη πάντως -κατά την ταπεινή μου γνώμη- όλα επιτρέπονται. Από 'κει και πέρα όμως έχει το δικαίωμα ο/η καθένας/μία να ασκεί κριτική σ' ένα έργο τέχνης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GiorgosAsi

Δραστήριο μέλος

Ο GiorgosAsi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 781 μηνύματα.
Τεχνη = εκφραση....
Φιλοσοφια=ελευθερια σκεψης...

Οταν γραφεις ποιηση εκφραζεσαι ελευθερα,....το αισθημα σου πιεζεις και γινεται τεχνη...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

financial

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο financial αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 380 μηνύματα.
Κατ'εμέ ειναι αδιανόητη η οποιαδήποτε μορφή λογοκρισίας της τέχνης... Τέλος...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 46 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Κατ'εμέ ειναι αδιανόητη η οποιαδήποτε μορφή λογοκρισίας της τέχνης... Τέλος...

Μαζί σου!:eek:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
Κατ'εμέ ειναι αδιανόητη η οποιαδήποτε μορφή λογοκρισίας της τέχνης... Τέλος...
Για ποια χώρα αναφερόμαστε;
https://news.in.gr/culture/article/?aid=1500001043
Καταγγελία ιερέα διέκοψε την προβολή βιντεοπερφόρμανς στην Κλαυθμώνος
Στη διακοπή της προβολής, στην πλατεία Κλαυθμώνος, της βιντεοπερφόρμανς «Stills» του βέλγου δημιουργού Κρις Βερντόνκ οδήγησε η καταγγελία ιερέα στο αστυνομικό τμήμα Ακροπόλεως.
Η βιντεοπερφόρμανς προβάλλονταν στους τοίχους του άδειου πάρκινγκ, στη συμβολή των οδών Παρνασσού και Παπαρρηγοπούλου (πίσω από τον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός) από τις 21 Μαΐου καθημερινά, από τις 10 το βράδυ έως τη 1 τα ξημερώματα, και επρόκειτο να συνεχιστεί έως τις 31 Μαΐου, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 2 της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 46 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Σύχνα η ψυχική συντριβή και η παράνοια είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι του καλλιτέχνη, κάτι που σε άλλη περίπτωση θα αποτελούσε προϊόν λογοκρισίας. (Εγώ το βλέπω και στον εαυτό μου. Όταν περνάω μια πολύ δύσκολη περίοδο, γράφω πολύ καλύτερα ποιήματα και δοκίμια). Το τι λέω εγώ όμως δεν έχει καμία σημασία. Εξάλλου εγώ είμαι ποιήτρια και δοκιμιογράφος ελάσσονος κλίμακας. Ωστόσο, αξιόλογοι λειτουργοί της τέχνης δημιούργησαν σημαντικά έργα υπό το κράτος ψυχικής πίεσης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Guest 186240

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σύχνα η ψυχική συντριβή και η παράνοια είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι του καλλιτέχνη, κάτι που σε άλλη περίπτωση θα αποτελούσε προϊόν λογοκρισίας. (Εγώ το βλέπω και στον εαυτό μου. Όταν περνάω μια πολύ δύσκολη περίοδο, γράφω πολύ καλύτερα ποιήματα και δοκίμια). Το τι λέω εγώ όμως δεν έχει καμία σημασία. Εξάλλου εγώ είμαι ποιήτρια και δοκιμιογράφος ελάσσονος κλίμακας. Ωστόσο, αξιόλογοι λειτουργοί της τέχνης δημιούργησαν σημαντικά έργα υπό το κράτος ψυχικής πίεσης.

Γενικά τα έντονα συναισθήματα και καταστάσεις αποτελούν την κυριότερη πηγή έμπνευσης για κάθε καλλιτέχνη γιατί σε εκείνες τις στιγμές το έργο βγαίνει ανεπιτήδευτα χωρίς ιδιαίτερη σκέψη και προσπάθεια.
Αυτό φαίνεται και από τις περιπτώσεις στις οποίες δεν υπάρχει αυτό το ''κάτι'' από το οποίο θα εμπνευστεί ο δημιουργός.Σε αυτές τις περιπτώσεις για να απεικονίσει τα συναισθήματα που θέλει, πολλές φορές θα επιχειρήσει να μπει σε εκείνο το mindset που θα του επιτρέψει να εξωτερικεύσει αυτό που επιθυμεί με ειλικρίνεια ή με την ενσυναίσθηση του να περιγράψει επιτυχώς την ιστορία κάποιου άλλου.
Τα έργα που προκύπτουν από την πρώτη περίπτωση είναι ακατέργαστα κάτι που τα κάνει μοναδικά ακόμα και αν δεν φαίνονται όσο ώριμα και τεχνικά άρτια όσο τα υπόλοιπα :redface:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top