Δικαιώματα των ζώων: Ένας άλλος δρόμος προς την ανθρωπιά;

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,126 μηνύματα.
Έθαψαν ζωντανά αιγοπρόβατα στα Τρίκαλα.. :ermm:

1721906603242.png

1721906611336.png


 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 30,748 μηνύματα.
Εχω χασει τον υπνο μου που το εμαθα...σκεφτομαι τι περασαν και μου ερχεται απιστευτη οργη και θλιψη.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΑΝΘΡΩΠΑ ΤΕΡΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΧΝΟΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ.
 

Grand Duchess

Περιβόητο μέλος

Η Grand Duchess αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 5,574 μηνύματα.
Έθαψαν ζωντανά αιγοπρόβατα στα Τρίκαλα.. :ermm:

View attachment 135749
View attachment 135750

Μόνο στην Ελλάδα προσπαθούμε να λύσουμε ένα θέμα σοβαρό για την δημόσια υγεία με το να δημιουργούμε ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα για την δημόσια υγεία.
Είμαστε για μπάτσες.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 30,748 μηνύματα.

Ποσο πισω ειμαστε...ελπιζω να αλλαξει συντομα αυτο το αισχος.

Δίκαιο των Ζώων: Ο σκύλος του Ντελόν είναι πρόσωπο ή πράγμα;​

Τι σημαίνει ζώο από την πλευρά του νόμου.
Λασκαρίνα Λιακάκου Λασκαρίνα Λιακάκου9 ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ


Ο ηθοποιός ήταν 78 χρονών όταν η χώρα του άλλαξε τον τρόπο που βλέπει τα ζώα και τα αναβάθμισε σε «ζωντανά όντα προικισμένα με ευαισθησία». Φωτ.: Gisela Schober/Getty Images/Ideal Image

ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ μια ιστορία που πήγαινε κάπως έτσι: ένας άντρας φυλακίστηκε από μια εξωγήινη μορφή ζωής που τον θεώρησε «ζώο». Κλεισμένος στο κλουβί του, έψαχνε να βρει τρόπους να δείξει στον φύλακά του ότι ανήκει σε ευφυές είδος και αξίζει να ελευθερωθεί. Για να το πετύχει, άρχισε να γράφει στο χώμα μαθηματικούς τύπους και σύμβολα χημείας. Ήλπιζε ότι αποδεικνύοντας γνώση, αποδεικνύει ταυτόχρονα και ότι είναι ανώτερο ον και άρα ίσο με αυτούς που τον αιχμάλωσαν. Παρά τις επίμονες προσπάθειές του, δεν τα κατάφερε. Αργότερα, για να σκοτώσει χρόνο, άρχισε να εκπαιδεύει κάτι ποντίκια που βρίσκονταν στη φυλακή του. Τους έφτιαξε ένα κλουβί για να τα κρατήσει κοντά του. Έτσι, τελειώνει η ιστορία, κέρδισε την ελευθερία του. Βλέποντας αυτή τη συμπεριφορά, οι εξωγήινοι πείστηκαν. Έκριναν ότι μόνο μια ευφυής μορφή ζωής μπορεί να αιχμαλωτίσει μια άλλη.

Στην κουλτούρα μας το ζώο είναι αντικείμενο. Είναι κάτι που τρώμε, κάτι που αγοράζουμε, κάτι που πουλάμε, κάτι απ’το οποίο φτιάχνουμε ρούχα και κάτι που χρησιμοποιούμε για να τεστάρουμε τα καλλυντικά μας. Και ενώ αυτό ισχύει γενικά, ισχύει επίσης ότι τα ζώα συντροφιάς πλέον έχουν αποκτήσει τόσο κεντρική θέση στη ζωή μας που οι ιδιοκτήτες τους τα αντιμετωπίζουν σαν παιδιά.
Αν ρωτήσεις έναν νομικό «τι θεωρείται το ζώο στην Ελλάδα», η σύντομη απάντηση (σύντομη και κατά τι παραπλανητική) είναι «πράγμα». Η μακρύτερη απάντηση είναι ότι απαντώντας σ’ αυτή την ερώτηση με νομική συνέπεια, θα δούμε να αποκαλύπτεται μπροστά μας μια ταύτιση του κοινού αισθήματος με το νομικό γίγνεσθαι: και στα δύο, το «τι είναι» το ζώο φαίνεται να προκαλεί σύγχυση.

Η επιθυμία του Ντελόν ωστόσο έγινε γνωστή σε μια χρονική συγκυρία πολύ σημαντική: τα ευρωπαϊκά δίκαια αλλάζουν. Ενώ ακόμη δεν ξέρουν με σιγουριά πού πάνε, ολοένα και περισσότερες χώρες λένε «τα ζώα δεν είναι αντικείμενα και το ξέρουμε, δεν μπορούμε όμως να τα πούμε υποκείμενα, επομένως τι κάνουμε;». Προς το παρόν δημιουργούν ενδιάμεσες νομικές έννοιες που καθιστούν τα ζώα «όντα» που έχουν δικαίωμα στη ζωή τους.
Ενώ για τον Αστικό Κώδικα το ζώο είναι πράγμα, μετέπειτα νομοθεσίες και ειδικά ο νόμος «Άργος» (4830/2021) , δείχνουν με αυξανόμενη καθαρότητα ότι την ταύτιση με το αντικείμενο δεν μπορούμε πια να την υποστηρίξουμε. Γι’αυτό μιλάμε πια για «ευζωία». Αυτή η νομική σύγχυση μας δείχνει ότι είμαστε σε μια φάση αλλαγής. Τα ζώα αρχίζουν να εντάσσονται στη νομική προσωπικότητα σαν φορείς δικαιωμάτων και τα αντικείμενα, φυσικά, δεν έχουν δικαιώματα.

H είδηση σχετικά με την επιθυμία του Αλέν Ντελόν για τη θανάτωση του σκύλου του είναι πολύ ταιριαστή στην εποχή μας. Αν δεχτούμε ότι το ζώο είναι απλώς ένα αντικείμενο, η επιθυμία της θανάτωσης και κοινής ταφής δεν είναι κάτι το παράλογο. Το πράγμα ανήκει στον ιδιοκτήτη του. Ο ηθοποιός ήταν 78 χρονών όταν η χώρα του άλλαξε τον τρόπο που βλέπει τα ζώα και τα αναβάθμισε σε «ζωντανά όντα προικισμένα με ευαισθησία». Αν μπορώ άλλωστε να σφάξω ένα κατσίκι που μεγάλωσα με κόπο και φροντίδα στην αυλή μου, γιατί να μην ζητήσω να θανατωθεί το σκυλί μου για να περάσουμε μαζί στην αιωνιότητα; Πολιτισμικά, μας αρέσει να θαβόμαστε με όσα μας ανήκουν. Ενώ αυτό είναι σκληρό και απάνθρωπο αν βλέπεις τα ζώα σαν πλάσματα αυθύπαρκτα που αξίζουν προστασία, παραμένει συνεπές με τα πιστεύω σου αν τα βλέπεις σαν ένα οικογενειακό κειμήλιο ή ένα συναισθηματικά φορτισμένο αντικείμενο.


Η επιθυμία του Ντελόν ωστόσο έγινε γνωστή σε μια χρονική συγκυρία πολύ σημαντική: τα ευρωπαϊκά δίκαια αλλάζουν. Ενώ ακόμη δεν ξέρουν με σιγουριά πού πάνε, ολοένα και περισσότερες χώρες λένε «τα ζώα δεν είναι αντικείμενα και το ξέρουμε, δεν μπορούμε όμως να τα πούμε υποκείμενα, επομένως τι κάνουμε;». Προς το παρόν δημιουργούν ενδιάμεσες νομικές έννοιες που καθιστούν τα ζώα «όντα» που έχουν δικαίωμα στη ζωή τους.

Αυτό, βέβαια, αφορά κυρίως τα ζώα συντροφιάς. Δηλαδή, στην αυξανόμενη φιλοζωία μας, η στάση μας –τουλάχιστον νομικά– είναι ανθρωποκεντρική. Όσο πιο κοντά είναι το ζώο στον άνθρωπο τόσo περισσότερο αξίζει να ζήσει. Αυτά και άλλα θέματα τέτοιου είδους πραγματεύεται ο ανερχόμενος νομικός τομέας «δίκαιο των ζώων». Πρόκειται για ένα συναρπαστικό κεφάλαιο της νομικής επιστήμης, όχι μόνο επειδή είναι καινούργιο αλλά επειδή αναγκάζει το νόμο να πάρει πολύ δύσκολες αποφάσεις. Αν τα ζώα αναγνωριστούν καθολικά σαν κάτι παραπάνω από πράγματα, θα είναι πολύ δύσκολο να μείνει η αναγνώριση αυτή στα ζώα συντροφιάς (κυρίως γατόσκυλα). Μια τέτοια αναβάθμιση θα είχε επιπτώσεις στην οικονομία, τέτοιας έκτασης που αυτή τη στιγμή, είναι μάλλον αφάνταστη.

Στο παρελθόν, η αναγνώριση δικαιώματος σε ομάδες προσώπων έφερε οικονομικές αναταραχές, από την απαγόρευση της δουλείας μέχρι την απαγόρευση της παιδικής εργασίας. Η χρήση των ζώων για δικό μας όφελος είναι τόσο παγκόσμια και βαθιά ενταγμένη στην καθημερινότητα που μια συνθήκη που «απαγορεύει τη θανάτωση», όχι μόνο σε ζώα συντροφιάς αλλά σε ζώα σκέτο, θ’άλλαζε την ανθρωπότητα απ’τα θεμέλια.

Δεν γράφω ότι είμαστε κοντά σε κάτι τέτοιο. Δεν είμαστε. Γράφω ότι δηλώσεις σαν αυτές του ηθοποιού φέρνουν στην επιφάνεια, με λίγες λέξεις, διλήμματα και προβληματισμούς του καιρού μας που ξεπερνάνε κατά πολύ την αφορμή με την οποία ειπώθηκαν. Στην προκειμένη περίπτωση, η δήλωση αυτή ανοίγει το κεφάλαιο «μέχρι πού μπορεί να μου ανήκει μια άλλη ζωή» και «αν ένα είδος ζώου αξίζει να ζήσει, γιατί δεν φερόμαστε με τον ίδιο τρόπο σ’ένα άλλο είδος;».

Σε κάποιο απροσδιόριστο μέλλον, εφόσον πια αναγνωρίζουμε τα ζώα σαν συναισθανόμενα όντα με δικαίωμα στη ζωή τους, θα τεθεί αναπόφευκτα το ζήτημα:
Μπορούμε να εκμεταλλευόμαστε και να θανατώνουμε κάτι που εν γνώσει μας έχει «ψυχή» κι ευφυία; Κι αν μπορούμε, τι σημαίνει αυτό για τη θέση της «ψυχής» και της ευφυίας στον πολιτισμό μας;
 

ROM32

Δραστήριο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 476 μηνύματα.

Ποσο πισω ειμαστε...ελπιζω να αλλαξει συντομα αυτο το αισχος.

Αν είμαστε φυσιοκρατες (που είμαστε) τότε ναι! Μπορούμε να τα θανατωνουμε.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 30,748 μηνύματα.
Αν είμαστε φυσιοκρατες (που είμαστε) τότε ναι! Μπορούμε να τα θανατωνουμε.
Δεν ξερω τι λες και δεν με αφορα.''Ειμαστε'' δεν παιζει.Το τι εισαι εσυ,εσυ το ξερεις.Για ολους τους υπολοιπους δεν θα μιλας.Καποτε και δουλόυς/σκλαβους ειχαμε.Τωρα οχι.Αλλαζουν τα πραγματα και ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ .ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ .Θενκς/

ΥΓ.Ετσι οπως φερομαστε στη φυση και στα ζωα σε λιγο δεν θα ειμαστε φυσιοκρατες..αλλα ανυπαρκτο ειδος.Οποτε αυτες τις ναρκισιστικες δηλωσεις τις πεταμε στα σκουπιδια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ROM32

Δραστήριο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 476 μηνύματα.
Δεν ξερω τι λες και δεν με αφορα.''Ειμαστε'' δεν παιζει.Το τι εισαι εσυ,εσυ το ξερεις.Για ολους τους υπολοιπους δεν θα μιλας.Καποτε και δουλόυς/σκλαβους ειχαμε.Τωρα οχι.Αλλαζουν τα πραγματα και ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ .ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ .Θενκς/

ΥΓ.Ετσι οπως φερομαστε στη φυση και στα ζωα σε λιγο δεν θα ειμαστε φυσιοκρατες..αλλα ανυπαρκτο ειδος.Οποτε αυτες τις ναρκισιστικες δηλωσεις τις πεταμε στα σκουπιδια.

Η λογική που συγκροτεί το Νόμο ειναι φυσιοκρατική. Εσύ γιατί θεωρείς ότι οι άνθρωποι θεωρείται ότι πρέπει να είναι ελεύθεροι; Χρειάζεται να μου το αποδείξεις λογικά, όχι φράσεις τύπου "Γιατί αυτό είναι άνθρωπος", "Γιατί πρέπει να αναπτύξει την προσωπικότητα του" κλπ το ερώτημα είναι γιατί τα δικαιούται όλα αυτά;
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 30,748 μηνύματα.
Η λογική που συγκροτεί το Νόμο ειναι φυσιοκρατική. Εσύ γιατί θεωρείς ότι οι άνθρωποι θεωρείται ότι πρέπει να είναι ελεύθεροι; Χρειάζεται να μου το αποδείξεις λογικά, όχι φράσεις τύπου "Γιατί αυτό είναι άνθρωπος", "Γιατί πρέπει να αναπτύξει την προσωπικότητα του" κλπ το ερώτημα είναι γιατί τα δικαιούται όλα αυτά;
Γιατι ειναι ζωσα υπαρξη,ποναει...και εχει δικαιωματα ΜΟΝΟ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΔΕΝΕ ΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ/Το αυτο και τα ζωα.ΖΟΥΝ..ΠΟΝΑΝΕ...ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥς ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ.
Ποναει ο ανθρωπος..πονανε και αυτα.Δεν εχω να σου αποδειξω ΤΙΠΟΤΑ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ.Το προβλημα βασικα ειναι απολυτα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ.
ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
Ο καθενας με την μαλάκια που τον δερνει.
Διαφωνεις συμφωνεις...δεν με αφορα.
Οταν καταλαβεις οτι ακομα και συμφεροντολογικα να το δεις...βιαζουμε και καταστρεφουμε την φυση με οτι συμπεριλαμβανει αυτο,το γυρναμε εναντιον μας..τοτε θα πεταξεις και το γλυφιτζουρι που πιπιλας.
Μεχρι τοτε δεν εχω κατι να αποδειξω σε ατομα σαν εσενα.
Μπορεις απλα να αλλαξεις θεμα.
 

ROM32

Δραστήριο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 476 μηνύματα.
Το γεγονός ότι σήμερα πρέπει να είσαι ελεύθερη και όχι δούλα, δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι αυτοί που κατήργησαν την δουλειά αντιλήφθηκαν ότι ήταν καλή επειδή πονουσες (αυτό ήταν τοις πάσι γνωστό). Στηρίχτηκαν πρώτα στην θεοκρατική αιτιολόγηση και μετά στην φυσιοκρατική όταν ο Θεός έφευγε από το προσκήνιο.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 30,748 μηνύματα.
Το γεγονός ότι σήμερα πρέπει να είσαι ελεύθερη και όχι δούλα, δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι αυτοί που κατήργησαν την δουλειά αντιλήφθηκαν ότι ήταν καλή επειδή πονουσες (αυτό ήταν τοις πάσι γνωστό). Στηρίχτηκαν πρώτα στην θεοκρατική αιτιολόγηση και μετά στην φυσιοκρατική όταν ο Θεός έφευγε από το προσκήνιο.
Ναι και; Αυτοι το εκαναν για καποιον λογο..εμεις θα το κανουμε για τον σωστο.Αν δεν σου αρεσει ξυδι.
Τα χαιρετισματα μου χακερακο.
 

nearos

Περιβόητο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και επαγγέλεται Συνταξιούχος. Έχει γράψει 6,343 μηνύματα.
Η λογική που συγκροτεί το Νόμο ειναι φυσιοκρατική. Εσύ γιατί θεωρείς ότι οι άνθρωποι θεωρείται ότι πρέπει να είναι ελεύθεροι; Χρειάζεται να μου το αποδείξεις λογικά, όχι φράσεις τύπου "Γιατί αυτό είναι άνθρωπος", "Γιατί πρέπει να αναπτύξει την προσωπικότητα του" κλπ το ερώτημα είναι γιατί τα δικαιούται όλα αυτά;
1724513270178.png
1724513280334.png
1724513312749.png


Ιδου η φυσιοκρατία...
 

ROM32

Δραστήριο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 476 μηνύματα.

Μα αυτό ακριβώς, η φυσιοκρατισ σε συνδυασμό με τον υλισμό το προκαλούν αυτό. Η ιερότητα δυστυχώς πέθανε με την θεοκρατία.Εγραψα παραπάνω ότι τα ζώα τα θανατωνουμε γιατί είμαστε φυσιοκρατες.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 30,748 μηνύματα.
Πολυ ωραια.ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΥΤΟ!Αυτο λεμε.Ο ανθρωπος εξελισσεται σαν ειδος.Απο νεαντερνταλ(αν και πολλοι νεαντερνταλ ακομα ζουν αναμεσα μας)..σε σαπιενς...και σε λιγο συμπαντικο ανθρωπο.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top