Ο «Άγιος Παΐσιος - Από τα Φάρασα στον ουρανό»

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλλεται Γιατρός και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,937 μηνύματα.
Στο δικό μου το μυαλό αυτά που περιγράφεις είναι η φυσιολογική σήψη της εξουσίας. Δεν είμαι βαθύς γνώστης για να είμαι ειλικρινής οπότε δεν μπορώ να είμαι ικανός συζητητής επί του θέματος. Αν σε ενδιαφέρει πάντως πολύ θα σου πρότεινα να διαβάσεις και τον Γιώργο Οικονόμου, έναν αληθινά δημοκράτη και αγωνιστή που αποδομεί με επιστημονικό τρόπο το βυζαντινό μύθο.

Ο σύντροφος μαθηματικός και μη ειδήμων επι του θεματοσ κανει μια άκρως επίφανειακη προσέγγιση επι του θέματος απαντώντας σ άλλων αντί άλλων. Ωραιο το ανάγνωσμα του, πάντως, περιορισμένο ομως εν Ελλαδι για συγκεκριμένο ακροατήριο με συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση. Αστείο πάντως όταν ακροαριστεροί και ακροδεξιοί προσπαθούν να δώσουν εξήγηση για το παρελθόν μεσα από την ιδεολογικη τους γυάλα. Ευτυχώς που υπάρχουν και ευρωπαίοι- Έλληνες και μη- που κάνουν σοβαρή επιστημονική εργασία αποδεσμευμένη από τον ιδεολογικό μεσαίωνα της Μπανανίας.
 

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,689 μηνύματα.
Ο σύντροφος μαθηματικός και μη ειδήμων επι του θεματοσ κανει μια άκρως επίφανειακη προσέγγιση επι του θέματος απαντώντας σ άλλων αντί άλλων.
Δεν απαντάς επί της ουσίας αλλά προσπαθείς να μειώσεις την αξία του συνομιλητή. Διαπράττεις λογικό σφάλμα. Ο Γιώργος Οικονόμου είναι γνώστης επί του θέματος, έχει δημοσιεύσει και βιβλίο το 2014: "Μύθοι και πραγματικότητα για το Βυζάντιο" που υποπτεύομαι ότι δεν έχεις διαβάσει. Αν διαφωνείς φυσικά μαζί του, είναι άλλο θέμα.
 

Lasher

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lasher αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,939 μηνύματα.
Μου διέλυσε τα όνειρα το MEGA. Ήλπιζα ότι θα βλέπαμε κάποια στιγμή στον κινηματογράφο τη ζωή του γέροντα by Smaragdis, αλλά δεν πειράζει. Και μόνο που η σειρά αυτή μάς χάρισε από το πρώτο επεισόδιο αυτήν την εικόνα του Τσακίρογλου με όλα τα memes που ακολούθησαν, αρκεί για να τη χαρακτηρίσω κλασική.

 
Τελευταία επεξεργασία:

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλλεται Γιατρός και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,937 μηνύματα.
Δεν απαντάς επί της ουσίας αλλά προσπαθείς να μειώσεις την αξία του συνομιλητή. Διαπράττεις λογικό σφάλμα. Ο Γιώργος Οικονόμου είναι γνώστης επί του θέματος, έχει δημοσιεύσει και βιβλίο το 2014: "Μύθοι και πραγματικότητα για το Βυζάντιο" που υποπτεύομαι ότι δεν έχεις διαβάσει. Αν διαφωνείς φυσικά μαζί του, είναι άλλο θέμα.

Διαβασα μια χαρα το κείμενο από το λινκ. Ειναι απλα άκρως προκατειλημμένος, όταν ενδεικτικά, προσπαθεί να μειώσει κάποια γεγονότα και να υπερτονίσει κάποια αλλά, όπως πχ την αδιαμφισβήτητη συνεισφορά των Αράβων στην μετάδοση της αρχαίας γραμματείας και την αντίστοιχη μείωση των Ελλήνων φιλοσοφων και επιστημόνων μετά το 1453, ή όταν παίρνει ως ακραίο παράδειγμα το δεδομένο ότι στο Βυζάντιο δεν υπήρχαν ελεύθεροι πολίτες, αλλά υπήκοοι , θέλοντας να τονίσει τον σκοταδισμό της βυζαντινής απολυταρχίας( λες και δεν γνωρίζαμε ότι το επικρατών πολίτευμα ήταν η θεοκρατία και η φεουδαρχία, όπως παντου στον Μεσαίωνα) κλπ.


Και ο Αδωνις έχει βγάλει-όχι ένα- αλλά τόνους βιβλία. Ειναι δυνατόν τέτοιοι άνθρωποι να συγκριθούν με διεθνούς φήμης επιστήμονες; Μιλαμε για εκπόνηση επιστημονικών έργων με κατώτατα ιδεολογικά κίνητρα. Αλλά ο καθένας μ ότι ευχαριστιέται, αυτο δεν αλλαζει τα δεδομενα, ούτε αλλαζει την επικρατουσα γνώμη καταξιωμένων παγκοσμιωσ επιστημόνων.
 

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,689 μηνύματα.
Διαβασα μια χαρα το κείμενο από το λινκ. Ειναι απλα άκρως προκατειλημμένος, όταν ενδεικτικά, προσπαθεί να μειώσει κάποια γεγονότα και να υπερτονίσει κάποια αλλά, όπως πχ την αδιαμφισβήτητη συνεισφορά των Αράβων στην μετάδοση της αρχαίας γραμματείας και την αντίστοιχη μείωση των Ελλήνων φιλοσοφων και επιστημόνων μετά το 1453, ή όταν παίρνει ως ακραίο παράδειγμα το δεδομένο ότι στο Βυζάντιο δεν υπήρχαν ελεύθεροι πολίτες, αλλά υπήκοοι , θέλοντας να τονίσει τον σκοταδισμό της βυζαντινής απολυταρχίας( λες και δεν γνωρίζαμε ότι το επικρατών πολίτευμα ήταν η θεοκρατία και η φεουδαρχία, όπως παντου στον Μεσαίωνα) κλπ.


Και ο Αδωνις έχει βγάλει-όχι ένα- αλλά τόνους βιβλία. Ειναι δυνατόν τέτοιοι άνθρωποι να συγκριθούν με διεθνούς φήμης επιστήμονες; Μιλαμε για εκπόνηση επιστημονικών έργων με κατώτατα ιδεολογικά κίνητρα. Αλλά ο καθένας μ ότι ευχαριστιέται, αυτο δεν αλλαζει τα δεδομενα, ούτε αλλαζει την επικρατουσα γνώμη καταξιωμένων παγκοσμιωσ επιστημόνων.
Ποιοι είναι οι διεθνούς φήμης επιστήμονες; Ποια είναι τα κατώτατα ιδεολογικά κίνητρα; Ποια είναι η επικρατούσα γνώμη καταξιωμένων παγκοσμίως επιστημόνων;

Συγνώμη αλλά δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω. Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως διάβασες κάτι και δεν σου άρεσε γιατί έχεις μια διαφορετική γνώμη που είναι πιο ισχυρή. Γιατί όμως είναι ακραίο το παράδειγμα με τους "υπηκόους"; Αφού έτσι ήταν, δεν έχει καμία απολύτως σχέση το Βυζάντιο με την αρχαιοελληνική, αθηναϊκή, άμεση δημοκρατία.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 21,785 μηνύματα.
Το Βυζάντιο είχε όντως να επιδείξει πολιτιστικό έργο, βλέπε Α' και Β' Βυζαντινός Ουμανισμός του 10ου αιώνα και μεγάλες προσωπικότητες όπως Πατριάρχης Φώτιος, αυτοκράτορες όπως ο Κωνσταντίνος Ζ' Πορφυρογέννητος, Κωνσταντίνος Θ' Μονομάχος, Αλέξιος Α' Κομνηνός και η κόρη του η Άννα Κομνηνή που έχει μεγάλο έργο. Η Κομνήνεια και η Παλαιολόγεια Αναγέννηση που έδωσαν τα φώτα τους και για την Ιταλική Αναγέννηση. Το Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης, η σχολή της Μαγναύρας, η Πατριαρχική Σχολή κλπ.

Αλλά από την άλλη έχει να δείξει και δείγματα βαρβαρότητας όπως το βάρβαρο έθιμο της ρινοκοπίας όπου όποιοι απειλούσαν τον βασιλικό θρόνο ή οι έκπτωτοι βασιλείς τους κόβονταν η μύτη για να χαλάσει το παρουσιαστικό τους όπως τον Ιουστινιανό Β' που τον έσυραν στον Ιππόδρομο ( ο Μαυρίκιος ) και του έκοψαν δημόσια τη μύτη αλλά μετά επέστρεψε στην εξουσία, γνωστός ως " Ιουστινιανός Β' ο Ρινότμητος " και έδωσε τέλος σε αυτό το έθιμο καθώς απέδειξε ότι ούτε η κομμένη μύτη είναι αρκετή για να στερήσει από έναν άντρα την θέληση για εξουσία.
 

ark178

Διάσημο μέλος

Ο ark178 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,131 μηνύματα.
Μου διέλυσε τα όνειρα το MEGA. Ήλπιζα ότι θα βλέπαμε κάποια στιγμή στον κινηματογράφο τη ζωή του γέροντα by Smaragdis, αλλά δεν πειράζει. Και μόνο που η σειρά αυτή μάς χάρισε από το πρώτο επεισόδιο αυτήν την εικόνα του Τσακίρογλου με όλα τα memes που ακολούθησαν, αρκεί για να τη χαρακτηρίσω κλασική.

 

Συνημμένα

  • 273695322_5319062828126951_6875694391968918206_n.jpg
    273695322_5319062828126951_6875694391968918206_n.jpg
    38.3 KB · Εμφανίσεις: 116
  • 273275858_2084125531745249_2398045235206173150_n.jpg
    273275858_2084125531745249_2398045235206173150_n.jpg
    43.9 KB · Εμφανίσεις: 113
  • 273757222_10221245601711715_6387188312791852815_n.jpg
    273757222_10221245601711715_6387188312791852815_n.jpg
    41.7 KB · Εμφανίσεις: 110
  • 273870522_697761711592755_4238174570970712647_n.jpg
    273870522_697761711592755_4238174570970712647_n.jpg
    111.7 KB · Εμφανίσεις: 111

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,358 μηνύματα.
Πάντως, πολύ καλό το τάιμινγκ, τώρα που η Ρωσία απ' ό,τι φαίνεται θα προελάσει στην Ουκρανία... Μήπως η προφητεία για το ξανθό γένος που θα πάρει την Πόλη και θα μας τη δώσει πρόκειται να υλοποιηθεί; :hehe:
 

Guest 528707

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πάντως, πολύ καλό το τάιμινγκ, τώρα που η Ρωσία απ' ό,τι φαίνεται θα προελάσει στην Ουκρανία... Μήπως η προφητεία για το ξανθό γένος που θα πάρει την Πόλη και θα μας τη δώσει πρόκειται να υλοποιηθεί; :hehe:
Λες???

Ε ρε γκρίνια μετά :lol::lol::lol:
 

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,689 μηνύματα.
Το Βυζάντιο είχε όντως να επιδείξει πολιτιστικό έργο, βλέπε Α' και Β' Βυζαντινός Ουμανισμός του 10ου αιώνα και μεγάλες προσωπικότητες όπως Πατριάρχης Φώτιος, αυτοκράτορες όπως ο Κωνσταντίνος Ζ' Πορφυρογέννητος, Κωνσταντίνος Θ' Μονομάχος, Αλέξιος Α' Κομνηνός και η κόρη του η Άννα Κομνηνή που έχει μεγάλο έργο. Η Κομνήνεια και η Παλαιολόγεια Αναγέννηση που έδωσαν τα φώτα τους και για την Ιταλική Αναγέννηση. Το Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης, η σχολή της Μαγναύρας, η Πατριαρχική Σχολή κλπ.
Γιάννη, εκθειάζεις την Κομνηνή η οποία θεωρείται η μιτρέσα του ιμπεριαλισμού.
Φύσει γαρ δεσπότις των άλλων εθνών η βασιλεία των Ρωμαίων, εχθρωδώς διακείμενον έχει το δούλον!

Κάθε αυτοκρατορία αφήνει το στίγμα της στον πολιτισμό. Έτσι και η Βυζαντινή ως συνέχεια της Ρωμαικής αυτοκρατορίας σίγουρα υιοθέτησε και διάνθισε κάποια "καλά" πολιτιστικά στοιχεία. Ο μεγάλος μύθος είναι ότι το Βυζάντιο ήταν ο συνεχιστής του ελληνικού πολιτισμού. Αυτή η ιδέα δεν στηρίζεται πουθενά - ζει μόνο ίσως στο μυαλό της Αρβελέρ - και κάνει κακό στο έθνος των Ελλήνων.

Στην γνωστή ανθρώπινη ιστορία, η πιο λαμπρή αυτοκρατορία χτίστηκε την περίοδο του Μινωικού πολιτισμού (3000 π.Χ. έως 1450 π.Χ.) που όσο κι αν φαίνεται παράξενο, ήταν η μοναδική μακρά περίοδος χωρίς πολέμους. Πως καταλαβαίνουμε ότι αυτός ο πολιτισμός υπήρξε διαφορετικός και ανώτερος;

Κυρίως από την Τέχνη. Κυκλοειδής αναπαραστάσεις, συναισθήματα και γυναίκες ελεύθερες να καλλωπίζονται. Περίοδος ειρήνης και ευημερίας. Καμία σχέση με την μουμιοποιημένη τέχνη του Βυζαντίου.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,358 μηνύματα.
Στην γνωστή ανθρώπινη ιστορία, η πιο λαμπρή αυτοκρατορία χτίστηκε την περίοδο του Μινωικού πολιτισμού (3000 π.Χ. έως 1450 π.Χ.) που όσο κι αν φαίνεται παράξενο, ήταν η μοναδική μακρά περίοδος χωρίς πολέμους. Πως καταλαβαίνουμε ότι αυτός ο πολιτισμός υπήρξε διαφορετικός και ανώτερος;
Πράγματι, διάβαζα ένα βιβλίο παλιότερα από ξένους ιστορικούς που χαρακτήριζε ακριβώς το μινωικό πολιτισμό ως την πιο ευτυχισμένη εποχή της ανθρωπότητας. Ζούσαν με όλη τη σημασία της λέξης, ούτε δούλευαν 100 ώρες τη βδομάδα όπως σήμερα, ούτε σπαταλούσαν το χρόνο τους εθισμένοι στα σόσιαλ και στα dating apps, ούτε κατάθλιψη στο ποσοστό που υπάρχει σήμερα, ούτε κλείνονταν τριπλοεμβολιασμένοι όλη μέρα σπίτι τους εξαιτίας ενός ιού με 0,001% θνησιμότητα στους εμβολιασμένους.

Αναρωτιέσαι, η δήθεν τεχνολογική και οικονομική «πρόοδος», όπως την ονόμασαν οι διαφωτιστές, είναι πράγματι πρόοδος, έτσι όπως έχει διαμορφώσει τη ζωή μας; (Φυσικά δε συγκρίνω με αρχαιότητα-μεσαίωνα που ήταν σαφώς χειρότερα, αλλά το παράδειγμα των μινωιτών και ίσως των τροφοσυλλεκτών πριν τη γεωργική επανάσταση δείχνει ακριβώς πόσο ομορφότερη είναι η ζωή αν επιλέξουμε όντως να τη ζήσουμε).
 

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,689 μηνύματα.
Αναρωτιέσαι, η δήθεν τεχνολογική και οικονομική «πρόοδος», όπως την ονόμασαν οι διαφωτιστές, είναι πράγματι πρόοδος, έτσι όπως έχει διαμορφώσει τη ζωή μας; (Φυσικά δε συγκρίνω με αρχαιότητα-μεσαίωνα που ήταν σαφώς χειρότερα, αλλά το παράδειγμα των μινωιτών και ίσως των τροφοσυλλεκτών πριν τη γεωργική επανάσταση δείχνει ακριβώς πόσο ομορφότερη είναι η ζωή αν επιλέξουμε όντως να τη ζήσουμε).
Η μεγάλη διαφορά της εποχής του Μινωικού πολιτισμού με το σήμερα είναι οι μητριαρχικές δομές της κοινωνίας οι οποίες είχαν μειονεκτήματα αλλά και το μεγαλύτερο προτέρημα.
Δεν ήταν κυριαρχικές.
Αν βγάλεις την εξουσία από τις σχέσεις των ανθρώπων τότε αλλάζει και η ίδια η υπόστασή του. Ο τρόπος με τον οποίο βλέπεις την οντότητα άνθρωπος.
Αυτό από μόνο του αρκεί να φέρει χαρά γιατί η ζωή είναι απλή.
Σήμερα έφαγα ένα τοστ το πρωί και ένιωσα μια μικρή χαρά ικανοποιώντας το στομάχι μου.
Θυμήθηκα τότε τον Επίκουρο και τον Επίκτητο που μιλούσανε για την χαρά που μπορεί να σου δώσει η απλή τροφή.
Η εξουσία διαφθείρει. Χθες ο σκύλος μου "έκλεψε" το σοκολατένιο μπισκότο της κόρης μου.
Τον μάλωσα και αγρίεψε. Πλησίασα του έριξα μια μικρή φάπα και με δάγκωσε.
Του έριξα μια κλωτσιά και τον πέταξα έξω στην αυλή.
Στην αρχή δεν ακουγότανε, πέρασε καμιά ώρα, άρχισε το κλαψούρισμα, τον ξανάβαλα μέσα.
Σήμερα είμαστε φίλοι πάλι, αγάπες και φιλιά.
Ποιος είχε άδικο όμως;
Εγώ φυσικά. Το ζώο ακολούθησε το ένστικτό του και αισθάνθηκε αδικημένο που του στερούμε τη γλυκιά γεύση.
Θύμωσε δικαιολογημένα. Εγώ προσπάθησα να κυριαρχήσω πάνω του.
Το ίδιο ακριβώς μας κάνει η "ανώτερη κάστα" των πολιτικών και ειδικών.
Μας τραβάει το αυτάκι και μας βάζει χαράτσια.
Κι αυτή την κάστα, την σέρνουν απ' τη μύτη σαν ανδρείκελα τα δισεκατομμύρια των μεγάλων φαντ.
Που είναι η οντότητα άνθρωπος εδώ πέρα;
Έχει εκμηδενιστεί.
 

Guest 896561

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Η μεγάλη διαφορά της εποχής του Μινωικού πολιτισμού με το σήμερα είναι οι μητριαρχικές δομές της κοινωνίας οι οποίες είχαν μειονεκτήματα αλλά και το μεγαλύτερο προτέρημα.
Δεν ήταν κυριαρχικές.
Αν βγάλεις την εξουσία από τις σχέσεις των ανθρώπων τότε αλλάζει και η ίδια η υπόστασή του. Ο τρόπος με τον οποίο βλέπεις την οντότητα άνθρωπος.
Σαφώς, αν και δεν είμαι ιστορικός και δεν γνωρίζω πως ζούσαν εκείνη την εποχή και το είδος της μητριαρχικής κοινωνίας του Μινωικού πολιτισμού, οι μετέπειτα πατριαρχικές κοινωνίες όντως αντανακλούν την κυριαρχική, κτητική και ανταγωνιστική φύση του άντρα, έννοιες στενά συνδεδεμένες με τον ιμπεριαλισμό και τον καπιταλισμό μετέπειτα. Προσωπικά πιστεύω ότι ούτε η μητριαρχία είναι η λύση βέβαια, αλλά μία κοινωνία στην οποία η προσωπική σου αξία αναγνωρίζεται και έχεις ίσες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από το φύλο σου.
Αυτό από μόνο του αρκεί να φέρει χαρά γιατί η ζωή είναι απλή.
Σήμερα έφαγα ένα τοστ το πρωί και ένιωσα μια μικρή χαρά ικανοποιώντας το στομάχι μου.
Θυμήθηκα τότε τον Επίκουρο και τον Επίκτητο που μιλούσανε για την χαρά που μπορεί να σου δώσει η απλή τροφή.
Ο Επίκουρος ήταν τρομερός και πολύ μπροστά για την εποχή του. Ουσιαστικά είπε ότι αυτό που μας αποτρέπει από το να ζούμε μια όμορφη και ουσιαστική ζωή είναι ο φόβος του θανάτου και ότι πρέπει και οφείλουμε να την ξεπεράσουμε. Επίσης, το να μειώνουμε τις επιθυμίες μας για να έχουμε μια πιο όμορφη ζωή. Καθημερινή, απλή και πρακτική φιλοσοφία, από την οποία επηρεάστηκε ένας από τους αγαπημένους μου, ο Yalom.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Κάθε αυτοκρατορία αφήνει το στίγμα της στον πολιτισμό. Έτσι και η Βυζαντινή ως συνέχεια της Ρωμαικής αυτοκρατορίας σίγουρα υιοθέτησε και διάνθισε κάποια "καλά" πολιτιστικά στοιχεία. Ο μεγάλος μύθος είναι ότι το Βυζάντιο ήταν ο συνεχιστής του ελληνικού πολιτισμού. Αυτή η ιδέα δεν στηρίζεται πουθενά - ζει μόνο ίσως στο μυαλό της Αρβελέρ - και κάνει κακό στο έθνος των Ελλήνων.
Ποια σχέση μπορεί να έχουν ο κλασσικός ελληνικός πολιτισμός (ιδιαίτερα η κλασσική αρχαιότητα), ο οποίος διαμόρφωσε τη δυτική σκέψη, η άνθιση των επιστημών, των τεχνών και της φιλοσοφίας με την αίρεση του Ιουδαϊσμού, δηλαδή του Χριστιανισμού που ήρθε και επέβαλλε τη φανατίλα και την καφρίλα του, βυθίζοντας ολόκληρη την Ευρώπη στο σκοτάδι για αιώνες (και εμάς ακόμα παραπάνω) και κάνοντας πραγματικά πογκρόμ σε όσους εθνικούς είχαν μείνει;
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλλεται Γιατρός και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,937 μηνύματα.
Ποια σχέση μπορεί να έχουν ο κλασσικός ελληνικός πολιτισμός (ιδιαίτερα η κλασσική αρχαιότητα), ο οποίος διαμόρφωσε τη δυτική σκέψη, η άνθιση των επιστημών, των τεχνών και της φιλοσοφίας με την αίρεση του Ιουδαϊσμού, δηλαδή του Χριστιανισμού που ήρθε και επέβαλλε τη φανατίλα και την καφρίλα του, βυθίζοντας ολόκληρη την Ευρώπη στο σκοτάδι για αιώνες (και εμάς ακόμα παραπάνω) και κάνοντας πραγματικά πογκρόμ σε όσους εθνικούς είχαν μείνει;

Μεγαλη. Πολλές θεωριες των αρχαιων Ελλήνων φιλοσοφων υιοθετήθηκαν από τους χριστιανούς, οι οποίοι μετά τους πρώτους φανατικούς αιώνες άρχισαν να μελετούν και ν αντιγράφουν τους αρχαίους.

Ο μεγάλος σκοταδισμός έπεσε στην κεντρική Ευρώπη και βόρεια Ευρώπη, οπου η αρχαία κληρονόμια ήταν άγνωστη, ενώ στην Ανατολική Μεσόγειο είχαμε πέραν των βυζαντινών, και τους Άραβες, οι οποίοι στους πρώτους αιώνες του Ισλάμ είχαν μια αρκετα μεγάλου βαθμού πολιτισμική άνθηση και επιστημονική πρόοδο, χάρη και στην επαφή τους με τους αρχαίους.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ποιοι είναι οι διεθνούς φήμης επιστήμονες; Ποια είναι τα κατώτατα ιδεολογικά κίνητρα; Ποια είναι η επικρατούσα γνώμη καταξιωμένων παγκοσμίως επιστημόνων;

Συγνώμη αλλά δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω. Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως διάβασες κάτι και δεν σου άρεσε γιατί έχεις μια διαφορετική γνώμη που είναι πιο ισχυρή. Γιατί όμως είναι ακραίο το παράδειγμα με τους "υπηκόους"; Αφού έτσι ήταν, δεν έχει καμία απολύτως σχέση το Βυζάντιο με την αρχαιοελληνική, αθηναϊκή, άμεση δημοκρατία.

Δεν θ αναφερθώ με κάθε λεπτομέρεια στα σημεια που διαφωνω, για ν αποφύγω την μακρηγορία.
Η βασική μου ένσταση έγκειται στην προσπάθεια δαιμονοποίησης και μείωσης μιας αμφίσημης αυτοκρατορίας του παρελθόντος, για διαφορετικούς λόγους.

Το Βυζάντιο, ήταν αποδεδειγμένα, σε σχεση, με την κεντρική Ευρώπη του μεσαίωνα, αιώνες αιώνων μπροστά,σε πολλους τομεις, όπως αρχικά και τα αραβικα βασιλεια.

Ούτε πρόκειται για μια γραμμική συνεχεια και αντιγραφή των αρχαίων Ελλήνων, ούτε ομως για κατι το τελείως ξενο με δαύτους. Νομιζω μιλαμε γι Τ αυτονόητα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 896561

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μεγαλη. Πολλές θεωριες των αρχαιων Ελλήνων φιλοσοφων υιοθετήθηκαν από τους χριστιανούς, οι οποίοι μετά τους πρώτους φανατικούς αιώνες άρχισαν να μελετούν και ν αντιγράφουν τους αρχαίους.

Ο μεγάλος σκοταδισμός έπεσε στην κεντρική Ευρώπη και βόρεια Ευρώπη, οπου η αρχαία κληρονόμια ήταν άγνωστη, ενώ στην Ανατολική Μεσόγειο είχαμε πέραν των βυζαντινών, και τους Άραβες, οι οποίοι στους πρώτους αιώνες του Ισλάμ είχαν μια αρκετα μεγάλου βαθμού πολιτισμική άνθηση και επιστημονική πρόοδο, χάρη και στην επαφή τους με τους αρχαίους.

1ος Αναθεματισμός

Ἐπὶ τοῖς φρονοῦσι καὶ λέγουσι κτιστὴν εἶναι πᾶσαν φυσικὴν δύναμιν καὶ ἐνάργειαν τῆς τρισυποστάτου θεότητος, ὡς κτιστὴν ἐκ τούτου πάντως καὶ αὐτὴν τὴν θείαν οὐσίαν ἀναγκαζομένοις δοξάζειν. Κτιστὴ γὰρ κατὰ τοὺς Ἁγίους ἐνέργεια, κτιστὴν δηλώσει καὶ φύσιν ἄκτιστον δέ, ἄκτιστον χαρακτηρίζει οὐσίαν. Κἀντεῦθεν ἤδη κινδυνεύουσι εἰς αθεΐαν παντελῆ περιπίπτειν, καὶ τὴν ἑλληνικὴν μυθολογίαν καὶ τὴν τῶν κτισμάτων λατρείαν, τῇ καθαρᾷ καὶ ἀμώμω τῶν χριστιανῶν πίστει προστριβομένοις. Μὴ ὁμολογοῦσι δὲ κατὰ τὰς ἁγίας θεοπνεύστους θεολογίας καὶ τὸ τῆς Ἐκκλησίας εὐσεβὲς φρόνημα, ἄκτιστον εἶναι πᾶσαν φυσικὴν δύναμιν καὶ ἐνέργειαν τῆς τρισυποστάτου θεότητος ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους φρονούν και λένε ότι είναι φτιαχτή κάθε φυσική δύναμη και ενέργεια της τρισυπόστατης Θεότητας, και αναγκάζονται ως εκ τούτου να δεχτούν ότι και η θεία ουσία είναι χωρίς άλλο φτιαχτή• γιατί η δημιουργημένη ενέργεια, σύμφωνα με τους Αγίους, θα φανερώσει ότι είναι [εκ των υστέρων] φτιαγμένη- δημιουργημένη και η [θεία] ουσία [της τρισυπόστατης Θεότητας]. Κι από κει και πέρα, πλέον, κινδυνεύουν να πέσουν σε ολοκληρωτική αθεΐα, όσοι ζουν με την καθαρή κι αμόλυντη χριστιανική πίστη, και να δεχθούν την ελληνική μυθολογία και την λατρεία των κτισμάτων – δημιουργημάτων. Σε όσους, άρα, δεν ομολογούν, σύμφωνα με τις θεόπνευστες θεολογικές ερμηνείες των Αγίων και το ευσεβές φρόνημα της Εκκλησίας, ότι είναι άκτιστη κάθε φυσική δύναμη και ενέργεια της τρισυπόστατης Θεότητας, τρεις φορές ανάθεμα. Σε όσους ασπάζονται τις διδασκαλίες των Ελληνων και δεν τις σπουδάζουν μόνο για μόρφωση, αλλά ακολουθούν και τις μάταιες θεωρίες τους και τις πιστεύουν ως αληθινές, και μάλιστα ωσάν αυτές να περιέχουν τη βεβαιότητα, και παρασύρουν σ’ αυτές άλλοτε κρυφά και άλλοτε φανερά και τις διδάσκουν χωρίς κανέναν ενδοιασμό, τρεις φορές ανάθεμα.

2ος Αναθεματισμός

Τοῖς τὰ ἑλληνικὰ διεξιοῦσι μαθήματα, καὶ μὴ διὰ παίδευσιν μόνον ταῦτα παιδευομένοις, ἀλλὰ καὶ ταῖς δόξαις αὐτῶν ταῖς ματαίαις ἑπομένοις, καὶ ὡς ἀληθέσι πιστεύουσι καὶ οὕτως αὐταῖς ὡς τὸ βέβαιον ἐχούσαις ἐγκειμένοις, ὥστε ἑτέρους ποτὲ μὲν λάθρα, ποτὲ δὲ φανερῶς ἐνάγειν αὐταῖς καὶ διδάσκειν ἀνενδοιάστως ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους ασπάζονται τις διδασκαλίες των Ελλήνων και δεν τις σπουδάζουν μόνο για μόρφωση, αλλά ακολουθούν και τις μάταιες θεωρίες τους και τις πιστεύουν ως αληθινές, και μάλιστα ωσάν αυτές να περιέχουν τη βεβαιότητα, και παρασύρουν σ’ αυτές άλλοτε κρυφά και άλλοτε φανερά και τις διδάσκουν χωρίς κανέναν ενδοιασμό, τρεις φορές ανάθεμα.

3ος Αναθεματισμός

Τοῖς μετὰ τῶν ἄλλων μυθικῶν πλασμάτων, ἐφ᾿ ἑαυτῶν καὶ τὴν καθ᾿ ἡμᾶς κλίσιν μεταπλάττουσι, καὶ τὰς πλατωνικὰς ἰδέας ὡς ἀληθεῖς δεχομένοις καὶ ὡς αὐθυπόστατον τὴν ὕλην παρὰ τῶν ἰδίων μορφοῦσθαι λέγουσι, καὶ προφανῶς διαβάλλουσι τὸ αὐτεξούσιον τοῦ Δημιουργοῦ, τοῦ ἀπὸ τοῦ μὴ ὄντος εἰς τὸ εἶναι παραγαγόντος τὰ πάντα, καὶ ὡς ποιητοῦ πᾶσιν ἀρχὴν καὶ τέλος ἐπιτιθέντος ἐξουσιαστικῶς καὶ δεσποτικῶς ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους μαζί με τα άλλα μυθικά πλάσματα, με δική τους πρωτοβουλία, διαστρεβλώνουν τις δικές μας πεποιθήσεις και δέχονται ως αληθινές τις πλατωνικές ιδέες και λέγουν ότι η ύλη, ούσα αυθύπαρκτη, μορφοποιείται από τις ίδιες ιδέες, και προφανώς αμφισβητούν το αυτεξούσιο του Δημιουργού, ο οποίος από την ανυπαρξία έφερε στην ύπαρξη τα πάντα και ως ποιητής έθεσε σε όλα αρχή και τέλος με τη δύναμη του εξουσιαστή και δεσπότη, τρεις φορές ανάθεμα.

4ος Αναθεματισμός

Τοῖς δεχομένοις καὶ παραδίδουσι τὰ μάταια καὶ ἑλληνικὰ ῥήματα, ὅτι τε προΰπαρξίς ἐστι τῶν ψυχῶν, καὶ οὐκ ἐκ τοῦ μὴ ὄντος τὰ πάντα ἐγένετο, καὶ παρήχθησαν, ὅτι τέλος ἐστὶ τῆς κολάσεως ἡ ἀποκατάστασις αὔθις τῆς κτίσεως, καὶ τῶν ἀνθρωπίνων πραγμάτων, καὶ διὰ τῶν τοιούτων λόγων τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν λυομένην πάντως, καὶ παράγουσαν εἰσάγουσιν, ἣν αἰωνίαν καὶ ἀκατάλυτον αὐτός τε ὁ Χριστὸς καὶ Θεὸς ἡμῶν ἐδίδαξε, καὶ παρέδοτο καὶ διὰ πάσης τῆς Παλαιᾶς καὶ Νέας Γραφῆς ἡμεῖς παρελάβομεν ὅτι καὶ ἡ κόλασις ἀτελεύτητος καὶ ἡ βασιλεία ἀΐδιος, διὰ δὲ τῶν τοιούτων λόγων ἑαυτούς τε ἀπολλύουσι, καὶ ἑτέροις αἰωνίας καταδίκης προξένους γενομένοις ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους δέχονται και διαδίδουν τις μάταιες ελληνικές αντιλήψεις, ότι και οι ψυχές προϋπήρχαν και ότι τα πάντα δεν προήλθαν ούτε προέκυψαν από την ανυπαρξία, και ότι ήρθε το τέλος της κολάσεως από τη στιγμή που δημιουργήθηκε και η κτίση και το ανθρώπινο είδος, και διαδίδουν με τέτοια λόγια ότι η Βασιλεία των Ουρανών έχει τελείως καταλυθεί και εκλείψει, την οποία και ο ίδιος ο Χριστός και Θεός ως αιώνια και ακατάλυτη μας δίδαξε, παρέδωσε και εμείς από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη παραλάβαμε ότι και η Κόλαση είναι ατέλειωτη και η Βασιλεία παντοτινή, και καταστρέφουν με τέτοια λόγια και τους εαυτούς τους και προξενούν σε άλλους αιώνια καταδίκη, τρεις φορές ανάθεμα.

5ος Αναθεματισμός

Τοῖς εὐσεβεῖν μὲν ἐπαγγελλομένοις τὰ τῶν Ἑλλήνων δὲ δυσσεβῆ δόγματα τῇ ὀρθοδόξῳ καὶ καθολικῇ ἐκκλησίᾳ περί τε ψυχῶν ἀνθρωπίνων, καὶ οὐρανοῦ καὶ γῆς, καὶ τῶν ἄλλων κτισμάτων ἀναιδῶς ἢ μᾶλλον ἀσεβῶς ἐπεισάγουσιν ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν τις ασεβείς δοξασίες των Ελλήνων στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα με αναίδεια ή πολύ περισσότερο με ασέβεια, τρεις φορές ανάθεμα.

6ος Αναθεματισμός

Τοῖς τὴν μωρὰν τῶν ἔξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμοῦσι, καὶ τοῖς καθηγηταῖς αὐτῶν ἑπομένοις, καὶ τάς τε μετεμψυχώσεις τῶν ἀνθρωπίνων ψυχῶν, ἢ καὶ ὁμοίως τοῖς ἀλόγοις ζῴοις ταύτας ἀπόλλυσθαι, καὶ εἰς τὸ μηδὲν χωρεῖν δεχομένοις καὶ διὰ τοῦτο ἀνάστασιν, καὶ κρίσιν, καὶ τὴν τελευταίαν τῶν βεβιωμένων ἀνταπόδοσιν ἀθετοῦσιν ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους προτιμούν την ανόητη λεγόμενη σοφία των εκτός [χριστιανισμού] φιλοσόφων και ακολουθούν τους δασκάλους τους και δέχονται τις μετεμψυχώσεις των ανθρώπινων ψυχών, ή ότι αυτές [οι ψυχές] χάνονται ομοίως με των άλογων ζώων και ξεπέφτουν στην ανυπαρξία και για αυτό αθετούν την ανάσταση, την κρίση και την ανταπόδοση σύμφωνα με όσα βίωσαν, τρεις φορές ανάθεμα.

7ος Αναθεματισμός

Τοῖς λέγουσιν ὅτι οἱ τῶν Ἑλλήνων σοφοὶ καὶ πρῶτοι τῶν αἱρεσιαρχῶν, οἱ παρὰ τῶν ἑπτὰ ἁγίων καὶ καθολικῶν συνόδων, καὶ παρὰ πάντων τῶν ἐν Ὀρθοδοξίᾳ λαμψάντων πατέρων ἀναθέματι καθυποβληθέντας, ὡς ἀλλότριοι τῆς καθολικῆς ἐκκλησίας διὰ τὴν ἐν λόγοις αὐτῶν κίβδηλον καὶ ῥυπαρὰν περιουσίαν κρείττονες εἰσι κατὰ πολύ, καὶ ἐνταῦθα καὶ ἐν τῇ μελλούσῃ κρίσει, καὶ τῶν εὐσεβῶν μὲν καὶ ὀρθοδόξων ἀνδρῶν, ἄλλως δὲ κατὰ πάθος ἀνθρώπινον ἣ ἀγνόημα πλημμελησάντων ἀνάθεμα τρίς.


Τα ανωτέρω όμορφα αποφασίστηκαν να γίνουν μέρος της εκκλησίας στη Ζ οικουμενική σύνοδο της Νίκαιας και διαβάζονται ακόμα και σήμερα, την Κυριακή της Ορθοδοξίας!
Αλλά τι να περιμένεις από τη θρησκεία που πήρε μία από τις ιερότερες λέξεις, τη λέξη «Δαίμων» (το περίφημο δαιμόνιο του Σωκράτη) και τη μετέτρεψε σε κάτι τόσο αρνητικό. Τι να περιμένεις επίσης, από τη θρησκεία που ο κακός της υπόθεσης (aka διάβολος) αποκαλείται και Εωσφόρος (αυτός που φέρνει την αυγή, το φως)

Υ.Γ.: Το σάιτ είναι γτπ, αλλά τα αναθέματα όντως υπάρχουν. Ο μεσαίωνας της δύσης, επίσης, ήταν χειρότερος από αυτά που έγιναν στον Ελλαδικό χώρο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έγιναν διωγμοί εθνικών και δεν πολεμήθηκε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλλεται Γιατρός και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,937 μηνύματα.

1ος Αναθεματισμός

Ἐπὶ τοῖς φρονοῦσι καὶ λέγουσι κτιστὴν εἶναι πᾶσαν φυσικὴν δύναμιν καὶ ἐνάργειαν τῆς τρισυποστάτου θεότητος, ὡς κτιστὴν ἐκ τούτου πάντως καὶ αὐτὴν τὴν θείαν οὐσίαν ἀναγκαζομένοις δοξάζειν. Κτιστὴ γὰρ κατὰ τοὺς Ἁγίους ἐνέργεια, κτιστὴν δηλώσει καὶ φύσιν ἄκτιστον δέ, ἄκτιστον χαρακτηρίζει οὐσίαν. Κἀντεῦθεν ἤδη κινδυνεύουσι εἰς αθεΐαν παντελῆ περιπίπτειν, καὶ τὴν ἑλληνικὴν μυθολογίαν καὶ τὴν τῶν κτισμάτων λατρείαν, τῇ καθαρᾷ καὶ ἀμώμω τῶν χριστιανῶν πίστει προστριβομένοις. Μὴ ὁμολογοῦσι δὲ κατὰ τὰς ἁγίας θεοπνεύστους θεολογίας καὶ τὸ τῆς Ἐκκλησίας εὐσεβὲς φρόνημα, ἄκτιστον εἶναι πᾶσαν φυσικὴν δύναμιν καὶ ἐνέργειαν τῆς τρισυποστάτου θεότητος ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους φρονούν και λένε ότι είναι φτιαχτή κάθε φυσική δύναμη και ενέργεια της τρισυπόστατης Θεότητας, και αναγκάζονται ως εκ τούτου να δεχτούν ότι και η θεία ουσία είναι χωρίς άλλο φτιαχτή• γιατί η δημιουργημένη ενέργεια, σύμφωνα με τους Αγίους, θα φανερώσει ότι είναι [εκ των υστέρων] φτιαγμένη- δημιουργημένη και η [θεία] ουσία [της τρισυπόστατης Θεότητας]. Κι από κει και πέρα, πλέον, κινδυνεύουν να πέσουν σε ολοκληρωτική αθεΐα, όσοι ζουν με την καθαρή κι αμόλυντη χριστιανική πίστη, και να δεχθούν την ελληνική μυθολογία και την λατρεία των κτισμάτων – δημιουργημάτων. Σε όσους, άρα, δεν ομολογούν, σύμφωνα με τις θεόπνευστες θεολογικές ερμηνείες των Αγίων και το ευσεβές φρόνημα της Εκκλησίας, ότι είναι άκτιστη κάθε φυσική δύναμη και ενέργεια της τρισυπόστατης Θεότητας, τρεις φορές ανάθεμα. Σε όσους ασπάζονται τις διδασκαλίες των Ελληνων και δεν τις σπουδάζουν μόνο για μόρφωση, αλλά ακολουθούν και τις μάταιες θεωρίες τους και τις πιστεύουν ως αληθινές, και μάλιστα ωσάν αυτές να περιέχουν τη βεβαιότητα, και παρασύρουν σ’ αυτές άλλοτε κρυφά και άλλοτε φανερά και τις διδάσκουν χωρίς κανέναν ενδοιασμό, τρεις φορές ανάθεμα.

2ος Αναθεματισμός

Τοῖς τὰ ἑλληνικὰ διεξιοῦσι μαθήματα, καὶ μὴ διὰ παίδευσιν μόνον ταῦτα παιδευομένοις, ἀλλὰ καὶ ταῖς δόξαις αὐτῶν ταῖς ματαίαις ἑπομένοις, καὶ ὡς ἀληθέσι πιστεύουσι καὶ οὕτως αὐταῖς ὡς τὸ βέβαιον ἐχούσαις ἐγκειμένοις, ὥστε ἑτέρους ποτὲ μὲν λάθρα, ποτὲ δὲ φανερῶς ἐνάγειν αὐταῖς καὶ διδάσκειν ἀνενδοιάστως ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους ασπάζονται τις διδασκαλίες των Ελλήνων και δεν τις σπουδάζουν μόνο για μόρφωση, αλλά ακολουθούν και τις μάταιες θεωρίες τους και τις πιστεύουν ως αληθινές, και μάλιστα ωσάν αυτές να περιέχουν τη βεβαιότητα, και παρασύρουν σ’ αυτές άλλοτε κρυφά και άλλοτε φανερά και τις διδάσκουν χωρίς κανέναν ενδοιασμό, τρεις φορές ανάθεμα.

3ος Αναθεματισμός

Τοῖς μετὰ τῶν ἄλλων μυθικῶν πλασμάτων, ἐφ᾿ ἑαυτῶν καὶ τὴν καθ᾿ ἡμᾶς κλίσιν μεταπλάττουσι, καὶ τὰς πλατωνικὰς ἰδέας ὡς ἀληθεῖς δεχομένοις καὶ ὡς αὐθυπόστατον τὴν ὕλην παρὰ τῶν ἰδίων μορφοῦσθαι λέγουσι, καὶ προφανῶς διαβάλλουσι τὸ αὐτεξούσιον τοῦ Δημιουργοῦ, τοῦ ἀπὸ τοῦ μὴ ὄντος εἰς τὸ εἶναι παραγαγόντος τὰ πάντα, καὶ ὡς ποιητοῦ πᾶσιν ἀρχὴν καὶ τέλος ἐπιτιθέντος ἐξουσιαστικῶς καὶ δεσποτικῶς ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους μαζί με τα άλλα μυθικά πλάσματα, με δική τους πρωτοβουλία, διαστρεβλώνουν τις δικές μας πεποιθήσεις και δέχονται ως αληθινές τις πλατωνικές ιδέες και λέγουν ότι η ύλη, ούσα αυθύπαρκτη, μορφοποιείται από τις ίδιες ιδέες, και προφανώς αμφισβητούν το αυτεξούσιο του Δημιουργού, ο οποίος από την ανυπαρξία έφερε στην ύπαρξη τα πάντα και ως ποιητής έθεσε σε όλα αρχή και τέλος με τη δύναμη του εξουσιαστή και δεσπότη, τρεις φορές ανάθεμα.

4ος Αναθεματισμός

Τοῖς δεχομένοις καὶ παραδίδουσι τὰ μάταια καὶ ἑλληνικὰ ῥήματα, ὅτι τε προΰπαρξίς ἐστι τῶν ψυχῶν, καὶ οὐκ ἐκ τοῦ μὴ ὄντος τὰ πάντα ἐγένετο, καὶ παρήχθησαν, ὅτι τέλος ἐστὶ τῆς κολάσεως ἡ ἀποκατάστασις αὔθις τῆς κτίσεως, καὶ τῶν ἀνθρωπίνων πραγμάτων, καὶ διὰ τῶν τοιούτων λόγων τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν λυομένην πάντως, καὶ παράγουσαν εἰσάγουσιν, ἣν αἰωνίαν καὶ ἀκατάλυτον αὐτός τε ὁ Χριστὸς καὶ Θεὸς ἡμῶν ἐδίδαξε, καὶ παρέδοτο καὶ διὰ πάσης τῆς Παλαιᾶς καὶ Νέας Γραφῆς ἡμεῖς παρελάβομεν ὅτι καὶ ἡ κόλασις ἀτελεύτητος καὶ ἡ βασιλεία ἀΐδιος, διὰ δὲ τῶν τοιούτων λόγων ἑαυτούς τε ἀπολλύουσι, καὶ ἑτέροις αἰωνίας καταδίκης προξένους γενομένοις ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους δέχονται και διαδίδουν τις μάταιες ελληνικές αντιλήψεις, ότι και οι ψυχές προϋπήρχαν και ότι τα πάντα δεν προήλθαν ούτε προέκυψαν από την ανυπαρξία, και ότι ήρθε το τέλος της κολάσεως από τη στιγμή που δημιουργήθηκε και η κτίση και το ανθρώπινο είδος, και διαδίδουν με τέτοια λόγια ότι η Βασιλεία των Ουρανών έχει τελείως καταλυθεί και εκλείψει, την οποία και ο ίδιος ο Χριστός και Θεός ως αιώνια και ακατάλυτη μας δίδαξε, παρέδωσε και εμείς από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη παραλάβαμε ότι και η Κόλαση είναι ατέλειωτη και η Βασιλεία παντοτινή, και καταστρέφουν με τέτοια λόγια και τους εαυτούς τους και προξενούν σε άλλους αιώνια καταδίκη, τρεις φορές ανάθεμα.

5ος Αναθεματισμός

Τοῖς εὐσεβεῖν μὲν ἐπαγγελλομένοις τὰ τῶν Ἑλλήνων δὲ δυσσεβῆ δόγματα τῇ ὀρθοδόξῳ καὶ καθολικῇ ἐκκλησίᾳ περί τε ψυχῶν ἀνθρωπίνων, καὶ οὐρανοῦ καὶ γῆς, καὶ τῶν ἄλλων κτισμάτων ἀναιδῶς ἢ μᾶλλον ἀσεβῶς ἐπεισάγουσιν ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν τις ασεβείς δοξασίες των Ελλήνων στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα με αναίδεια ή πολύ περισσότερο με ασέβεια, τρεις φορές ανάθεμα.

6ος Αναθεματισμός

Τοῖς τὴν μωρὰν τῶν ἔξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμοῦσι, καὶ τοῖς καθηγηταῖς αὐτῶν ἑπομένοις, καὶ τάς τε μετεμψυχώσεις τῶν ἀνθρωπίνων ψυχῶν, ἢ καὶ ὁμοίως τοῖς ἀλόγοις ζῴοις ταύτας ἀπόλλυσθαι, καὶ εἰς τὸ μηδὲν χωρεῖν δεχομένοις καὶ διὰ τοῦτο ἀνάστασιν, καὶ κρίσιν, καὶ τὴν τελευταίαν τῶν βεβιωμένων ἀνταπόδοσιν ἀθετοῦσιν ἀνάθεμα τρίς.

Σε όσους προτιμούν την ανόητη λεγόμενη σοφία των εκτός [χριστιανισμού] φιλοσόφων και ακολουθούν τους δασκάλους τους και δέχονται τις μετεμψυχώσεις των ανθρώπινων ψυχών, ή ότι αυτές [οι ψυχές] χάνονται ομοίως με των άλογων ζώων και ξεπέφτουν στην ανυπαρξία και για αυτό αθετούν την ανάσταση, την κρίση και την ανταπόδοση σύμφωνα με όσα βίωσαν, τρεις φορές ανάθεμα.

7ος Αναθεματισμός

Τοῖς λέγουσιν ὅτι οἱ τῶν Ἑλλήνων σοφοὶ καὶ πρῶτοι τῶν αἱρεσιαρχῶν, οἱ παρὰ τῶν ἑπτὰ ἁγίων καὶ καθολικῶν συνόδων, καὶ παρὰ πάντων τῶν ἐν Ὀρθοδοξίᾳ λαμψάντων πατέρων ἀναθέματι καθυποβληθέντας, ὡς ἀλλότριοι τῆς καθολικῆς ἐκκλησίας διὰ τὴν ἐν λόγοις αὐτῶν κίβδηλον καὶ ῥυπαρὰν περιουσίαν κρείττονες εἰσι κατὰ πολύ, καὶ ἐνταῦθα καὶ ἐν τῇ μελλούσῃ κρίσει, καὶ τῶν εὐσεβῶν μὲν καὶ ὀρθοδόξων ἀνδρῶν, ἄλλως δὲ κατὰ πάθος ἀνθρώπινον ἣ ἀγνόημα πλημμελησάντων ἀνάθεμα τρίς.


Τα ανωτέρω όμορφα αποφασίστηκαν να γίνουν μέρος της εκκλησίας στη Ζ οικουμενική σύνοδο της Νίκαιας και διαβάζονται ακόμα και σήμερα, την Κυριακή της Ορθοδοξίας!
Αλλά τι να περιμένεις από τη θρησκεία που πήρε μία από τις ιερότερες λέξεις, τη λέξη «Δαίμων» (το περίφημο δαιμόνιο του Σωκράτη) και τη μετέτρεψε σε κάτι τόσο αρνητικό. Τι να περιμένεις επίσης, από τη θρησκεία που ο κακός της υπόθεσης (aka διάβολος) αποκαλείται και Εωσφόρος (αυτός που φέρνει την αυγή, το φως)

Υ.Γ.: Το σάιτ είναι γτπ, αλλά τα αναθέματα όντως υπάρχουν. Ο μεσαίωνας της δύσης, επίσης, ήταν χειρότερος από αυτά που έγιναν στον Ελλαδικό χώρο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έγιναν διωγμοί εθνικών και δεν πολεμήθηκε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα.

Κομιζεις γλαυκα εις Αθήνας.

Ο συγκερασμός του αρχαίου πνεύματος και του χριστιανισμού πέρασε από διαφορετικές φάσεις, όπως προείπαμε.
Η επιρροή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας ήταν τεράστια στην δημιουργία του χριστιανισμού. Μπερδεύετε τον ελληνοχριστιανισμο με τον γνήσιο αρχαιοελληνικό πολιτισμο, τα οποία ειναι δυο διαφορετικά πράγματα.

Στην ιστορια, δεν ειναι σχεδόν τίποτα ασπρο-μαύρο. Μια τέτοια αντιμετώπιση του παρελθοντος οδηγεί σε εσφαλμένα μονόπλευρα συμπεράσματα που δεν άπτονται της ιστορικής πραγματικότητας.
 

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,689 μηνύματα.
Ποια σχέση μπορεί να έχουν ο κλασσικός ελληνικός πολιτισμός (ιδιαίτερα η κλασσική αρχαιότητα), ο οποίος διαμόρφωσε τη δυτική σκέψη, η άνθιση των επιστημών, των τεχνών και της φιλοσοφίας με την αίρεση του Ιουδαϊσμού, δηλαδή του Χριστιανισμού που ήρθε και επέβαλλε τη φανατίλα και την καφρίλα του, βυθίζοντας ολόκληρη την Ευρώπη στο σκοτάδι για αιώνες (και εμάς ακόμα παραπάνω) και κάνοντας πραγματικά πογκρόμ σε όσους εθνικούς είχαν μείνει;
Εσύ το πας αλλού τώρα, η κριτική σου πιάνει όλο το χριστιανισμό. Για την καφρίλα του Μεσαίωνα δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, συμφωνούμε.

Μέχρι τον 4ο αιώνα μ.Χ. οι χριστιανοί ήταν υπό διωγμό. Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν με το τέλος της ελληνιστικής περιόδου, όπου υπήρχε κάποια ισορροπία.

Για τα πογκρόμ στους εθνικούς που λες, πρέπει να βάλεις τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση.

Με το διάταγμα των Μεδιολάνων, το 313 μ.Χ., και στη συνέχεια με άλλα μέτρα ο (Μέγας) Κωνσταντίνος υποστήριξε το Χριστιανισμό, ενώ και οι επόμενοι αυτοκράτορες κινήθηκαν προς την κατεύθυνση της καθιέρωσης του Χριστιανισμού ως επίσημης θρησκείας της αυτοκρατορίας και πήραν μέτρα ενάντια στον παγανισμό. Έχει κυκλοφορήσει όμως ότι ο "κακός" Κωνσταντίνος ήταν αυτός που εδραίωσε τον χριστιανισμό μέσω της επιβολής του κράτους. Αυτή η άποψη δεν ευσταθεί, καθώς στην αυτοκρατορία δεν υπήρχε αστυνομία κι έτσι ήταν δύσκολο για τις αρχές ακόμη και να αποπειραθούν να επιβάλλουν τη θρησκευτική υπακοή. Γενικότερα, υπήρχε αντίθεση ανάμεσα στις τρομερές απειλές των νόμων και στην ανοχή που έδειχναν οι αρχές, οι οποίες πολλές φορές αδιαφορούσαν για την εφαρμογή τους. Ιδιαίτερα ο Θεοδόσιος συνάντησε μεγάλες δυσκολίες στην επιβολή και την καθολική εφαρμογή των νόμων, καθώς πιο πολύ έδιναν την άδεια για δράση και λιγότερο προέβλεπαν επέμβαση των αρχών. Κατά συνέπεια, ο αυτοκράτορας δεν είχε τα μέσα να επιβάλλει τη νομοθεσία του όπου οι ανώτεροι αξιωματούχοι ήταν Εθνικοί, μιας και τελικά έπαιζαν σημαντικό ρόλο οι συσχετισμοί δυνάμεων Χριστιανών και Εθνικών σε τοπικό επίπεδο.

Μετά τον Κωνσταντίνο η ίδια τάση συνεχίστηκε και από τους γιους του Κώνστα, Κωνσταντίνο Β ́ και Κωνστάντιο.
Ωστόσο οι αυτοκράτορες αυτοί αρχικά τους ήταν πιο ανεκτικοί απέναντι στον παγανισμό, καθώς στα πρώτα χρόνια της βασιλείας τους έχουμε κυρίως επανάληψη των απαγορεύσεων του Κωνσταντίνου που ήταν απαγορεύσεις ενάντια στην μαγεία. Λίγα χρόνια αργότερα όμως είχαμε την ανατροπή του Κώνσταντα από τον Μαγνέντιο, ο οποίος υποστήριξε ανοιχτά τους Εθνικούς. Αυτό το έκανε, είτε για να κερδίσει την υποστήριξη της ρωμαϊκής ελίτ, είτε απλά για να διαφοροποιηθεί από τα δύο αδέρφια. Η εξέγερση του Μαγνέντιου έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα στάση του Κωνστάντιου απέναντι στους Εθνικούς. Έτσι, μετά απ’ αυτήν την απόπειρα αναγέννησης της εθνικής θρησκείας και τον εμφύλιο πόλεμο που ακολούθησε, τα μέτρα εναντίον του παγανισμού ήταν σκληρά.

Τα πολιτικά παιχνίδια ήταν λοιπόν αυτά που οδήγησαν στα "πογκρόμ ενάντια των εθνικών" και όχι η ίδια η εκκλησία των χριστιανών.
 

Guest 896561

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ο συγκερασμός του αρχαίου πνεύματος και του χριστιανισμού πέρασε από διαφορετικές φάσεις, όπως προείπαμε.
Η επιρροή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας ήταν τεράστια στην δημιουργία του χριστιανισμού. Μπερδεύετε τον ελληνοχριστιανισμο με τον γνήσιο αρχαιοελληνικό πολιτισμο, τα οποία ειναι δυο διαφορετικά πράγματα.
Αυτό το έχω γράψει κι εγώ αλλού. Ο χριστιανισμός δέχθηκε μεγάλη επιρροή από τις ιδέες των Νεοπλατωνικών όταν μετακόμισε δυτικά και ευτυχώς που έγινε έτσι, γιατί αλλιώς θα είχαμε μία ακόμα πιο σκληροπυρηνική θρησκεία, όπως ήταν στα σπάργανά της.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 21,785 μηνύματα.
Ο Χριστιανισμός αν και εναγκάλιζε τα αρχαιοελληνικά κείμενα τα οποία αποκαλούνταν ως έξωθεν σοφία ή θύραθεν γραμματεία ή «εθνική» γραμματεία και διασώθηκαν χάρις το ζήλο των μοναχών να τα αντιγράφουν ( στη Δύση ιδίως μετέπειτα ) στα εκπαιδευτικά ιδρύματα επιτρέπονταν μόνον η διδασκαλία της αριστοτελικής φιλοσοφίας. Η πλατωνική επιτρέπονταν μόνον ως προσωπική μελέτη, όχι ως διδασκαλία, ο ύπατος φιλόσοφος στο Πανδιδακτήριο Ιωάννης Ιταλός αναθεματίστηκε για αυτή του την ενέργεια.

Επίσης ο Νεοπλατωνισμός αντιμετωπίστηκε εχθρικά από τον Χριστιανισμό.

Συνεπώς δεν γίνεται να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα ότι ο Χριστιανισμός ξεκάθαρα προστάτεψε ή κατέστρεψε τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό. Είναι εντελώς ανούσια αυτή η συζήτηση. Υπήρξαν και περίοδοι όπου ο Χριστιανισμός προστάτεψε και αφομοίωσε πολλές φορές και στους κόλπους του την αρχαιοελληνική φιλοσοφία αλλά υπήρχαν και περιπτώσεις όπως με το χριστιανικό κίνημα του Ησυχασμού όπου αντιμετώπισε εχθρικά τις επιστήμες γενικότερα.
 

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,689 μηνύματα.
Συνεπώς δεν γίνεται να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα ότι ο Χριστιανισμός ξεκάθαρα προστάτεψε ή κατέστρεψε τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό. Είναι εντελώς ανούσια αυτή η συζήτηση.
Τα περισσότερα αρχαιοελληνικά κείμενα αντιγράφτηκαν από αγιορείτες μοναχούς. Στο Άγιο Όρος πιστεύουν ότι ο χριστιανισμός εξέλιξε και "ολοκλήρωσε" κατά μία έννοια την αρχαιοελληνική σκέψη. Γι' αυτό δεν είχαν κανένα δισταγμό να γκρεμίσουν ναούς της θεάς Αθηνάς και με τις πέτρες να χτίσουν μοναστήρια της Παναγιάς.

Ίδια αρχέτυπα είναι. Η ουσία της αρχαιοελληνικής σκέψης δεν βρίσκεται στο Δωδεκάθεο αλλά στον τρόπο, τη φιλοσοφία και τη στάση ζωής. Εκεί υπάρχουν πολλές ομοιότητες γιατί το Φως είναι παντού κοινό και ενυπάρχει σε κάθε εποχή.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top