Φεμινισμός στον 21ο αιώνα και ισότητα των 2 φύλων

Guest 090132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Νομίζω ότι έχουν ήδη δοθεί αρκετές εμπεριστατωμένες απαντήσεις εδώ μέσα αναφορικά με τις θέσεις του φεμινισμού. Θα εστιάσω μόνο σε μερικά κομβικά σημεία.

Εξήγησα προηγουμένως πως άτομα σαν την Αγαθή παρουσιάζουν μονόπλευρα τον Φεμινισμό και ασκούν μη αντικειμενική κριτική για τους δικούς τους ιδιοτελείς και προβοκατόρικους σκοπούς. Υπερτονίζουν εσκεμμένα τις εξαιρετικά σπάνιες εκφάνσεις του για να υπονομεύσουν ολοκληρωτικά την αξία του. Ο φεμινισμός είναι εξ´ορισμού ένας αγώνας για την ισότητα και την κοινωνική πρόοδο, επομένως οποιαδήποτε ιδέα η δράση παρεκκλίνει από αυτούς τους σκοπούς, δεν μπορεί για μένα να χαρακτηριστεί φεμινιστική. Ξανα λέω ότι δεν πρόκειται να λογοδοτήσω για τους ακραίους εκφραστές του φεμινισμού (exclusionary, radical feminists). Εμπειρικά δεδομένα δείχνουν οτι η αντίσταση στον φεμινισμό είναι στην καλύτερη μια αντίδραση στις ακραιότητες (σκεφτείτε τη δράση του men’s rights movement που περικλείει τους απογοητευμένους άνδρες και τους οχι πολύ μισογύνηδες) , και στην χειρότερη είναι απλώς νεοφασιστικός μισογυνισμός («οι γυναικες είναι βιολογικές σπιτονοικοκυρές»).

Οι περισσότεροι feminists δεν αντιτίθενται στα έμφυλα στερεότυπα ούτε προσπαθούν να επιβάλλουν έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Αντιτίθενται στον τρόπο που αυτά έχουν καθιερωθεί στην αντίληψη της πλειοψηφίας, και στο γεγονός ότι δεν είναι πάντα αποτέλεσμα ελεύθερης επιλογής. Έχω μεγαλώσει στην επαρχία και γνωρίζω αμέτρητες κοπέλες που εξακολουθούν να πιστεύουν σήμερα ότι ο τελικός τους προορισμός είναι να γίνουν μητέρες, δεν μπορούν να φανταστούν τον εαυτό τους να επιτελεί έναν διαφορετικό κοινωνικό ρολό, παραμένουν έτσι στα στενά σύνορα του χωριού τους και δεν κάνουν καμία προσπάθεια να κυνηγήσουν τα όνειρα τους. Το αποτέλεσμα είναι ένα κάρο απωθημένα και ψυχολογικά προβλήματα. Ο φεμινισμός, έρχεται να υπενθυμίσει στις κοπέλες αυτές ότι μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο ζωής τους, οτι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αισθάνονται παγιδευμένες στα επιβεβλημένα κοινωνικά πρέπει. Το ίδιο φυσικά, υπενθυμίζει τελευταία , και με ολοένα αυξανόμενη τάση, στους άνδρες.

Όσον αφορά τους άνδρες ειδικότερα, είναι αλήθεια ότι διαχρονικά, η ακτιβιστική δράση των φεμινιστικών κινημάτων εξαντλούνταν ως επι το πλείστον και μέχρι προσφάτως στην ανύψωση και ενδυνάμωση -όχι επικράτηση-του γυναικείου φύλου , και δεν αντιπρότεινε κάποια ουσιαστική λύση για τους απογοητευμένους άνδρες, ούτε προσδιόριζε ακριβώς τον ρόλο τους στην κοινωνία. Αυτό οφείλεται σε διάφορους, και εν γένει δικαιολογήσιμους λόγους (πατριαρχία, συστημικά προβλήματα) που δεν θα αναλύσω τώρα. Αξιοσημείωτο είναι πως αυτός ο απροαίρετος ουσιαστικά «κοινωνικός αποκλεισμός» που υπέστη ο ανδρικός πληθυσμός, τροφοδότησε έναν νέο κύκλο μίσους και έχει κλιμακωθεί σήμερα με με την εμφάνιση των incel και άλλων αντίστοιχων ομάδων μίσους. Παραταύτα είναι γεγονός ότι ο φεμινισμός σήμερα έχει επαναπροσδιορίσει τους κοινωνικους του στόχους και δεν απηχεί αποκλειστικά τα προβλήματα των γυναικών. Επιχειρεί να οικοδομήσει ένα υγιές ιδανικό για τους άνδρες, αποβάλλοντας τις τοξικές αντιλήψεις και τα παρωχημένα πρότυπα στα οποία αυτοί προσκολλώνται όχι τόσο αυτοβούλως. Έγινε πριν αναφορά στην τοξική αρρενωπότητα όποτε ας διευκρινίσω κάτι γι’αυτήν. Η αρρενωπότητα αυτή καθαυτή δεν είναι τοξική, τοξικά είναι ορισμένα μοτίβα συμπεριφοράς τα οποία αυτή εγκυμονεί: η βία, η τάση για κυριαρχία,υποτίμηση, η καταστολή συναισθημάτων κ.ο.κ. Τοξικές είναι επίσης οι αντιλήψεις που συνοδεύουν και διαιωνίζουν αυτές τις συμπεριφορές. Η αντίληψη ότι οι άνδρες *πρέπει* -για αδιευκρίνιστους λόγους- να είναι μονίμως ψυχροί ,αυστηροί, λογικοί , να μην κλαίνε, να μην εκφράζουν τα συναισθήματα τους , να μην είναι γενικά άνθρωποι κλπ, χαρακτηρίζεται τοξική, γιατί είναι επιβλαβής για την κοινωνία. Ελπίζω να μην χρειαστεί να φτάσω στο σημείο να εξηγώ γιατί η συναισθηματική κακοποίηση είναι επιβλαβής συμπεριφορά. Σε τελική ανάλυση, ο φεμινισμός στοχεύει σήμερα να εμψυχώσει και τους άνδρες, ενθαρρύνει την αυθεντικότητα, καταδικάζει τις τοξικές συμπεριφορές οι οποίες απορρέουν από την αρρενωπότητα και όχι την αρρενωπότητα ως έκφραση καθεαυτή.


Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω πως κάποιος που αναγνωρίζει την αξία και τη θετική συμβολή των παραπάνω για την κοινωνία μπορεί να εναντιώνεται στον φεμινισμό.
 

taketrance

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο taketrance αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,107 μηνύματα.
Απο την στιγμη που ο φεμινισμος στην Ελλαδα εκπροσωπειται απο την Μαρια Καλογεροπουλου και το Ναι, Εισαι Μισογυνης δεν μου κανει εντυπωση που ο περισσοτερος κοσμος εχει σχηματισει αρνητικη γνωμη.

Αμα ανοιξει καποιος τις παραπανω σελιδες θα δει κατα το πλειστον ποστ που βγαζουν στη φορα τις συζητησεις και τα status απο αλλα γκρουπ/χρηστες του fb με καποιες ηλιθιες ή και εμμετικες αποψεις. Προφανως στο κραξιμο των ατομων και συμπεριφορων αυτων εχουν δικιο (ατομα που λενε οτι μια γυναικα θυμα βιασμου κουνηθηκε η φοραγε κατι προκλητικο κλπ) αλλα οταν προσπαθουν να τα πλασαρουν αυτα σαν την νορμα των ανδρων χανουν το δικιο τους. Με το να χρησιμοποιεις ως αντιπροσωπευτικο παραδειγμα καποιους ανθρωπους που εχουν κατεβει απο τα βουνα και δεν μπορουν να γραψουν ουτε το ονομα τους σωστα δεν καταφερνεις κατι - παντα υπαρχουν και θα υπαρχουν δυστυχως ακραιοι.

Ενα αλλο χαρακτηριστικο τους ειναι οτι με βαση την ιδεολογια τους δεν υφισταται φεμινισμος χωρις αντικαπιταλισμο και αθεισμο καθως κατ'αυτους ο καπιταλισμος και οι θρησκειες σημερα βασιζονται σε ανθρωπινη εκμεταλλευση. Πολλοι το εχουν παει ακομα πιο περα και λενε οτι δεν υφισταται φεμινιστης και μη-βιγκαν, καθως το να τρωμε τα ζωα ειναι αλλη μορφη διακρισης προς αυτα. Εχει τυχει να διαβασω καποια λογικα ποστ απο γυναικες που λεγανε οτι ειναι εργοδοτες/προισταμενοι κλπ, και πεσανε τα υπολοιπα αρπακτικα πανω τους να φανε ακομα κι αυτες ως ταξικους εχθρους τους. Με τετοιες γραφικοτητες λοιπον πως να σε παρει ο λογικος κοσμος στα σοβαρα?

Στο εξωτερικο που ζω και με ατομα που εχω μιλησει και ειναι φεμινιστες, δεν υφισταται τιποτα απο αυτα τα γραφικα τουλαχιστον. Εχουν πολυ πιο λογικες αποψεις και εστιαζουν στα πραγματικα σημαντικα ζητηματα, οπως το gender pay gap, τις σεξουαλικες διακρισεις και τα αρνητικα στερεοτυπα κατα των γυναικων που δυστυχως εχουν επικρατησει και καλα κρατουν και σημερα.
 

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
Τώρα που λύσατε το φεμινιστικό ζήτημα βάσει του youtube και του fb, καλό είναι να πάρετε και μια τζούρα της πραγματικότητας, όπου οι 12 επιβεβαιωμένες γυναικοκτονιες στην Ελλάδα το 2020 μάλλον τα λένε όλα από μόνες τους.
 

edweimaste

Πολύ δραστήριο μέλος

Η edweimaste αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,050 μηνύματα.
Αμα ανοιξει καποιος τις παραπανω σελιδες θα δει κατα το πλειστον ποστ που βγαζουν στη φορα τις συζητησεις και τα status απο αλλα γκρουπ/χρηστες του fb με καποιες ηλιθιες ή και εμμετικες αποψεις. Προφανως στο κραξιμο των ατομων και συμπεριφορων αυτων εχουν δικιο (ατομα που λενε οτι μια γυναικα θυμα βιασμου κουνηθηκε η φοραγε κατι προκλητικο κλπ) αλλα οταν προσπαθουν να τα πλασαρουν αυτα σαν την νορμα των ανδρων χανουν το δικιο τους. Με το να χρησιμοποιεις ως αντιπροσωπευτικο παραδειγμα καποιους ανθρωπους που εχουν κατεβει απο τα βουνα και δεν μπορουν να γραψουν ουτε το ονομα τους σωστα δεν καταφερνεις κατι - παντα υπαρχουν και θα υπαρχουν δυστυχως ακραιοι.

Δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου, σε αυτό το σημείο.
Παρατηρώ και την εν λόγω κοπέλα που έτυχε να παρατεθει το βίντεο της και με λύπη μου βγάζω το συμπέρασμα πως χρησιμοποιεί απόψεις διαφόρων ακραίων και επιχειρηματολογει πάνω σε αυτές. Φτάνει σε συμπεράσματα χωρίς να διερωτηθει καν για την εγκυρότητα των προκειμένων που παρουσιάζει και γενικεύει επικινδυνα.
Δυστυχώς όμως οι φωνές που ακούγονται είναι μόνο οι ακραίες. Ο φεμινισμος σαν ιδεολογία έχει χάσει κάθε της αξία λόγω αυτών.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 20,659 μηνύματα.
Τώρα που λύσατε το φεμινιστικό ζήτημα βάσει του youtube και του fb, καλό είναι να πάρετε και μια τζούρα της πραγματικότητας, όπου οι 12 επιβεβαιωμένες γυναικοκτονιες στην Ελλάδα το 2020 μάλλον τα λένε όλα από μόνες τους.

δεν υπάρχουν γυναικοκτονίες και ανδροκτονίες, υπάρχουν ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ.
 

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
δεν υπάρχουν γυναικοκτονίες και ανδροκτονίες, υπάρχουν ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ.

Βρες μου λίγο πόσοι άντρες δολοφονήθηκαν φέτος από γυναίκες στα πλαίσια έμφυλης/ενδοοικογενειακής βίας. Ή πόσοι υπήρξαν θύματα βιασμού από γυναίκες να δούμε κάτι.

Μπορούμε να παίζουμε με τις λέξεις όσο θέλουμε, το θέμα είναι πως εφόσον υπάρχουν περιστατικά έμφυλης βίας (κι άλλα πράγματα, αλλά ας μείνουμε σε αυτό γιατί βαριέμαι να γράφω) με συχνότητα τέτοια ώστε να συνιστούν κοινωνικό φαινόμενο, έχει λόγο ύπαρξης και το φεμινιστικό κίνημα.

Τώρα το τι πολιτικά χαρακτηριστικά πρέπει να πάρει ειναι αλλη ιστορία και ειδικά αυτό δεν λύνεται από το youtube και το facebook ή με αναφορές σε αυτά.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Είναι έμφυτο χαρακτηριστικό των ανθρώπων η θέληση για δημιουργία. Δεν πρέπει για μία υποτιθέμενη ζήτηση να αποκλειστεί κάποιο από τα δύο φύλα. Δουλειές μπορούν να υπάρξουν για όλους. Είναι συνταγματικό κατοχυρωμένο άλλωστε σαν ανθρώπινο δικαίωμα η εργασία.

Οι περισσότερες δουλειές δεν είναι δημιουργικές. Πας κάπου που δε θέλεις, κανείς ένα βαρετό πράγμα και συναναστρεφεσαι με άτομα που δε θες, επειδή χρειάζεσαι τα χρήματα για να ζήσεις. Χώρια το άγχος και οι ευθύνες. Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι εκατό φορές πιο δημιουργικός όταν δεν δουλεύει. Οι γυναίκες μπήκανε στην αγορά εργασίας επειδή έπρεπε να μπουν λόγο πολέμου και μετά πείστηκαν από το φεμινιστικό κίνημα ότι αυτό σημαίνει απελευθέρωση και αυτό φυσικά βόλεψε τόσο τους επιχειρηματίες που είδανε την προσφορά εργασίας να διπλασιάζεται αλλά και το κράτος που τώρα μπορεί να φορολογει και τη δουλειά της γυναίκας.

Τα περί δημιουργίας κτλ είναι δικαιολογίες της πλάκας. Και το 90% των αντρών να ρωτήσεις τα ίδια θα σου πει. Δεν γουστάρω την δουλειά μου και αν είχα λεφτά δεν θα έκανα αυτό το πράγμα.
 

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ανταπόκριση από τον κόσμο "εκεί έξω":
  • Γυναίκες συστηματικά χάνουν θέσεις εργασίας με το πρόσχημα ότι "δεν έχουν ακόμα αποκτήσει παιδιά/θέλουν να αποκτήσουν στο μέλλον". Για να προλάβω και τυχόν καλοθελητές, όχι, η υποχρέωση στρατιωτικής θητείας δεν είναι το ίδιο, γιατί το πρώτο αποτελεί καθαρά προσωπική υπόθεση και δικαίωμα που προστατεύεται ενώ το δεύτερο όχι.
  • Το rape culture στην Ελλάδα είναι για μεγάλο μέρος του πληθυσμού μία κανονικότητα - "ε, κι αυτή έφταιγε, ας πρόσεχε λίγο, πώς ντύθηκε έτσι;".
  • Στην ελληνική τηλεόραση υπάρχει και έχει απήχηση ένα προϊόν σαν το Bachelor - ουδέν περαιτέρω σχόλιο.
  • Στη συνείδηση του κόσμου, για πολλά πράγματα μη "φυλοσύνδετα", όπως η πολιτική, οι γυναίκες δε θεωρούνται άξιες. Παρά την υποχρεωτική ποσόστωση των ψηφοδελτίων κατά 30% από γυναίκες υποψηφίους, η Βουλή κατά την ΙΗ περίοδο (τρέχουσα) έχει 66/300 γυναίκες βουλευτές - δε συζητάμε για το να φτάσουμε σε κάτι που να θυμίζει το 50%, αλλά να πλησιάσουμε το 90/300 που αντιστοιχεί στο 30% της ποσόστωσης.
  • Sad but true, ακόμα και ο τρόπος που στην ελληνική γλώσσα αποδίδονται τα επίθετα είναι σεξιστικός - με τις γυναίκες να παίρνουν το επίθετο της οικογένειας στη γενική και τους άντρες στην ονομαστική (ως εκ τούτου, η γενική αυτή δεν υποδηλώνει σχέση γονέα παιδιού, όπως στην Κύπρο, αλλά σχέση "κτήσης" - παλαιότερα στον σύζυγο μετά τον γάμο, τώρα πλέον όμως έχει την "επιλογή" μεταξύ του πατρωνύμου και του συζυγικού επιθέτου).
  • Ναι, το gender pay gap είναι υπαρκτό πρόβλημα ακόμα στις δυτικές κοινωνίες που "τα έχουν λύσει όλα". Ενδεικτικά:
View attachment 72509

Food for thought: Η προσπάθειες να ενταχθούν συστηματικά περισσότερες γυναίκες σε διάφορα πεδία - π.χ. STEM - ενώ ταυτόχρονα δε γίνονται αναλόγως συστηματικές προσπάθειες να αμβλυνθεί το gender pay gap μήπως τελικά απλώς εξασφαλίζει στους εργοδότες φθηνότερα εργατικά χέρια; - σε μία εποχή που στις προηγμένες δυτικές κοινωνίες το overqualification γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα.
Ας τα πιάσουμε ένα ένα.

1) Άμα ήταν γυναίκα η CEO της εταιρείας, τι θα άλλαζε ως προς αυτό; Άμα η απάντηση είναι τίποτα, τότε δεν υπάρχει κάτι σεξιστικό, είναι καθαρά "πρόβλημα" της "φύσης" της γυναίκας. Μην πούμε καν και για το ότι πλέον πάρα πολλοί εργοδότες δίνουν paid parental leave, το οποίο μακροπρόθεσμα πολλές φορές ρίχνει και την καριέρα της γυναίκας (= μία ακόμα φορά που το affirmative action αποτυγχάνει), είτε γιατί βγαίνεις εκτός "φόρμας" είτε γιατί έχεις λιγότερη προυπηρεσία, αφού "κάθεσαι".

2) και 3). Είναι και τα δύο αστεία επιχειρήματα, γιατί μπορώ να σου βρω και το άλλο άκρο, πχ γυναίκες να μη πλησιάζουν άντρες γιατί είναι σίγουρες ότι θα τις βιάσουν. Ομοίως, υπάρχει και bachelorette στο εξωτερικό, άρα άτοπο.

4) Μπορούμε να μιλάμε ώρες για αυτό το θέμα, αλλά κάτι που δεν υπολογίζεις είναι και η ψυχολογία της γυναίκας. Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να μην πάρουν ρίσκο, κάτι που η πολιτική καριέρα το απαιτεί. Ξέρω τι θα πεις, ότι έχουν "μεγαλώσει" θεωρώντας αυτονόητο το να μη παίρνουν ρίσκο όσο οι άντρες. Ίσως έχει και δίκιο (γιατί δεν έχει εποκλειστεί το ενδεχόμενο όντως να υπάρχουν biological differences), αλλά για μία ακόμα φορά δεν θα βοηθήσει το affirmative action (= το να βάζουμε αβέρτα γυναίκες στην πολιτική), γιατί θα αποθαρρύνονται αυτές που πραγματικά αξίζουν (βλ. Thatcher) και θα εκλέγονται τύπισσες όπως πχ. η AOC, με μηδενικά προσόντα, μόνο και μόνο επειδή είναι γυναίκες (καθαρός σεξισμός). Εν ολίγοις, ο φεμινισμός πάλι δεν εστιάζει στη ρίζα.

5) Σε αυτό πράγματι δεν έχω να πω κάτι. Όπως και συνήθως στις φορολογικές δηλώσεις μπαίνει πρώτος ο άντρας. Παρόλα αυτά, κάποια πράματα συμβαίνουν και για λόγους σύμβασης, θεωρώ προσωπικά. Δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να "κρύβεται κάτι από πίσω" πλέον, αλλά δεν μπορώ να πω και κάτι με βεβαιότητα.

6) Είναι και το point που με οδήγησε στην "υποχρεώση" να απαντήσω στο σχόλιό σου. Εσκεμμένα, είναι non-adjusted στατιστικά. Για να γίνει κατανοητό το πόσο έξω είναι η πραγματικότητα, για τα Φινλανδία για παράδειγμα, αν τα κάνεις adjust με βάση την εμπειρία, τις ώρες δουλειάς και τους φόρους (μην ξεχνάμε progressive tax system), η διαφόρα πέφτει στο 0.4%. Ομοίως και για άλλες χώρες φυσικά, αν θυμάμαι καλά στις ΗΠΑ είναι στο 4%, ε και υποθέτω σε όλες τις δυτικές χώρες κάπου εκεί θα είναι. Για ποια διαφορά οπότε μιλάμε ακριβώς;

Για μένα το Α και το Ω της διαφοράς σε non adjusted, είναι ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχουν γυναίκες στις καλοπληρωμένες STEM. Οι λόγοι δεν είναι σίγουρα κοινωνικοί, και βάζουμε τελεία στο ζήτημα. Ως πηγή, παλεύω να βρω την ομιλία ενός Φυσικού στο CERN, τον οποίο και διώξανε, αλλά δεν ξέρω πού είναι. Εν ολίγοις, έδειχνε όπως είπα και πιο πάνω, ότι η μέση καθηγήτρια φυσικής έχει το μισό περίπου h-index από το μέσο καθηγητή, και κάτι πάρα πολύ σημαντικό, οι γυναίκες που κοινωνικά είναι κατώτερες (Τυνησία πχ), είχαν περισσότερες γυναίκες σε STEM απ'ότι χώρες με ισότητα (Φιλανδία). Ε μη μου πεις ότι και αυτό δε δείχνει κάτι...

PS. Δεν διαφωνώ ότι πρέπει να υπάρχει ισότητα. Κανείς δεν το αμφισβητεί. Το ζήτημα είναι κατά πόσο ο φεμινισμός το επιτυγχάνει, και όπως δείχνουν τα πράματα, ο φεμινισμός στη σημερινή του μορφή δεν επιτυγχάνει τίποτα, για τους λόγους που είπα. Είναι η ίδια συζήτηση με σοσιαλισμό/καπιταλισμό. Η ιδέα είναι καλή, αλλά μια ιδέα κρίνεται εκ του αποτελέσματος.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ανταπόκριση από τον κόσμο "εκεί έξω":
  • Γυναίκες συστηματικά χάνουν θέσεις εργασίας με το πρόσχημα ότι "δεν έχουν ακόμα αποκτήσει παιδιά/θέλουν να αποκτήσουν στο μέλλον". Για να προλάβω και τυχόν καλοθελητές, όχι, η υποχρέωση στρατιωτικής θητείας δεν είναι το ίδιο, γιατί το πρώτο αποτελεί καθαρά προσωπική υπόθεση και δικαίωμα που προστατεύεται ενώ το δεύτερο όχι.
  • Το rape culture στην Ελλάδα είναι για μεγάλο μέρος του πληθυσμού μία κανονικότητα - "ε, κι αυτή έφταιγε, ας πρόσεχε λίγο, πώς ντύθηκε έτσι;".
  • Στην ελληνική τηλεόραση υπάρχει και έχει απήχηση ένα προϊόν σαν το Bachelor - ουδέν περαιτέρω σχόλιο.
  • Στη συνείδηση του κόσμου, για πολλά πράγματα μη "φυλοσύνδετα", όπως η πολιτική, οι γυναίκες δε θεωρούνται άξιες. Παρά την υποχρεωτική ποσόστωση των ψηφοδελτίων κατά 30% από γυναίκες υποψηφίους, η Βουλή κατά την ΙΗ περίοδο (τρέχουσα) έχει 66/300 γυναίκες βουλευτές - δε συζητάμε για το να φτάσουμε σε κάτι που να θυμίζει το 50%, αλλά να πλησιάσουμε το 90/300 που αντιστοιχεί στο 30% της ποσόστωσης.
  • Sad but true, ακόμα και ο τρόπος που στην ελληνική γλώσσα αποδίδονται τα επίθετα είναι σεξιστικός - με τις γυναίκες να παίρνουν το επίθετο της οικογένειας στη γενική και τους άντρες στην ονομαστική (ως εκ τούτου, η γενική αυτή δεν υποδηλώνει σχέση γονέα παιδιού, όπως στην Κύπρο, αλλά σχέση "κτήσης" - παλαιότερα στον σύζυγο μετά τον γάμο, τώρα πλέον όμως έχει την "επιλογή" μεταξύ του πατρωνύμου και του συζυγικού επιθέτου).
  • Ναι, το gender pay gap είναι υπαρκτό πρόβλημα ακόμα στις δυτικές κοινωνίες που "τα έχουν λύσει όλα". Ενδεικτικά:
View attachment 72509

Food for thought: Η προσπάθειες να ενταχθούν συστηματικά περισσότερες γυναίκες σε διάφορα πεδία - π.χ. STEM - ενώ ταυτόχρονα δε γίνονται αναλόγως συστηματικές προσπάθειες να αμβλυνθεί το gender pay gap μήπως τελικά απλώς εξασφαλίζει στους εργοδότες φθηνότερα εργατικά χέρια; - σε μία εποχή που στις προηγμένες δυτικές κοινωνίες το overqualification γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα.

Το ότι οι γυναίκες δεν θέλουν να ενταχθούν στα stem και ότι δεν έχουν κανενα ουσιαστικο ενδιαφέρον για μαθηματικά, κώδικα κτλ αλλά είναι εκεί μόνο για τα λεφτά παίζει;
 

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πολλές έρευνες δείχνουν πως οι άντρες "θύματα" ενδοοικογενειακής βίας είναι περισσότεροι από τις γυναίκες σε αριθμό. Αυτό δεν είναι καν το θέμα όμως. Το θέμα είναι πως ιδεολογικά αυτόματα κρύβονται πίσω από πραγματικά περιστατικά σαν αυτά, για να δικαιολογήσουν τις κρατικές παρεμβάσεις που επιθυμούν.

'Οσον αφορά το φεμινισμό, ο @hack3r απλά έξυσε την επιφάνεια. Οι μόνος λόγοι ύπαρξης του φεμινισμού, κατά by the way καθαρά μαρξιστική κοσμοθεώρηση, είναι 1) η σύγχρονη ευκολία στις δουλειές του σπιτιού(πλυντήρια πιάτων κλπ) και, κυρίως, 2) η αλλαγή του κράτους/πολιτεύματος, η αποστροφή από τον καπιταλισμό που ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αιώνα και μετά το ΒΠΠ εξαπλώθηκε παντού. Το αν θα πούμε το σημερινό σύστημα late stage capitalism δεν έχει σημασία, δεν το λέω γιατί είναι αντικαπιταλιστικό περισσότερο από κάθε άλλο.

Παλιότερα ο άντρας δούλευε ΟΙΚΟΔΟΜΗ και ζούσε οικογένεια 4, ενώ ταυτόχρονα πλήρωνε το σπίτι του. Πλέον με τον κρατισμό του σήμερα, αυτό φαντάζει ουτοπία.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ο φεμινισμός ο παλιός είναι, τεχνικά μιλώντας, 100% bourgeois operation, καθώς οι άπορες γυναίκες δεν έχουν καν επιλογή να κάνουν παιδιά, αφού δε βγάζουν περισσότερα από την νταντά που πρέπει να τα κρατάει. Γεννήθηκε από εύπορες Ευρωπαίες που ήθελαν να αφήνουν την νταντά σπίτι και να έχουν μαγαζί πολυτελείας, περισσότερες εξόδους κοκ. Γι' αυτό, οι μαρξιστές ανέκαθεν είχαν τόσο αρνητική στάση στις φεμινίστριες by the way.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

taketrance

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο taketrance αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,107 μηνύματα.
Οι περισσότερες δουλειές δεν είναι δημιουργικές. Πας κάπου που δε θέλεις, κανείς ένα βαρετό πράγμα και συναναστρεφεσαι με άτομα που δε θες, επειδή χρειάζεσαι τα χρήματα για να ζήσεις. Χώρια το άγχος και οι ευθύνες. Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι εκατό φορές πιο δημιουργικός όταν δεν δουλεύει. Οι γυναίκες μπήκανε στην αγορά εργασίας επειδή έπρεπε να μπουν λόγο πολέμου και μετά πείστηκαν από το φεμινιστικό κίνημα ότι αυτό σημαίνει απελευθέρωση και αυτό φυσικά βόλεψε τόσο τους επιχειρηματίες που είδανε την προσφορά εργασίας να διπλασιάζεται αλλά και το κράτος που τώρα μπορεί να φορολογει και τη δουλειά της γυναίκας.

Τα περί δημιουργίας κτλ είναι δικαιολογίες της πλάκας. Και το 90% των αντρών να ρωτήσεις τα ίδια θα σου πει. Δεν γουστάρω την δουλειά μου και αν είχα λεφτά δεν θα έκανα αυτό το πράγμα.
Οι δουλειες αυτες καθ'αυτες ειναι δημιουργικες, απλα οχι προς αυτον που τις κανει (τουλαχιστον για την πλειοψηφια οπως ειπες).
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Οι δουλειες αυτες καθ'αυτες ειναι δημιουργικες, απλα οχι προς αυτον που τις κανει (τουλαχιστον για την πλειοψηφια οπως ειπες).

Η ταμίας δηλαδή στο σουπερμάρκετ που δημιουργεί ΑΕΠ αισθάνεται πως εξωτερεικευει την ανθρώπινη δημιουργικότητα της έτσι;

Ο Φαστ το είπε παραπάνω, ένας άντρας δούλευε οικοδομή πάλια και ζούσε οικογένεια τεσσάρων και τώρα με δύο αντίστοιχες δουλειές εργατικής τάξης είσαι λίγο πάνω από το όριο της φτώχειας.
 

taketrance

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο taketrance αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,107 μηνύματα.
Η ταμίας δηλαδή στο σουπερμάρκετ που δημιουργεί ΑΕΠ αισθάνεται πως εξωτερεικευει την ανθρώπινη δημιουργικότητα της έτσι;

Ο Φαστ το είπε παραπάνω, ένας άντρας δούλευε οικοδομή πάλια και ζούσε οικογένεια τεσσάρων και τώρα με δύο αντίστοιχες δουλειές εργατικής τάξης είσαι λίγο πάνω από το όριο της φτώχειας.
Οι δουλειες αυτες καθ'αυτες ειναι δημιουργικες, απλα οχι προς αυτον που τις κανει (τουλαχιστον για την πλειοψηφια οπως ειπες).
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 20,659 μηνύματα.
Βρες μου λίγο πόσοι άντρες δολοφονήθηκαν φέτος από γυναίκες στα πλαίσια έμφυλης/ενδοοικογενειακής βίας. Ή πόσοι υπήρξαν θύματα βιασμού από γυναίκες να δούμε κάτι.

Μπορούμε να παίζουμε με τις λέξεις όσο θέλουμε, το θέμα είναι πως εφόσον υπάρχουν περιστατικά έμφυλης βίας (κι άλλα πράγματα, αλλά ας μείνουμε σε αυτό γιατί βαριέμαι να γράφω) με συχνότητα τέτοια ώστε να συνιστούν κοινωνικό φαινόμενο, έχει λόγο ύπαρξης και το φεμινιστικό κίνημα.

Τώρα το τι πολιτικά χαρακτηριστικά πρέπει να πάρει ειναι αλλη ιστορία και ειδικά αυτό δεν λύνεται από το youtube και το facebook ή με αναφορές σε αυτά.

Ο φόνος είναι φόνος σε κάθε περίπτωση. Ο δολοφόνος με την ίδια ευκολία θα σκότωνε οποιονδήποτε άλλον. Ωστόσο, σεξιστική μπορεί να θεωρηθεί η αντιμετώπιση του φόνου από τα media και από τον περίγυρο ( του στυλ " κάτι θα είπε παραπάνω " και τέτοια ). Σταματήστε να δίνετε βαρύτητα σε φόνους, όλοι το ίδιο είναι. Ενδοοικογενειακή βία δυστυχώς υπήρχε και θα υπάρχει. Προέρχεται και από τα δύο φύλα καθώς και η ψυχολογική βία που γίνεται ακόμα και από γυναίκες προς άντρες δεν είναι πάντα πιο <<ήπια>> από την σωματική. Καταδικάζουμε όλα τα είδη της βίας από όπου και αν προέρχονται. Οι φεμινιστικές ιδέες δεν πρέπει επίσης να κομματικοποιούνται. Η ισότητα και η τάση κατά της βίας πρέπει να είναι κοινώς αποδεκτά.

Οι περισσότερες δουλειές δεν είναι δημιουργικές. Πας κάπου που δε θέλεις, κανείς ένα βαρετό πράγμα και συναναστρεφεσαι με άτομα που δε θες, επειδή χρειάζεσαι τα χρήματα για να ζήσεις. Χώρια το άγχος και οι ευθύνες. Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι εκατό φορές πιο δημιουργικός όταν δεν δουλεύει. Οι γυναίκες μπήκανε στην αγορά εργασίας επειδή έπρεπε να μπουν λόγο πολέμου και μετά πείστηκαν από το φεμινιστικό κίνημα ότι αυτό σημαίνει απελευθέρωση και αυτό φυσικά βόλεψε τόσο τους επιχειρηματίες που είδανε την προσφορά εργασίας να διπλασιάζεται αλλά και το κράτος που τώρα μπορεί να φορολογει και τη δουλειά της γυναίκας.

Τα περί δημιουργίας κτλ είναι δικαιολογίες της πλάκας. Και το 90% των αντρών να ρωτήσεις τα ίδια θα σου πει. Δεν γουστάρω την δουλειά μου και αν είχα λεφτά δεν θα έκανα αυτό το πράγμα.

Μία πεσιμιστική λίγο άποψη για την δουλειά αλλά ρεαλιστική. Δεν είναι παντού το ίδιο. Αν βέβαια όλοι κάναμε αυτό που πραγματικά θέλαμε δεν θα ήταν έτσι η δουλειά ( μία από τις σκληρές αποτυχίες του καπιταλισμού είναι η αποτυχία της εξύψωσης όλων των ειδικοτήτων ). Δεν είπα το αντίθετο για αυτό. Η οικονομική υποταγή ( και κηδεμονία ) της γυναίκας στον άντρα είναι αυτό που ανοίγει τον δρόμο για τις υπόλοιπες υποταγές και συνεπώς και βία σε κάποιες περιπτώσεις. Το αίσθημα της παραγωγής και της συμβολής στο κοινό συμφέρον έρχεται με την δουλειά ( αν δεν θες και της δημιουργικότητας ) και αυτό είναι σημαντικό να το νιώθει ο καθένας και η κάθε μία. Έχω και στο συγγενικό και στο φιλικό μου περιβάλλον " household wives " και μπορώ να δω ότι δεν είναι αυτό που θέλουν και λόγω αυτού συνήθως ξεσπάνε από εδώ και από εκεί.

Δεν νομίζω βέβαια κανένας άντρας να ήθελε να νιώθει οικονομικά εξαρτημένος από την γυναίκα του ( ούτε και εγώ θα ήθελα ) άρα γιατί να μη σεβόμαστε και το ανάποδο;
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ο φόνος είναι φόνος σε κάθε περίπτωση. Ο δολοφόνος με την ίδια ευκολία θα σκότωνε οποιονδήποτε άλλον. Ωστόσο, σεξιστική μπορεί να θεωρηθεί η αντιμετώπιση του φόνου από τα media και από τον περίγυρο ( του στυλ " κάτι θα είπε παραπάνω " και τέτοια ). Σταματήστε να δίνετε βαρύτητα σε φόνους, όλοι το ίδιο είναι. Ενδοοικογενειακή βία δυστυχώς υπήρχε και θα υπάρχει. Προέρχεται και από τα δύο φύλα καθώς και η ψυχολογική βία που γίνεται ακόμα και από γυναίκες προς άντρες δεν είναι πάντα πιο <<ήπια>> από την σωματική. Καταδικάζουμε όλα τα είδη της βίας από όπου και αν προέρχονται. Οι φεμινιστικές ιδέες δεν πρέπει επίσης να κομματικοποιούνται.



Μία πεσιμιστική λίγο άποψη για την δουλειά αλλά ρεαλιστική. Δεν είναι παντού το ίδιο. Αν βέβαια όλοι κάναμε αυτό που πραγματικά θέλαμε δεν θα ήταν έτσι η δουλειά ( μία από τις σκληρές αποτυχίες του καπιταλισμού είναι η αποτυχία της εξύψωσης όλων των ειδικοτήτων ). Δεν είπα το αντίθετο για αυτό. Η οικονομική υποταγή ( και κηδεμονία ) της γυναίκας στον άντρα είναι αυτό που ανοίγει τον δρόμο για τις υπόλοιπες υποταγές και συνεπώς και βία σε κάποιες περιπτώσεις. Το αίσθημα της παραγωγής και της συμβολής στο κοινό συμφέρον έρχεται με την δουλειά ( αν δεν θες και της δημιουργικότητας ) και αυτό είναι σημαντικό να το νιώθει ο καθένας και η κάθε μία. Έχω και στο συγγενικό και στο φιλικό μου περιβάλλον " household wives " και μπορώ να δω ότι δεν είναι αυτό που θέλουν και λόγω αυτού συνήθως ξεσπάνε από εδώ και από εκεί.

Δεν νομίζω βέβαια κανένας άντρας να ήθελε να νιώθει οικονομικά εξαρτημένος από την γυναίκα του ( ούτε και εγώ θα ήθελα ) άρα γιατί να μη σεβόμαστε και το ανάποδο;

Μαν, σοβαρά έχεις δουλέψει ποτέ; Μπες σε μια κουζίνα να βράζεις μέσα στη βρώμα και έλα πες μου για την προσφορά στο σύνολο. Αυτά είναι κουβέντες ατόμων που δεν έχουν σχέση με δουλεια ή ατόμων της άνω κοινωνίας που έχουν το πλεονέκτημα της επιλογής.

Ο περισσότερος κόσμος δουλεύει, ξοδεύει τη ζωή του και χαλάει την υγεία του απλά για να επιβιώσει και μετά ζει μια ζωή μέσα στο άγχος και τα σκατά γεμάτη κοινωνικά expectations και πρότυπα. Και έλεος πια με τον καπιταλισμό. Ο καπιταλισμός δεν γίνεται να εξισώσει όλες τις ειδικότητες γιατι δεν είναι ίσες. Μια γυναίκα που θέλει να πλέκει ας πούμε δεν έχει καμία οίκονομικη αξία η δημιουργηκοτητα της και δεν φταίει το σύστημα γι αυτό αλλά εσύ που προτιμάς το mass produced futer από το πλεκτό της και λογικό είναι.

Η γυναίκα αυτή σήμερα δεν μπορεί ούτε να πλέξει, ούτε να μεγαλώσει τα παιδιά της γιατί είναι σε μια κουζίνα σε ένα fast food και τηγανιζει όλη μέρα και το παιδί το προσέχει η γιαγιά ή το κράτος. Το ωραίο είναι άμα την ρωτήσεις θα σου πει πως έτσι είναι το σωστό. Πιο κατεστραμενη κοινωνία από την σημερινή δύσκολα θα βρεις. Έχουμε ανταλλάξει τον χρονο με τα παιδιά μας και την ζωή μας γενικότερα για 4ευρω την ώρα και νομίζουμε ότι αυτό είναι πρόοδος.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 20,659 μηνύματα.
Μαν, σοβαρά έχεις δουλέψει ποτέ; Μπες σε μια κουζίνα να βράζεις μέσα στη βρώμα και έλα πες μου για την προσφορά στο σύνολο. Αυτά είναι κουβέντες ατόμων που δεν έχουν σχέση με δουλεια ή ατόμων της άνω κοινωνίας που έχουν το πλεονέκτημα της επιλογής.

Ο περισσότερος κόσμος δουλεύει, ξοδεύει τη ζωή του και χαλάει την υγεία του απλά για να επιβιώσει και μετά ζει μια ζωή μέσα στο άγχος και τα σκατά γεμάτη κοινωνικά expectations και πρότυπα. Και έλεος πια με τον καπιταλισμό. Ο καπιταλισμός δεν γίνεται να εξισώσει όλες τις ειδικότητες γιατι δεν είναι ίσες. Μια γυναίκα που θέλει να πλέκει ας πούμε δεν έχει καμία οίκονομικη αξία η δημιουργηκοτητα της και δεν φταίει το σύστημα γι αυτό αλλά εσύ που προτιμάς το mass produced futer από το πλεκτό της και λογικό είναι.

Η γυναίκα αυτή σήμερα δεν μπορεί ούτε να πλέξει, ούτε να μεγαλώσει τα παιδιά της γιατί είναι σε μια κουζίνα σε ένα fast food και τηγανιζει όλη μέρα και το παιδί το προσέχει η γιαγιά ή το κράτος. Το ωραίο είναι άμα την ρωτήσεις θα σου πει πως έτσι είναι το σωστό. Πιο κατεστραμενη κοινωνία από την σημερινή δύσκολα θα βρεις. Έχουμε ανταλλάξει τον χρονο με τα παιδιά μας και την ζωή μας γενικότερα για 4ευρω την ώρα και νομίζουμε ότι αυτό είναι πρόοδος.

Δεν ξέρω αν η αμισθί εργασία σε συγγενείς τα καλοκαίρια είναι δουλειά πάντως γνωρίζω τι θα πει "σκληρή εργασία" αν αναλογιστείς το δύσκολο επάγγελμα με τις αντίξοες συνθήκες του μελισσοκόμου. Οπότε κάτι γνωρίζω ( πεσ'το μαζοχισμό αν θες αλλά αν και σκληρό μαρέσει προσωπικά ).

Αυτή είναι η ρεαλιστική άποψη. Δεν διαφώνησα ποτέ σε όσα λες. Ωστόσο η άποψη σου βασίζεται στο να αποδεχτούμε τον κόσμο έτσι όπως είναι και να προσπαθήσουμε να τον καλυτερεύσουμε και σαν λύση αν κατάλαβα σωστά δίνεις το να μένουν οι γυναίκες στο σπίτι για να έχουν περισσότερες επιλογές ( και να παίρνουν μεγαλύτερο μισθό ) οι άντρες και το αιτιολογείς λέγοντας πως στην πραγματικότητα όλοι θέλουμε να καθόμαστε σπίτι και να μην δουλεύουμε έχοντας παράλληλα οικονομική πηγή. Ξεχνάς όμως ότι η εργασία θεωρείται ανθρώπινο δικαίωμα πλέον. Εγώ ανταπαντώ με μία πιο ουτοπική/ονειροπολική άποψη λέγοντας πως αν ο καθένας έκανε αυτό που ήθελε τότε δεν θα είχαμε τέτοια ζητήματα. Καταρχάς δεν ξέρεις τι κάνω εγώ και ποιους προτιμώ. Όσο μου δίνεται η δυνατότητα να αποφεύγω τις πολυεθνικές το κάνω ( ανέκαθεν τα έλεγα εδώ μέσα ότι υποστηρίζω την ενίσχυση της τοπικής αγοράς ).

Κατεστραμμένη η κοινωνία μας είναι και νομίζω ανέκαθεν το έλεγα εδώ μέσα αλλά όχι για αυτόν τον λόγο. Οικογένεια με 400-600 ευρώ που παίρνει στην καλύτερη ο Έλληνας που δεν δουλεύει στο δημόσιο αλλά και με τα 800-1.000 που παίρνουν στο δημόσιο δεν μπορείς να συντηρήσεις. Αναγκαστικά πλέον πρέπει να εργάζονται και οι δύο και δεν βρίσκω το κακό σε αυτό. Στη τελική αν είχαμε πιο σωστό social welfare system θα μπορούσαν και οι δύο να έχουν άδεια για δύο χρόνια και να μεγάλωναν από κοινού τα παιδιά τους όπως στην Σουηδία. Γιατί βλέπω την ανατροφή των παιδιών την ρίχνεις αποκλειστικά στην γυναίκα και αφήνεις εκτός τον άντρα από αυτήν. Πιστεύω ότι υπάρχουν λύσεις που θα μπορούσαν να βολέψουν και τα δύο φύλα αλλά στο κόσμο όπου ζούμε είναι προτιμότερο να δουλεύουμε άνδρες και γυναίκες σαν σκυλιά για να πλουτίζουν άλλοι ( και κανείς δεν νοιάζεται για το ποιος και αν θα μεγαλώσει τους νεαρούς/ες Έλληνες και Ελληνίδες ). Η σύσφιξη του θεσμού της ελληνικής οικογένειας είναι παραπάνω από αναγκαία στους δύσκολους αυτούς καιρούς.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν ξέρω αν η αμισθί εργασία σε συγγενείς τα καλοκαίρια είναι δουλειά πάντως γνωρίζω τι θα πει "σκληρή εργασία" αν αναλογιστείς το δύσκολο επάγγελμα με τις αντίξοες συνθήκες του μελισσοκόμου. Οπότε κάτι γνωρίζω ( πεσ'το μαζοχισμό αν θες αλλά αν και σκληρό μαρέσει προσωπικά ).

Αυτή είναι η ρεαλιστική άποψη. Δεν διαφώνησα ποτέ σε όσα λες. Ωστόσο η άποψη σου βασίζεται στο να αποδεχτούμε τον κόσμο έτσι όπως είναι και να προσπαθήσουμε να τον καλυτερεύσουμε και σαν λύση αν κατάλαβα σωστά δίνεις το να μένουν οι γυναίκες στο σπίτι για να έχουν περισσότερες επιλογές ( και να παίρνουν μεγαλύτερο μισθό ) οι άντρες και το αιτιολογείς λέγοντας πως στην πραγματικότητα όλοι θέλουμε να καθόμαστε σπίτι και να μην δουλεύουμε έχοντας παράλληλα οικονομική πηγή. Ξεχνάς όμως ότι η εργασία θεωρείται ανθρώπινο δικαίωμα πλέον. Εγώ ανταπαντώ με μία πιο ουτοπική/ονειροπολική άποψη λέγοντας πως αν ο καθένας έκανε αυτό που ήθελε τότε δεν θα είχαμε τέτοια ζητήματα. Καταρχάς δεν ξέρεις τι κάνω εγώ και ποιους προτιμώ. Όσο μου δίνεται η δυνατότητα να αποφεύγω τις πολυεθνικές το κάνω ( ανέκαθεν τα έλεγα εδώ μέσα ότι υποστηρίζω την ενίσχυση της τοπικής αγοράς ).

Κατεστραμμένη η κοινωνία μας είναι και νομίζω ανέκαθεν το έλεγα εδώ μέσα αλλά όχι για αυτόν τον λόγο. Οικογένεια με 400-600 ευρώ που παίρνει στην καλύτερη ο Έλληνας που δεν δουλεύει στο δημόσιο αλλά και με τα 800-1.000 που παίρνουν στο δημόσιο δεν μπορείς να συντηρήσεις. Αναγκαστικά πλέον πρέπει να εργάζονται και οι δύο και δεν βρίσκω το κακό σε αυτό. Στη τελική αν είχαμε πιο σωστό social welfare system θα μπορούσαν και οι δύο να έχουν άδεια για δύο χρόνια και να μεγάλωναν από κοινού τα παιδιά τους όπως στην Σουηδία. Γιατί βλέπω την ανατροφή των παιδιών την ρίχνεις αποκλειστικά στην γυναίκα και αφήνεις εκτός τον άντρα από αυτήν. Πιστεύω ότι υπάρχουν λύσεις που θα μπορούσαν να βολέψουν και τα δύο φύλα αλλά στο κόσμο όπου ζούμε είναι προτιμότερο να δουλεύουμε άνδρες και γυναίκες σαν σκυλιά για να πλουτίζουν άλλοι ( και κανείς δεν νοιάζεται για το ποιος και αν θα μεγαλώσει τους νεαρούς/ες Έλληνες και Ελληνίδες ). Η σύσφιξη του θεσμού της ελληνικής οικογένειας είναι παραπάνω από αναγκαία στους δύσκολους αυτούς καιρούς.

Ζουμε σε έναν κόσμο που οι άντρες δεν είναι άντρες αλλά ευνουχισμένες μηχανές παραγωγής που ζουν για να παράγουν και να καταναλωνουν και οι γυναίκες πειθηνια ζώα που ζουν για να καταναλώνουν και να τραβάνε την προσοχή. Ότι και να προτείνω εγώ δεν καμία σημασία γιατί η κατρακύλα είναι πολιτισμική.
 

Aura

Διάσημο μέλος

Η Aura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,176 μηνύματα.
Μαν, σοβαρά έχεις δουλέψει ποτέ; Μπες σε μια κουζίνα να βράζεις μέσα στη βρώμα και έλα πες μου για την προσφορά στο σύνολο. Αυτά είναι κουβέντες ατόμων που δεν έχουν σχέση με δουλεια ή ατόμων της άνω κοινωνίας που έχουν το πλεονέκτημα της επιλογής.

Ο περισσότερος κόσμος δουλεύει, ξοδεύει τη ζωή του και χαλάει την υγεία του απλά για να επιβιώσει και μετά ζει μια ζωή μέσα στο άγχος και τα σκατά γεμάτη κοινωνικά expectations και πρότυπα. Και έλεος πια με τον καπιταλισμό. Ο καπιταλισμός δεν γίνεται να εξισώσει όλες τις ειδικότητες γιατι δεν είναι ίσες. Μια γυναίκα που θέλει να πλέκει ας πούμε δεν έχει καμία οίκονομικη αξία η δημιουργηκοτητα της και δεν φταίει το σύστημα γι αυτό αλλά εσύ που προτιμάς το mass produced futer από το πλεκτό της και λογικό είναι.

Η γυναίκα αυτή σήμερα δεν μπορεί ούτε να πλέξει, ούτε να μεγαλώσει τα παιδιά της γιατί είναι σε μια κουζίνα σε ένα fast food και τηγανιζει όλη μέρα και το παιδί το προσέχει η γιαγιά ή το κράτος. Το ωραίο είναι άμα την ρωτήσεις θα σου πει πως έτσι είναι το σωστό. Πιο κατεστραμενη κοινωνία από την σημερινή δύσκολα θα βρεις. Έχουμε ανταλλάξει τον χρονο με τα παιδιά μας και την ζωή μας γενικότερα για 4ευρω την ώρα και νομίζουμε ότι αυτό είναι πρόοδος.
Δεν έλεγες και τις προάλλες ότι η μέση γυναίκα είναι ανισόρροπη και θα βρει ανισόρροπο και καλό είναι να είναι ανεξάρτητη ;
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 20,659 μηνύματα.
Ζουμε σε έναν κόσμο που οι άντρες δεν είναι άντρες αλλά ευνουχισμένες μηχανές παραγωγής που ζουν για να παράγουν και να καταναλωνουν και οι γυναίκες πειθηνια ζώα που ζουν για να καταναλώνουν και να τραβάνε την προσοχή. Ότι και να προτείνω εγώ δεν καμία σημασία γιατί η κατρακύλα είναι πολιτισμική.

Βασικά και στις ανδροκρατούμενες κοινωνίες ( μέχρι περίπου την δεκαετία του 80' ) στην πραγματικότητα εντός του σπιτιού οι γυναίκες πάλι έκαναν εμμέσως το κουμάντο ( εκτός από τις άτυχες που έπεφταν σε τραμπούκους ) οπότε ουσιαστικά το μόνο που άλλαξε πλέον είναι ότι έγινε αυτή η κυριαρχία πιο άμεση και στο ότι οι άντρες έχασαν το "σκληρό προφίλ" που έδειχναν κάποτε στην κοινωνία. Εδώ μέχρι και στον σκληρό Μεσαίωνα η Αυτοκράτειρα Θεοδώρα είχε του χεριού της τον Αυτοκράτορα Ιουστινιανό και έκανε ό,τι ήθελε :laugh:

Αυτό είναι θέμα αξιοπρέπειας hack3r και όχι εργασίας ή φεμινισμού. Αν εσύ θες να τρέχεις πίσω από κάποια και να μην έχεις γνώμη τότε είναι δικιά σου επιλογή. Αν δεν πατάνε πόδι και απλά ακολουθούν είναι θέμα δικό τους.

Ρε συ hack3r είσαι από τα άτομα που στηρίζουν τον οικονομικό φιλελευθερισμό και πας κόντρα στον καταναλωτισμό; Πως θα κινηθεί η οικονομία αν δεν καταναλώνει ο κόσμος αφού αυτό θέλει το σύστημα και εκεί μας οδηγεί όλους.

Η κατρακύλα είναι αισθητή παντού δεν διαφωνώ αλλά νομίζω λίγο τα βλέπεις πιο τραγικά τα πράγματα από ότι πρέπει.
 

Aggelos.95

Νεοφερμένος

Ο Aggelos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, επαγγέλεται Ιδιωτικός υπάλληλος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Η λυση ειναι μια, φωτια στη πατριαρχια. 🏴
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top