Πτήση αεροπλάνων με πιλότο ΑΙ

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,279 μηνύματα.
Ευτυχώς στο μέλλον και οι πιλότοι θα αντικατασταθούν απο τεχνητή νοημοσύνη. Οπότε ούτε αεροπειρατίες θα έχει, ούτε πιλότους που θέλουν να αυτοκτονήσουν παίρνοντας μαζί τους άλλους τόσους. Απέχουμε βέβαια, but είναι comforting να ξέρεις οτι το μέλλον θα είναι even safer.

Όσο για την Boeing. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Λέγεται greed. Όταν πρωταρχικός σου κόστος είναι το κέρδος, αρχίζεις να κάνεις interfere με αποφάσεις που είτε άμεσα είτε έμμεσα μπορούν να έχουν impact στην ασφάλεια. Φυσικά χέστηκαν γιατί τους έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους φαντάζομαι και γνωρίζουν οτι μέχρι να γίνει κάποιο κακό θα έχουν βγάλει αρκετά έτσι ώστε οι αποζημιώσεις(αν υπάρξουν δηλαδή στην χειρότερη) να είναι ψίχουλα.
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 32,415 μηνύματα.
Ευτυχώς στο μέλλον και οι πιλότοι θα αντικατασταθούν απο τεχνητή νοημοσύνη. Οπότε ούτε αεροπειρατίες θα έχει, ούτε πιλότους που θέλουν να αυτοκτονήσουν παίρνοντας μαζί τους άλλους τόσους. Απέχουμε βέβαια, but είναι comforting να ξέρεις οτι το μέλλον θα είναι even safer.

Όσο για την Boeing. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Λέγεται greed. Όταν πρωταρχικός σου κόστος είναι το κέρδος, αρχίζεις να κάνεις interfere με αποφάσεις που είτε άμεσα είτε έμμεσα μπορούν να έχουν impact στην ασφάλεια. Φυσικά χέστηκαν γιατί τους έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους φαντάζομαι και γνωρίζουν οτι μέχρι να γίνει κάποιο κακό θα έχουν βγάλει αρκετά έτσι ώστε οι αποζημιώσεις(αν υπάρξουν δηλαδή στην χειρότερη) να είναι ψίχουλα.

Δεν υπάρχει περίπτωση τα αεροπλάνα να πετούν στο μέλλον χωρίς πιλότους μέσα για ευνόητους λόγους. Ναι μεν στο μέλλον τα σχέδια δείχνουν περισσότερη τεχνίτη νοημοσύνη στα αεροπλάνα όμως η ίδια η Boeing και Airbus έχουν πει ότι οι πιλότοι θα είναι πάντα απαραίτητοι για την λειτουργία των αεροπλάνων τους. Και είναι λογικό αυτό καθώς η τεχνολογία από μόνη της δεν εγγυάται ότι δεν θα γίνονται ατυχήματα, ισα ισα τα 2 θανατηφόρα ατυχήματα των 737 Max οφείλονται στο γεγονός ότι η Boeing έδωσε υπερβολικές αρμοδιότητες στον υπολογιστή και δεν άφηνε στους πιλότους την δυνατότητα ανάκτησης του ελέγχου.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,279 μηνύματα.
Δεν υπάρχει περίπτωση τα αεροπλάνα να πετούν στο μέλλον χωρίς πιλότους μέσα για ευνόητους λόγους.Ναι μεν στο μέλλον τα σχέδια δείχνουν περισσότερη τεχνίτη νοημοσύνη στα αεροπλάνα όμως η ίδια η Boeing και Airbus έχουν πει ότι οι πιλότοι θα είναι πάντα απαραίτητοι για την λειτουργία των αεροπλάνων τους.
Μην τους πιστεύεις, αυτά τα λένε για τα μάτια του κόσμου και για να μην ανησυχούν οι πιλότοι οτι θα χάσουν τις δουλειές τους και κάνουν τίποτα απεργίες όπως έγιναν στο Hollywood. Υπάρχουν τρομερά οφέλη εαν τους βγάλουν απο την εξίσωση, και για τις ίδιες τις ίδιες τις εταιρίες απο άποψη κέρδους αλλά και για τους επιβάτες απο άποψη ασφάλειας. Και αντικειμενικά δεν είναι και τρομερά δύσκολο απο τεχνολογικής άποψης. Ο στρατός ήδη χρησιμοποιεί αυτόνομα οχήματα καιρό τώρα. Εδώ καλά καλά ήδη βλέπουμε αυτόνομη οδήγηση.

Και είναι λογικό αυτό καθώς η τεχνολογία από μόνη της δεν εγγυάται ότι δεν θα γίνονται ατυχήματα, ισα ισα τα 2 θανατηφόρα ατυχήματα των 737 Max οφείλονται στο γεγονός ότι η Boeing έδωσε υπερβολικές αρμοδιότητες στον υπολογιστή και δεν άφηνε στους πιλότους την δυνατότητα ανάκτησης του ελέγχου.
Κάπως το εγγυώνται βασικά. Τα δυστυχήματα κατά κύριο λόγο οφείλονται σε τρεις παράγοντες :

1. Ανθρώπινο λάθος και κακή τήρηση πρωτοκόλλου/επικοινωνίας.
2. Τσιγκουνιές στην συντήρηση ή ακόμα χειρότερα κατά την διάρκεια του design.
3. Παράγοντες που η πρόβλεψη τους ξεπερνάει την ανθρώπινη σκέψη/εμπειρία και ο μόνος τρόπος να τους ανακαλύψεις είναι να γίνει το κακό/λάθος.

Το 3. συμβαίνει σπάνια και άπαξ κάτι ανακαλυφθεί δημιουργούνται νέα κανονισμοί ασφαλείας που εγγυώνται οτι το ίδιο πράγμα δεν θα επαναληφθεί. Το 1 και το 2 είναι συνήθως οι κύριοι λόγοι δυστυχημάτων.
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 32,415 μηνύματα.
Μην τους πιστεύεις, αυτά τα λένε για τα μάτια του κόσμου και για να μην ανησυχούν οι πιλότοι οτι θα χάσουν τις δουλειές τους και κάνουν τίποτα απεργίες όπως έγιναν στο Hollywood. Υπάρχουν τρομερά οφέλη εαν τους βγάλουν απο την εξίσωση, και για τις ίδιες τις ίδιες τις εταιρίες απο άποψη κέρδους αλλά και για τους επιβάτες απο άποψη ασφάλειας. Και αντικειμενικά δεν είναι και τρομερά δύσκολο απο τεχνολογικής άποψης. Ο στρατός ήδη χρησιμοποιεί αυτόνομα οχήματα καιρό τώρα.


Κάπως το εγγυώνται βασικά. Τα δυστυχήματα κατά κύριο λόγο οφείλονται σε τρεις παράγοντες :

1. Ανθρώπινο λάθος και κακή τήρηση πρωτοκόλλου.
2. Τσιγκουνιές στην συντήρηση ή ακόμα χειρότερα κατά την διάρκεια του design.
3. Παράγοντες που η πρόβλεψη τους ξεπερνάει την ανθρώπινη σκέψη/εμπειρία και ο μόνος τρόπος να τους ανακαλύψεις είναι να γίνει το κακό/λάθος.

Το 3. συμβαίνει σπάνια και άπαξ κάτι ανακαλυφθεί δημιουργούνται νέα κανονισμοί ασφαλείας που εγγυώνται οτι το ίδιο πράγμα δεν θα επαναληφθεί. Το 1 και το 2 είναι συνήθως οι κύριοι λόγοι δυστυχημάτων.

Σε επιβατικά αεροπλάνα είναι σχεδόν αδύνατον να δούμε ταξίδια χωρίς πιλότους και κατά την γνώμη μου καλά κάνουν καθώς πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας είναι χρήσιμος, ειδικά όταν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές που πετούν σε ύψος άνω των 10.000 μέτρων. Αυτό που λες για την ασφάλεια δεν προκύπτει από κάπου καθώς ήδη τα αεροπλάνα χρησιμοποιούν αρκετή τεχνολογία πάνω τους ενώ σε θέματα ασφάλειας έχουν φτάσει ταβάνι θεωρώ καθώς καθημερινά γίνονται πάνω από 70.000 πτήσεις όμως τα δυστυχήματα είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Σίγουρα λοιπόν το να υπάρχουν πιλότοι οι οποίοι εκμεταλλευονται την τεχνολογία που τους προσφέρει το αεροπλάνο είναι το ιδανικό και αυτό θα γίνεται και στο μέλλον. Από την άλλην το να δίνεις τον απόλυτο έλεγχο του αεροσκάφους σε έναν υπολογιστή χωρίς την ανθρώπινη παρουσία μόνο ασφαλές δεν είναι και αυτό έγινε πλήρως εμφανές στα 2 θανατηφόρα δυστυχήματα των 737 Max όπως ανέφερα και πριν, δυστυχήματα τα οποία έγιναν επειδή η Boeing έδωσε υπερβολική ελευθερία κινήσεων στους υπολογιστές ενώ θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν οι πιλότοι είχαν την δυνατότητα να κάνουν regain τον έλεγχο. Όσο αφορά τώρα αυτό που ανέφερες ότι το AI θα μας σώσει από τρελούς πιλότους που θέλουν να βάλουν τέλος στην ζωή τους δεν είναι επιχείρημα καθώς τα περιστατικά αυτοκτονίας πιλότων εν ώρα εργασίας είναι μετρημένα στα δάχτυλα, δηλαδή 0% δεδομένου ότι κάθε μέρα γίνονται πάνω απο 70.000 πτήσεις, ενώ όπως είδαμε και η τεχνολογία μπορεί να φανεί μοιραία. Άρα το ιδανικό είναι ο συνδυασμός και των 2 όπως γίνεται τώρα. Τέλος, όσο αφορά την κακή συντήρηση που αναφέρεις είναι όντως η Νο1 αιτία ατυχημάτων όμως αυτό δεν θα αλλάξει με την AI καθώς αν η αεροπορική δεν συντηρεί σωστά τα αεροσκάφη το κακό θα γίνει, το μόνο που μπορεί να γίνει ώστε να αλλάξει αυτό είναι ακόμα αυστηροτερες ποινές στης εταιρείες που δεν συντηρούν σωστά τον στόλο τους.

Βέβαια ξαναλέω ότι αυτή η συζήτηση είναι εντελώς υποθετική καθώς το επάγγελμα του πιλότου δεν είναι καν μέσα στα επαγγέλματα τα οποία θα αντικαταστήσει η AI στο μέλλον ενώ όπως είπα τόσο η Boeing οσο και η Airbus δεν έχουν καν σχέδια για κάτι τέτοιο. Ακόμα όμως και να είχαν δεν θα το επέτρεπαν οι παγκόσμιες αρχές / κυβερνήσεις κάτι τέτοιο καθώς μιλάμε για ανθρώπινες ζωές οι οποίες θα χάνονταν στο λεπτό αν κάτι πήγανε στραβά στους υπολογιστές και δεν υπήρχε κάποιος να ελέγξει το αεροπλάνο. Σε κάποια στρατιωτικά αεροπλάνα μπορεί να μην υπάρχουν πιλότοι όμως μην ξεχνάμε ότι τα αεροπλάνα του στρατού δεν μεταφέρουν πάνω τους 200-400 ανθρώπινες ζωές άρα είναι 2 εντελώς διαφορετικά πράγματα. Καλη χρυσή η τεχνολογία όμως σε μερικά πράγματα η ανθρώπινη παρουσία είναι απαραίτητη, εξάλλου και τους υπολογιστές/ AI άνθρωποι τους σχεδιάζουν άρα αυτό λέει πολλά για το αν είναι απαραίτητος ο άνθρωπος η όχι σε σοβαρά επαγγέλματα όπως αυτό του πιλότου.


Το σταματάω εδώ καθώς έχουμε βγει off topic.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,279 μηνύματα.
Σε επιβατικά αεροπλάνα είναι σχεδόν αδύνατον να δούμε ταξίδια χωρίς πιλότους και κατά την γνώμη μου καλά κάνουν καθώς πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας είναι χρήσιμος, ειδικά όταν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές που πετούν σε ύψος άνω των 10.000 μέτρων. Αυτό που λες για την ασφάλεια δεν προκύπτει από κάπου καθώς ήδη τα αεροπλάνα χρησιμοποιούν αρκετή τεχνολογία πάνω τους ενώ σε θέματα ασφάλειας έχουν φτάσει ταβάνι θεωρώ καθώς καθημερινά γίνονται πάνω από 70.000 πτήσεις όμως τα δυστυχήματα είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Σίγουρα λοιπόν το να υπάρχουν πιλότοι οι οποίοι εκμεταλλευονται την τεχνολογία που τους προσφέρει το αεροπλάνο είναι το ιδανικό και αυτό θα γίνεται και στο μέλλον. Από την άλλην το να δίνεις τον απόλυτο έλεγχο του αεροσκάφους σε έναν υπολογιστή χωρίς την ανθρώπινη παρουσία μόνο ασφαλές δεν είναι και αυτό έγινε πλήρως εμφανές στα 2 θανατηφόρα δυστυχήματα των 737 Max όπως ανέφερα και πριν, δυστυχήματα τα οποία έγιναν επειδή η Boeing έδωσε υπερβολική ελευθερία κινήσεων στους υπολογιστές ενώ θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν οι πιλότοι είχαν την δυνατότητα να κάνουν regain τον έλεγχο. Όσο αφορά τώρα αυτό που ανέφερες ότι το AI θα μας σώσει από τρελούς πιλότους που θέλουν να βάλουν τέλος στην ζωή τους δεν είναι επιχείρημα καθώς τα περιστατικά αυτοκτονίας πιλότων εν ώρα εργασίας είναι μετρημένα στα δάχτυλα, δηλαδή 0% δεδομένου ότι κάθε μέρα γίνονται πάνω απο 70.000 πτήσεις, ενώ όπως είδαμε και η τεχνολογία μπορεί να φανεί μοιραία. Άρα το ιδανικό είναι ο συνδυασμός και των 2 όπως γίνεται τώρα. Τέλος, όσο αφορά την κακή συντήρηση που αναφέρεις είναι όντως η Νο1 αιτία ατυχημάτων όμως αυτό δεν θα αλλάξει με την AI καθώς αν η αεροπορική δεν συντηρεί σωστά τα αεροσκάφη το κακό θα γίνει, το μόνο που μπορεί να γίνει ώστε να αλλάξει αυτό είναι ακόμα αυστηροτερες ποινές στης εταιρείες που δεν συντηρούν σωστά τον στόλο τους.

Βέβαια ξαναλέω ότι αυτή η συζήτηση είναι εντελώς υποθετική καθώς το επάγγελμα του πιλότου δεν είναι καν μέσα στα επαγγέλματα τα οποία θα αντικαταστήσει η AI στο μέλλον ενώ όπως είπα τόσο η Boeing οσο και η Airbus δεν έχουν καν σχέδια για κάτι τέτοιο. Ακόμα όμως και να είχαν δεν θα το επέτρεπαν οι παγκόσμιες αρχές / κυβερνήσεις κάτι τέτοιο καθώς μιλάμε για ανθρώπινες ζωές οι οποίες θα χάνονταν στο λεπτό αν κάτι πήγανε στραβά στους υπολογιστές και δεν υπήρχε κάποιος να ελέγξει το αεροπλάνο. Σε κάποια στρατιωτικά αεροπλάνα μπορεί να μην υπάρχουν πιλότοι όμως μην ξεχνάμε ότι τα αεροπλάνα του στρατού δεν μεταφέρουν πάνω τους 200-400 ανθρώπινες ζωές άρα είναι 2 εντελώς διαφορετικά πράγματα. Καλη χρυσή η τεχνολογία όμως σε μερικά πράγματα η ανθρώπινη παρουσία είναι απαραίτητη, εξάλλου και τους υπολογιστές/ AI άνθρωποι τους σχεδιάζουν άρα αυτό λέει πολλά για το αν είναι απαραίτητος ο άνθρωπος η όχι σε σοβαρά επαγγέλματα όπως αυτό του πιλότου.


Το σταματάω εδώ καθώς έχουμε βγει off topic.
Θα πω απλά οτι είναι πολύ πιο εύκολο να πάρεις μια τεχνητή νοημοσύνη και να την μάθεις να πετάει βάζοντας την σε προσομοιώσεις να μαθαίνει κάνοντας όσες ώρες πτήσεις δεν έχουν κάνει όλοι οι πιλότοι που υπήρξαν ποτέ μαζί.

Το καλύτερο :
1. Δεν πληρώνεις μισθό.
2. Μπορείς να έχεις όσους πιλότους θες διαθέσιμους καθώς η εκπαίδευση αρκεί να γίνει μια φορά.
3. Είναι ανώφελη/αδύνατη η αεροπειρατεία ή η κακόβουλη ενέργεια απο κάποιον πιλότο.

Η καραμέλα "χρειάζεται άνθρωπος" είναι γνωστή, και όχι δεν ισχύει. Καθημερινά βασιζόμαστε σε πολλά life critical συστήματα για την επιβίωση μας και τα οποία τρέχουν χωρίς παρέμβαση ανθρώπου. Όλα είναι θέμα ωριμότητας της τεχνολογίας. Όταν η τεχνολογία είναι αρκετά ώριμη και αξιόπιστη(συγκεκριμένα πιο αξιόπιστη απο τον άνθρωπο) τότε τον αντικαθιστά γιατί καταλήγουμε σε κάτι safer.
 

ark178

Διάσημο μέλος

Ο ark178 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,164 μηνύματα.
Το κυριότερο και σημαντικότερο με το A.I. είναι ότι μειώνονται σε μεγάλο βαθμό τα λάθη. Δεν θα εξαρτόμαστε από το πόσο καλά έχει κοιμηθεί ο πιλότος, αν έφαγε σωστά, αν χώρισε.
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,096 μηνύματα.
Αυτό θα γίνει πάρα πολλά χρόνια μπροστά στο μέλλον κι εμείς δεν θα το ζήσουμε. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να χτιστεί πάρα πολύ η αυτόπεποίθηση και η ενσωμάτωση του ΑΙ στην καθημερινότητα σε βαθμό που θα είναι κατανοητό και αυτονόητο για όλους πως είναι η ασφαλέστερη επιλογή αλλά και second nature σε όλα τα ζητήματα καθημερινότητας ή μη. Ο λόγος δεν είναι αυτός που αναλύετε δηλαδή ο καλύτερος χειρισμός ή η αξιοπιστία αλλά ο ανθρώπινος ψυχολογικός παράγοντας. Ο πιλότος (στις σοβαρές εταιρείες τουλάχιστον) επιτελεί και ανθρώπινο έργο με την έννοια ότι ενημερώνει/καθησυχάζει και σε περίπτωση μαλακίας δίνει συνεχώς πληροφορίες στο επιβατικό κοινό. Το ίδιο αλλά σε μικρότερο βαθμό συμβαίνει και με το υπόλοιπο crew. Αλλά ο πιλότος εκείνη την ώρα είναι ο «θεός» σου εκεί πάνω και τα λόγια του Ευαγγέλιο και για να πειστεί τόσο η αεροπορική να το επιχειρήσει όσο και ο κόσμος να το αποδεχτεί πλήρως θα πρέπει να γίνει η προεργασία που ανέφερα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,279 μηνύματα.
Αυτό θα γίνει πάρα πολλά χρόνια μπροστά στο μέλλον κι εμείς δεν θα το ζήσουμε. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να χτιστεί πάρα πολύ η αυτόπεποίθηση και η ενσωμάτωση του ΑΙ στην καθημερινότητα σε βαθμό που θα είναι κατανοητό και αυτονόητο για όλους πως είναι η ασφαλέστερη επιλογή αλλά και second nature σε όλα τα ζητήματα καθημερινότητας ή μη. Ο λόγος δεν είναι αυτός που αναλύετε δηλαδή ο καλύτερος χειρισμός ή η αξιοπιστία αλλά ο ανθρώπινος ψυχολογικός παράγοντας. Ο πιλότος (στις σοβαρές εταιρείες τουλάχιστον) επιτελεί και ανθρώπινο έργο με την έννοια ότι ενημερώνει/καθησυχάζει και σε περίπτωση μαλακίας δίνει συνεχώς πληροφορίες στο επιβατικό κοινό. Το ίδιο αλλά σε μικρότερο βαθμό συμβαίνει και με το υπόλοιπο crew. Αλλά ο πιλότος εκείνη την ώρα είναι ο «θεός» σου εκεί πάνω και τα λόγια του Ευαγγέλιο και για να πειστεί τόσο η αεροπορική να το επιχειρήσει όσο και ο κόσμος να το αποδεχτεί πλήρως θα πρέπει να γίνει η προεργασία που ανέφερα.
Μια ένσταση μόνο στο οτι δεν θα το ζήσουμε. Αυτό δεν είναι βέβαιο.
Με την εκθετική ανάπτυξη που έχει πέσει ταυτόχρονα σε hardware και software, δεν μπορούμε καν να είμαστε σίγουροι για το που θα έχουμε φτάσει καλά καλά του χρόνου, πόσο μάλλον σε 5 χρόνια, και πόσο μάλλον σε βάθος 60+ χρόνων.

Λες και θα περίμενε κανείς ας πούμε οτι μιλούσαμε για real time GI σε παιχνίδια. Εξωπραγματικό, και όμως συνέβη λόγω της AI στο lifespan μας.
 

palio_melos

Διάσημο μέλος

Ο palio_melos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Δημοσιογράφος και μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,286 μηνύματα.
Η άβολη στιγμή που ο έλληνας θα καταλήξει να χειροκροτάει AI στην προσγείωση.

Αλλά αυτό, κι εγώ ιδανικά θα ήθελα να συμβεί πολλά χρόνια μετά.
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 32,415 μηνύματα.
Θα πω απλά οτι είναι πολύ πιο εύκολο να πάρεις μια τεχνητή νοημοσύνη και να την μάθεις να πετάει βάζοντας την σε προσομοιώσεις να μαθαίνει κάνοντας όσες ώρες πτήσεις δεν έχουν κάνει όλοι οι πιλότοι που υπήρξαν ποτέ μαζί.

Το καλύτερο :
1. Δεν πληρώνεις μισθό.
2. Μπορείς να έχεις όσους πιλότους θες διαθέσιμους καθώς η εκπαίδευση αρκεί να γίνει μια φορά.
3. Είναι ανώφελη/αδύνατη η αεροπειρατεία ή η κακόβουλη ενέργεια απο κάποιον πιλότο.

Η καραμέλα "χρειάζεται άνθρωπος" είναι γνωστή, και όχι δεν ισχύει. Καθημερινά βασιζόμαστε σε πολλά life critical συστήματα για την επιβίωση μας και τα οποία τρέχουν χωρίς παρέμβαση ανθρώπου. Όλα είναι θέμα ωριμότητας της τεχνολογίας. Όταν η τεχνολογία είναι αρκετά ώριμη και αξιόπιστη(συγκεκριμένα πιο αξιόπιστη απο τον άνθρωπο) τότε τον αντικαθιστά γιατί καταλήγουμε σε κάτι safer.

Καλά αυτά που λες δεν ισχύουν καθώς σου εξήγησα αναλυτικά πιο πάνω τους λόγους, απλά εσύ για δικούς σου λόγους έχεις θεοποιήσει την τεχνολογία και θεωρείς τους ανθρώπους ανίκανους όμως δεν πειράζει. Αυτό που μετράει είναι ότι στην πολιτική αεροπορία δεν υπάρχει τέτοιο σενάριο ευτυχώς καθώς κανένας δεν θα άφηνε την τύχη 200++ επιβατών στην τύχη ενός υπολογιστή. Νομίζω ότι μερικοί έχετε χάσει το μέτρο με την Ai και την αντικατάσταση του ανθρώπου από αυτή. Το σταματώ εδώ όμως καθώς είμαστε off, αν θέλετε ανοίξτε κάποιο άλλο thread.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Grand Duchess

Περιβόητο μέλος

Η Grand Duchess αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 5,941 μηνύματα.
Οπότε ούτε αεροπειρατίες θα έχει,
Η αεροπειρατεία.μπορει να συμβεί και από επιβάτη, όχι από τους πιλότους.
Στα αεροπλάνα πάντα θα υπάρχει η μανουαλ επιλογή, για τον απλούστατο λόγο της ασφαλείας.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τα boeing max, διάσημα για τα ατυχήματά τους.
Ο λόγος που φεύγουν προς τα κάτω με την μύτη ανεξέλεγκτα, είναι γιατί ο ηλεκτρονικός αυτόματος αισθητήρας της γωνίας της μύτης του αεροσκάφους, δεν λειτουργεί σωστά. Και ο λόγος που τοποθετήθηκε αυτός ο μηχανισμός είναι γιατί άλλαξαν την θέση των κινητήρων από κάτω από τα φτερά, αρκετά ψηλότερα, στη μέση των φτερών, κάνοντας το αεροπλάνο να πάρει μεγαλύτερη κλίση όταν απογειώνεται (όποιος ενδιαφέρεται υπάρχουν πολύ ωραία βίντεο που εξηγούν πολύ αναλυτικά τον προβληματικό σχεδιασμό).
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ένα μέλλον όπου ηλεκτρονικα σύστημα θα λειτουργούν στην εντέλεια, απέχει πολύ από το 2024, και σίγουρα ποτέ δεν θα μπορείς να βασιστουν πάνω τους 100%, διότι ένας κεραυνός να πέσει (που συμβαίνει) είναι πολύ πιθανό να γίνει διακοπή ρεύματος στο αεροσκάφος, οπότε πρέπει οι πιλότοι να χειριστούν το αεροσκάφος μόνοι τους μέχρι να απομακρυνθούν από την περιοχή με κακό καιρό..

ούτε πιλότους που θέλουν να αυτοκτονήσουν παίρνοντας μαζί τους άλλους τόσους
Αυτό είναι όντως ένα μεγάλο θέμα. Ένα μέτρο που πάρθηκε είναι να είναι πάντα τουλάχιστον 2 άτομα μέσα στο πιλοτήριο. Απορώ όμως κατά πόσο τηρείται σε πτήσεις με 2 μόνο πιλότους, ειδικά όταν είναι "φιλαράκια". Έρχεται αεροσυνοδός μέσα στο πιλοτήριο όταν ένας από τους δύο πιλότους πάει τουαλέτα ώστε να τηρηθεί ο κανόνας αυτός; Ποιος ξέρει.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

τέτοιο σενάριο ευτυχώς καθώς κανένας δεν θα άφηνε την τύχη 200++ επιβατών στην τύχη ενός υπολογιστή. Νομίζω ότι μερικοί έχετε χάσει το μέτρο με την Ai και την αντικατάσταση του ανθρώπου από αυτή. Το σταματώ εδώ όμως καθώς είμαστε off, αν θέλετε ανοίξτε κάποιο άλλο thread.
Κοίτα σίγουρα θα βοηθήσει πολύ στα συστήματα αυτόματου πιλότου, αλλά όπως εξήγησα παραπάνω, η πλήρης αντικατάσταση των πιλότων δεν πρόκειται να γίνει στο δικό μας lifetime, εκτός αν αναπτυχθούν συστήματα που θα τροφοδοτούνται με μη ηλεκτρική ενέργεια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 32,415 μηνύματα.
Η αεροπειρατεία.μπορει να συμβεί και από επιβάτη, όχι από τους πιλότους.
Στα αεροπλάνα πάντα θα υπάρχει η μανουαλ επιλογή, για τον απλούστατο λόγο της ασφαλείας.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τα boeing max, διάσημα για τα ατυχήματά τους.
Ο λόγος που φεύγουν προς τα κάτω με την μύτη ανεξέλεγκτα, είναι γιατί ο ηλεκτρονικός αυτόματος αισθητήρας της γωνίας της μύτης του αεροσκάφους, δεν λειτουργεί σωστά. Και ο λόγος που τοποθετήθηκε αυτός ο μηχανισμός είναι γιατί άλλαξαν την θέση των κινητήρων από κάτω από τα φτερά, αρκετά ψηλότερα, στη μέση των φτερών, κάνοντας το αεροπλάνο να πάρει μεγαλύτερη κλίση όταν απογειώνεται (οποίος ενδιαφέρεται υπάρχουν πολύ ωραία βίντεο που εξηγούν πολύ αναλυτικά τον προβληματικό σχεδιασμό).
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ένα μέλλον όπου ηλεκτρονικα σύστημα θα λειτουργούν στην εντέλεια, απέχει πολύ από το 2024, και σίγουρα ποτέ δεν θα μπορείς να βασιστουν πάνω τους 100%, διότι ένας κεραυνός να πέσει (που συμβαίνει) είναι πολύ πιθανό να γίνει διακοπή ρεύματος στο αεροσκάφος, οπότε πρέπει οι πιλότοι να χειριστούν το αεροσκάφος μόνοι τους μέχρι να απομακρυνθούν από την περιοχή με κακό καιρό..


Αυτό είναι όντως ένα μεγάλο θέμα. Ένα μέτρο που πάρθηκε είναι να είναι πάντα τουλάχιστον 2 άτομα μέσα στο πιλοτήριο. Απορώ όμως κατά πόσο τηρείται σε πτήσεις με 2 μόνο πιλότους, ειδικά όταν είναι "φιλαράκια". Έρχεται αεροσυνοδός μέσα στο πιλοτήριο όταν ένας από τους δύο πιλότους πάει τουαλέτα ώστε να τηρηθεί ο κανόνας αυτός; Ποιος ξέρει.

Να πούμε κάτι σημαντικό όμως πάνω στο θέμα μας. Δεν είμαστε 100% σίγουροι ότι το αεροπλάνο το έριξε ο πιλότος καθώς ελάχιστα λεπτά πριν χαθεί η επικοινωνία στον Πύργο ελέγχου απάντησε ο συγκυβερνήτης πράγμα που δείχνει ότι εκείνη την ώρα ο πιλότος ήταν σε διάλειμμα ενώ συνεργάτες, φίλοι και η οικογένεια του πιλότου είχαν πει ότι αποκλείεται να έκανε κάτι τέτοιο ο συγκεκριμένος καθώς άφηνε πίσω του 3 παιδιά τα οποία τα αγαπούσε πολύ. Το πιο πιθανό σενάριο για εμένα είναι η τεχνίτη βλάβη η οποία από ένα σημείο και μετά άφησε το αεροπλάνο ακυβέρνητο μέχρι που του τελείωσαν τα καύσιμα και έπεσε κάπου στον Ινδικό ωκεανό. Μην ξεχνάμε ότι αν ήταν αυτοκτονία του πιλότου το πλήρωμα / συγκυβερνήτης κάπως θα είχαν επικοινωνήσει με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας όπως έγινε στην περίπτωση της Germanwings.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Η αεροπειρατεία.μπορει να συμβεί και από επιβάτη, όχι από τους πιλότους.
Στα αεροπλάνα πάντα θα υπάρχει η μανουαλ επιλογή, για τον απλούστατο λόγο της ασφαλείας.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τα boeing max, διάσημα για τα ατυχήματά τους.
Ο λόγος που φεύγουν προς τα κάτω με την μύτη ανεξέλεγκτα, είναι γιατί ο ηλεκτρονικός αυτόματος αισθητήρας της γωνίας της μύτης του αεροσκάφους, δεν λειτουργεί σωστά. Και ο λόγος που τοποθετήθηκε αυτός ο μηχανισμός είναι γιατί άλλαξαν την θέση των κινητήρων από κάτω από τα φτερά, αρκετά ψηλότερα, στη μέση των φτερών, κάνοντας το αεροπλάνο να πάρει μεγαλύτερη κλίση όταν απογειώνεται (όποιος ενδιαφέρεται υπάρχουν πολύ ωραία βίντεο που εξηγούν πολύ αναλυτικά τον προβληματικό σχεδιασμό).
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ένα μέλλον όπου ηλεκτρονικα σύστημα θα λειτουργούν στην εντέλεια, απέχει πολύ από το 2024, και σίγουρα ποτέ δεν θα μπορείς να βασιστουν πάνω τους 100%, διότι ένας κεραυνός να πέσει (που συμβαίνει) είναι πολύ πιθανό να γίνει διακοπή ρεύματος στο αεροσκάφος, οπότε πρέπει οι πιλότοι να χειριστούν το αεροσκάφος μόνοι τους μέχρι να απομακρυνθούν από την περιοχή με κακό καιρό..


Αυτό είναι όντως ένα μεγάλο θέμα. Ένα μέτρο που πάρθηκε είναι να είναι πάντα τουλάχιστον 2 άτομα μέσα στο πιλοτήριο. Απορώ όμως κατά πόσο τηρείται σε πτήσεις με 2 μόνο πιλότους, ειδικά όταν είναι "φιλαράκια". Έρχεται αεροσυνοδός μέσα στο πιλοτήριο όταν ένας από τους δύο πιλότους πάει τουαλέτα ώστε να τηρηθεί ο κανόνας αυτός; Ποιος ξέρει.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Κοίτα σίγουρα θα βοηθήσει πολύ στα συστήματα αυτόματου πιλότου, αλλά όπως εξήγησα παραπάνω, η πλήρης αντικατάσταση των πιλότων δεν πρόκειται να γίνει στο δικό μας lifetime, εκτός αν αναπτυχθούν συστήματα που θα τροφοδοτούνται με μη ηλεκτρική ενέργεια.

Τα συστήματα αυτόματου πιλότου είναι ήδη ενισχυμένα όμως ναι η AI θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο. Όμως πλήρη αντικατάσταση των πιλότων δεν πρόκειται να γίνει για διάφορους λόγους τους οποίους ανέλυσα πιο πάνω, και καλύτερα καθώς σε καμία περίπτωση ένας υπολογιστής δεν είναι πιο έξυπνος από τον πιλότο.
 

taketrance

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο taketrance αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,130 μηνύματα.
Θα πω απλά οτι είναι πολύ πιο εύκολο να πάρεις μια τεχνητή νοημοσύνη και να την μάθεις να πετάει βάζοντας την σε προσομοιώσεις να μαθαίνει κάνοντας όσες ώρες πτήσεις δεν έχουν κάνει όλοι οι πιλότοι που υπήρξαν ποτέ μαζί.

Το καλύτερο :
1. Δεν πληρώνεις μισθό.
2. Μπορείς να έχεις όσους πιλότους θες διαθέσιμους καθώς η εκπαίδευση αρκεί να γίνει μια φορά.
3. Είναι ανώφελη/αδύνατη η αεροπειρατεία ή η κακόβουλη ενέργεια απο κάποιον πιλότο.

Η καραμέλα "χρειάζεται άνθρωπος" είναι γνωστή, και όχι δεν ισχύει. Καθημερινά βασιζόμαστε σε πολλά life critical συστήματα για την επιβίωση μας και τα οποία τρέχουν χωρίς παρέμβαση ανθρώπου. Όλα είναι θέμα ωριμότητας της τεχνολογίας. Όταν η τεχνολογία είναι αρκετά ώριμη και αξιόπιστη(συγκεκριμένα πιο αξιόπιστη απο τον άνθρωπο) τότε τον αντικαθιστά γιατί καταλήγουμε σε κάτι safer.

Ακόμα κι αν λειτουργικά και χειριστικά μπορούμε να έχουμε το αεροπλάνο να πετάει εντελώς από μόνο του, ο ανθρώπινος ψυχολογικός παράγοντας είναι πολύ σημαντικός σε αυτήν την περίπτωση.

Ποσό εύκολο θα είναι για τους επιβάτες πιστεύεις να αρχίσουν να μπαίνουν σε αεροπλάνα που ξέρουν ότι δεν υπάρχει κανένας στο πιλοτήριο; Τι ασφάλεια θα νιώθουν με αυτήν την κατάσταση;
Μην σκέφτεσαι τι θα έκανες εσυ που μπορεί να ξέρεις την τεχνολογία, να είσαι νέος κλπ, αλλά ένα μεγάλο ποσοστο επιβατών παγκοσμίως.
Η μετάβαση σε μια κατάσταση που θα ήταν καθημερινότητα αυτό θα έπαιρνε παρά πολύ καιρό, και τα έξοδα που θα γλίτωναν οι αεροπορικές από μισθούς και εκπαιδεύσεις πιλότων θα τα έχαναν από μειωμένα εισιτήρια.

Αντιστοιχα, αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που το Μετρο εξακολουθεί να έχει ακόμα οδηγούς που απλά πατάνε ένα κουμπί για το σταματά-ξεκινά κι όλα τα υπόλοιπα γίνονται αυτόματα, όποτε σκέψου ποσο μάλλον στο αεροπλάνο.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,279 μηνύματα.
Καλά αυτά που λες δεν ισχύουν καθώς σου εξήγησα αναλυτικά πιο πάνω τους λόγους, απλά εσύ για δικούς σου λόγους έχεις θεοποιήσει την τεχνολογία και θεωρείς τους ανθρώπους ανίκανους όμως δεν πειράζει. Αυτό που μετράει είναι ότι στην πολιτική αεροπορία δεν υπάρχει τέτοιο σενάριο ευτυχώς καθώς κανένας δεν θα άφηνε την τύχη 200++ επιβατών στην τύχη ενός υπολογιστή. Νομίζω ότι μερικοί έχετε χάσει το μέτρο με την Ai και την αντικατάσταση του ανθρώπου από αυτή. Το σταματώ εδώ όμως καθώς είμαστε off, αν θέλετε ανοίξτε κάποιο άλλο thread.
Δεν έχω θεοποιήσει την τεχνολογία. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι κάτι καινούριο για πολλους, αλλά για αρκετό κόσμο στα χωράφια της πληροφορικής δεν είναι. Πολλοί σπουδαίοι επιστήμονες από την απαρχή του πεδίου γνωρίζανε ότι αυτές οι εξελίξεις θα συμβούν. Απλώς δεν ξέραμε ακριβώς πότε καθώς δεν υπήρχε η διαθέσιμη τεχνολογία για να υποστήριξη την εκκίνηση του πράγματος.

Δεν είναι γνωστό εάν και πότε θα φτάσουν σε AGI. Αλλά μπορώ να πω με κάθε βεβαιότητα ότι η πλειοψηφία των human tasks δεν χρειάζονται κάτι τέτοιο ούτως η άλλως.

Όσοι δεν βλέπουν ποιες είναι οι φυσικές τάσεις εξέλιξης απλώς είναι αφελείς γιατί αυτό τους κάνει να νιώθουν πιο ασφαλείς.

Ακόμα κι αν λειτουργικά και χειριστικά μπορούμε να έχουμε το αεροπλάνο να πετάει εντελώς από μόνο του, ο ανθρώπινος ψυχολογικός παράγοντας είναι πολύ σημαντικός σε αυτήν την περίπτωση.

Ποσό εύκολο θα είναι για τους επιβάτες πιστεύεις να αρχίσουν να μπαίνουν σε αεροπλάνα που ξέρουν ότι δεν υπάρχει κανένας στο πιλοτήριο; Τι ασφάλεια θα νιώθουν με αυτήν την κατάσταση;
Μην σκέφτεσαι τι θα έκανες εσυ που μπορεί να ξέρεις την τεχνολογία, να είσαι νέος κλπ, αλλά ένα μεγάλο ποσοστο επιβατών παγκοσμίως.
Η μετάβαση σε μια κατάσταση που θα ήταν καθημερινότητα αυτό θα έπαιρνε παρά πολύ καιρό, και τα έξοδα που θα γλίτωναν οι αεροπορικές από μισθούς και εκπαιδεύσεις πιλότων θα τα έχαναν από μειωμένα εισιτήρια.

Αντιστοιχα, αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που το Μετρο εξακολουθεί να έχει ακόμα οδηγούς που απλά πατάνε ένα κουμπί για το σταματά-ξεκινά κι όλα τα υπόλοιπα γίνονται αυτόματα, όποτε σκέψου ποσο μάλλον στο αεροπλάνο.
Θα υπάρχει crew ακόμα, όπως οι αεροσυνοδοί λόγου χάρη. Κατα τα άλλα άπαξ και η βιομηχανία αποφασίσει ότι την συμφέρει δεν νομίζω ότι τον παίρνει τον κόσμο να μην χρησιμοποιεί αεροπλάνο. I mean you can do it αλλά εάν θες να κάνεις ας πούμε ένα ταξίδι δεκάδων ωρών ας πούμε σε μέρες είναι δικό σου θέμα προφανώς.

Το φαινόμενο όπως λες είναι καθαρά ψυχολογικό. Καθώς εάν γίνει με τον τρόπο που λέω, το οποίο εφαρμόζεται ήδη στην βιομηχανία σε ρομπότ αλλά και στα αυτόνομα αμάξια, τότε είναι ξεκάθαρο τι θα είναι ασφαλέστερο. Μετά είναι τι διαλέγεις...αυτό που ακούγεται safer ή αυτό που με χειροπιαστές αποδείξεις ο άλλος θα σου λέει ότι είναι safer.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Η αεροπειρατεία.μπορει να συμβεί και από επιβάτη, όχι από τους πιλότους.
Στα αεροπλάνα πάντα θα υπάρχει η μανουαλ επιλογή, για τον απλούστατο λόγο της ασφαλείας.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τα boeing max, διάσημα για τα ατυχήματά τους.
Ο λόγος που φεύγουν προς τα κάτω με την μύτη ανεξέλεγκτα, είναι γιατί ο ηλεκτρονικός αυτόματος αισθητήρας της γωνίας της μύτης του αεροσκάφους, δεν λειτουργεί σωστά. Και ο λόγος που τοποθετήθηκε αυτός ο μηχανισμός είναι γιατί άλλαξαν την θέση των κινητήρων από κάτω από τα φτερά, αρκετά ψηλότερα, στη μέση των φτερών, κάνοντας το αεροπλάνο να πάρει μεγαλύτερη κλίση όταν απογειώνεται (όποιος ενδιαφέρεται υπάρχουν πολύ ωραία βίντεο που εξηγούν πολύ αναλυτικά τον προβληματικό σχεδιασμό).
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ένα μέλλον όπου ηλεκτρονικα σύστημα θα λειτουργούν στην εντέλεια, απέχει πολύ από το 2024, και σίγουρα ποτέ δεν θα μπορείς να βασιστουν πάνω τους 100%, διότι ένας κεραυνός να πέσει (που συμβαίνει) είναι πολύ πιθανό να γίνει διακοπή ρεύματος στο αεροσκάφος, οπότε πρέπει οι πιλότοι να χειριστούν το αεροσκάφος μόνοι τους μέχρι να απομακρυνθούν από την περιοχή με κακό καιρό..
Φυσικά και δεν γίνεται πάντα απο πιλότο. Αλλά εφόσον δεν θα υπάρχει πιλότος δεν θα υπάρχει λόγος και να είναι προσβάσιμος ο χώρος απο επιβάτες για να κάνουν αεροπειρατεία to begin with. Κατά τα άλλα τα υπόλοιπα δεν ισχύουν απόλυτα που λες. Υπάρχουν πολλές τεχνικές για προστασία ευαίσθητων component απο χτυπήματα κεραυνών. Είναι ένα ολόκληρο field of study on it's own, αλλά δεν είναι ακατόρθωτο τίποτα. Ούτως η άλλως και οι πιλότοι όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο βασίζονται σε APU, δεν πετάνε τυφλά το αεροσκάφος.
Αυτό είναι όντως ένα μεγάλο θέμα. Ένα μέτρο που πάρθηκε είναι να είναι πάντα τουλάχιστον 2 άτομα μέσα στο πιλοτήριο. Απορώ όμως κατά πόσο τηρείται σε πτήσεις με 2 μόνο πιλότους, ειδικά όταν είναι "φιλαράκια". Έρχεται αεροσυνοδός μέσα στο πιλοτήριο όταν ένας από τους δύο πιλότους πάει τουαλέτα ώστε να τηρηθεί ο κανόνας αυτός; Ποιος ξέρει.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
Πράγματι. Και αυτό έχει το έξτρα πλεονέκτημα οτι και κάτι να πάθει ο κυβερνήτης, μπορεί να αναλάβει ο συγκυβερνήτης. Στην πράξη, νομίζω οτι η νομοθεσία προβλέπει να είναι και οι δύο ταυτόχρονα παρών, αλλά αυτό δεν ξέρω και εγώ κατά πόσο τηρείται για τον λόγο που λες. Εαν ο άλλος είναι τρελαμένος προφανώς μπορεί να επιτεθεί. Δεν είναι κάτι συχνό αυτό το φαινόμενο βέβαια, αλλά νομίζω οτι στους συγγενείς των θυμάτων αυτό δεν έχει και πολύ αξία. Εαν μπορείς να το αποτρέψεις, το αποτρέπεις.
 
Τελευταία επεξεργασία:

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 32,415 μηνύματα.
Δεν έχω θεοποιήσει την τεχνολογία. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι κάτι καινούριο για πολλους, αλλά για αρκετό κόσμο στα χωράφια της πληροφορικής δεν είναι. Πολλοί σπουδαίοι επιστήμονες από την απαρχή του πεδίου γνωρίζανε ότι αυτές οι εξελίξεις θα συμβούν. Απλώς δεν ξέραμε ακριβώς πότε καθώς δεν υπήρχε η διαθέσιμη τεχνολογία για να υποστήριξη την εκκίνηση του πράγματος.

Δεν είναι γνωστό εάν και πότε θα φτάσουν σε AGI. Αλλά μπορώ να πω με κάθε βεβαιότητα ότι η πλειοψηφία των human tasks δεν χρειάζονται κάτι τέτοιο ούτως η άλλως.

Όσοι δεν βλέπουν ποιες είναι οι φυσικές τάσεις εξέλιξης απλώς είναι αφελείς γιατί αυτό τους κάνει να νιώθουν πιο ασφαλείς.


Θα υπάρχει crew ακόμα, όπως οι αεροσυνοδοί λόγου χάρη. Κατα τα άλλα άπαξ και η βιομηχανία αποφασίσει ότι την συμφέρει δεν νομίζω ότι τον παίρνει τον κόσμο να μην χρησιμοποιεί αεροπλάνο. I mean you can do it αλλά εάν θες να κάνεις ας πούμε ένα ταξίδι δεκάδων ωρών ας πούμε σε μέρες είναι δικό σου θέμα προφανώς.

Το φαινόμενο όπως λες είναι καθαρά ψυχολογικό. Καθώς εάν γίνει με τον τρόπο που λέω, το οποίο εφαρμόζεται ήδη στην βιομηχανία σε ρομπότ αλλά και στα αυτόνομα αμάξια, τότε είναι ξεκάθαρο τι θα είναι ασφαλέστερο. Μετά είναι τι διαλέγεις...αυτό που ακούγεται safer ή αυτό που με χειροπιαστές αποδείξεις ο άλλος θα σου λέει ότι είναι safer.

Στους περισσότερους κλάδους η Ai θα αποτελεί σημαντικό κομμάτι με σκοπό να βελτιώσει την παραγωγικότητα όμως τον άνθρωπο δεν θα τον αντικαταστήσει για πολλούς λόγους. Αυτό που θα γίνει τόσο στο κομμάτι της πολιτικής αεροπορίας όσο και στους περισσότερους κλάδους είναι η συνεργασία τεχνολογίας και ανθρώπου ώστε να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα στο τέλος της ημέρας. Αυτό είναι και το φυσιολογικό να πούμε την αλήθεια καθώς υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στον άνθρωπο και στα computers, θα ήταν καταστροφικό να γίνονται τα πάντα από την AI και ο άνθρωπος να αποτελεί παθητικό ον που κάθετε όλη την ημέρα σε έναν καναπέ όπως θα ήταν καταστροφικό ο άνθρωπος να απορρίψει την τεχνολογία από την ζωή του γυρνώντας πίσω στο 1960. Όσο αφορά τον κλάδο της πολιτικής αεροπορίας η AI θα μπει σίγουρα σε μερικά χρόνια από τώρα όχι όμως για να αντικαταστήσει τον πιλότο αλλά για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των αεροπλάνων που κακά τα ψέματα σήμερα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα παρά τα απανωτά σκάνδαλα της Boeing. Μεταξύ των άλλων όμως ένα από τα πράγματα που θα πρέπει να αλλάξουν είναι ο χρόνος απόσβεσης των αεροσκαφών με την έννοια ότι δεν θα πρέπει να πετούν αεροσκάφη με ηλικία άνω των 20 ετών καθώς μιλάμε για την ασφάλεια των επιβατών. Εκεί όσο AI και να βάλεις και όσο καλοί αν είναι οι πιλότοι σου δεν γλυτωνεις το δυστύχημα αν το αεροπλάνο είναι 25++ με κακή συντήρηση από την αεροπορική εταιρεία. Εδώ θα πω για άλλη μια φορά ότι στην Ελλάδα είμαστε τυχεροί καθώς η Aegean είναι από τις καλύτερες αεροπορικές του πλανήτη σε θέματα ποιότητας, ασφαλείας και εκπαίδευσης των πιλότων ενώ ανανεώνει συνέχεια τον στόλο της αγοράζοντας τα υπερσύγχρονα Airbus A320 Neo και A321 Neo. Δεν είναι τυχαίο που κάθε χρόνο βγαίνει η καλύτερη Regional airline της Ευρώπης ενώ παράλληλα στην γενική κατάταξη της Skytrax είναι μέσα στις 30 top ανάμεσα σε άνω από τις 1.000 αεροπορικές που υπάρχουν στον πλανήτη.
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,096 μηνύματα.
Καλό θα ήταν γενικότερα αν δεν γνωρίζουμε έναν κλάδο να μην εκφέρουμε άποψη και να ακούμε όσους γνωρίζουν για αυτό καθώς δεν είναι καλό δείγμα για την αντίληψη του.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,279 μηνύματα.
θα ήταν καταστροφικό να γίνονται τα πάντα από την AI και ο άνθρωπος να αποτελεί παθητικό ον που κάθετε όλη την ημέρα σε έναν καναπέ όπως θα ήταν καταστροφικό ο άνθρωπος να απορρίψει την τεχνολογία από την ζωή του γυρνώντας πίσω στο 1960. Όσο αφορά τον κλάδο της πολιτικής αεροπορίας η AI θα μπει σίγουρα σε μερικά χρόνια από τώρα όχι όμως για να αντικαταστήσει τον πιλότο αλλά για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των αεροπλάνων που κακά τα ψέματα σήμερα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα παρά τα απανωτά σκάνδαλα της Boeing. Μεταξύ των άλλων όμως ένα από τα πράγματα που θα πρέπει να αλλάξουν είναι ο χρόνος απόσβεσης των αεροσκαφών με την έννοια ότι δεν θα πρέπει να πετούν αεροσκάφη με ηλικία άνω των 20 ετών καθώς μιλάμε για την ασφάλεια των επιβατών. Εκεί όσο AI και να βάλεις και όσο καλοί αν είναι οι πιλότοι σου δεν γλυτωνεις το δυστύχημα αν το αεροπλάνο είναι 25++ με κακή συντήρηση από την αεροπορική εταιρεία. Εδώ θα πω για άλλη μια φορά ότι στην Ελλάδα είμαστε τυχεροί καθώς η Aegean είναι από τις καλύτερες αεροπορικές του πλανήτη σε θέματα ποιότητας, ασφαλείας και εκπαίδευσης των πιλότων ενώ ανανεώνει συνέχεια τον στόλο της αγοράζοντας τα υπερσύγχρονα Airbus A320 Neo και A321 Neo. Δεν είναι τυχαίο που κάθε χρόνο βγαίνει η καλύτερη Regional airline της Ευρώπης ενώ παράλληλα στην γενική κατάταξη της Skytrax είναι μέσα στις 30 top ανάμεσα σε άνω από τις 1.000 αεροπορικές που υπάρχουν στον πλανήτη.
Μην μπερδεύεις το τι συμφέρει σε ατομικό επίπεδο με το τι είναι σωστό για το κοινωνικό σύνολο. Στην επιστήμη ψάχνουμε την αλήθεια προς το συμφέρον όλων των ανθρώπων. Εαν εγώ θέλω να γίνω φορτηγατζής λόγου χάρη, δεν μπορώ να τα βάλω με την τεχνολογική πρόοδο προς το συμφέρον τόσων άλλων επειδή μου χαλάει προσωπικά τα σχέδια. Δεν είναι η πρόοδος που πρέπει να αλλάξει αλλά εγώ. Καλύπτουμε τις ανάγκες όπου υπάρχουν και όταν ένα κομμάτι κλείσει καταπιανόμαστε με κάτι άλλο που έχει περιθώριο βελτίωσης ή υπάρχει ανάγκη.

Πολλοί κλαίγονται ας πούμε για την πιθανή αντικατάσταση μεγάλου ποσοστού ακτινολόγων γιατρών απο AI.
Ναι είναι λυπηρό να χάνει κόσμος την δουλειά του, αλλά πρέπει να κοιτάμε το δάσος όχι το δέντρο. Αυτό που δεν λένε είναι πόσοι ασθενείς δεν έχουν πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες απο top γιατρούς χωρίς να χρυσοπληρώνουν. Και η απάντηση είναι πολλοί. Ακόμα και να θέλαμε, δεν υπάρχουν τόσοι γιατροί να ασχοληθούν με τόσους ασθενείς, και υπάρχει και όριο στο πόσους γιατρούς μπορείς να "βγάλεις" κάθε χρόνο. Μάλιστα σε χώρες οι οποίες έχουν οικονομικές δυσκολίες πολλές φορές δεν υπάρχει καν το κατάλληλο προσωπικό ή εαν υπάρχει, δεν έχει αρκετή εμπειρία. Σε αυτές τις περιπτώσεις τεχνολογίες όπως η AI δεν είναι απλά πολυτέλεια, είναι εντελώς αναγκαία και μπορεί να σώσει κόσμο.

Για τον α ή β λόγο είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν και άνθρωποι παράλληλα πράγματι. Αλλά εκεί που θα χρειαζόσουν 100 ας πούμε θα χρειαστείς 2-3 καλούς, και θα μπορείς να διανέμεις αυτή την γνώση, αλλά να γίνεται και back-propagate για βελτίωση. Οπότε όλοι οι άνθρωποι θα μπορούν να απολαμβάνουν υψηλής ποιότητας παροχή υπηρεσιών γρήγορα και φθηνά.

Επίσης μην σκέφτεσαι μικρά. Η εξέλιξη της AI δεν αφορά μόνο να φτιάχνεις ωραίες εικόνες και να ρωτάς το chatGPT πως φτιάχνεις κεικ. Θα έχουμε πρωτοφανείς καινοτομίες σε πεδία όπως το material science. Και μόνο απο αυτό θα έχεις ακόμα πιο ασφαλή αεροπλάνα. Μην μιλήσω καν για άλλα πεδία όπως η χημεία και η φαρμακοβιομηχανεία που ήδη έχουμε φτάσει στο σημείο να μιλάμε για text 2 molecule.
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 32,415 μηνύματα.
Μην μπερδεύεις το τι συμφέρει σε ατομικό επίπεδο με το τι είναι σωστό για το κοινωνικό σύνολο.
Πολλοί κλαίγονται ας πούμε για την πιθανή αντικατάσταση μεγάλου ποσοστού ακτινολόγων γιατρών απο AI.
Ναι είναι λυπηρό να χάνει κόσμος την δουλειά του, αλλά πρέπει να κοιτάμε το δάσος όχι το δέντρο. Αυτό που δεν λένε είναι πόσοι ασθενείς δεν έχουν πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες απο top γιατρούς χωρίς να χρυσοπληρώνουν. Και η απάντηση είναι πολλοί. Ακόμα και να θέλαμε, δεν υπάρχουν τόσοι γιατροί να ασχοληθούν με τόσους ασθενείς, και υπάρχει και όριο στο πόσους γιατρούς μπορείς να "βγάλεις" κάθε χρόνο. Μάλιστα σε χώρες οι οποίες έχουν οικονομικές δυσκολίες πολλές φορές δεν υπάρχει καν το κατάλληλο προσωπικό ή εαν υπάρχει, δεν έχει αρκετή εμπειρία. Σε αυτές τις περιπτώσεις τεχνολογίες όπως η AI δεν είναι απλά πολυτέλεια, είναι εντελώς αναγκαία και μπορεί να σώσει κόσμο.

Για τον α ή β λόγο είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν και άνθρωποι παράλληλα πράγματι. Αλλά εκεί που θα χρειαζόσουν 100 ας πούμε θα χρειαστείς 2-3 καλούς, και θα μπορείς να διανέμεις αυτή την γνώση, αλλά να γίνεται και back-propagate για βελτίωση. Οπότε όλοι οι άνθρωποι θα μπορούν να απολαμβάνουν υψηλής ποιότητας παροχή υπηρεσιών γρήγορα και φθηνά.

Επίσης μην σκέφτεσαι μικρά. Η εξέλιξη της AI δεν αφορά μόνο να φτιάχνεις ωραίες εικόνες και να ρωτάς το chatGPT πως φτιάχνεις κεικ. Θα έχουμε πρωτοφανείς καινοτομίες σε πεδία όπως το material science. Και μόνο απο αυτό θα έχεις ακόμα πιο ασφαλή αεροπλάνα. Μην μιλήσω καν για άλλα πεδία όπως η χημεία και η φαρμακοβιομηχανεία που ήδη έχουμε φτάσει στο σημείο να μιλάμε για text 2 molecule.

Ναι αυτά που λες είναι πρακτικά παρόμοια που λέω εγώ, στην ουσία συνεργασία AI με τον άνθρωπο θα έχεις και όχι πλήρη αντικατάσταση του ανθρώπου. Όσο αφορά τα αεροπλάνα ανέφερα πάνω κάτω τι θα γίνει, θα έχουμε AI τόσο στην κατασκευή όσο και στα συστήματα όμως ο πιλότος σαν επάγγελμα δεν θα χαθεί ίσα ίσα θα εκπαιδευτούν και εκείνοι στην σωστή χρήση της τεχνολογίας κατά την διάρκεια της πτήσης.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,279 μηνύματα.
Ναι αυτά που λες είναι πρακτικά παρόμοια που λέω εγώ, στην ουσία συνεργασία AI με τον άνθρωπο θα έχεις και όχι πλήρη αντικατάσταση του ανθρώπου.
Τι Γιάννης τι Γιαννάκης :bleh:. Εαν δεν χρειάζεσαι το 90% με 95% του σημερινού workforce στην ουσία μιλάμε για αντικατάσταση. Χτυπάει άσχημα ίσως, αλλά είναι προς το συμφέρον όλων. Σημαίνει οτι μένει χρόνος να ασχοληθούμε με άλλα πράγματα τα οποία θα είναι και πιο δημιουργικά όπως προσωπικά project ή για παράδειγμα την ερμηνεία των αποτελεσμάτων που θα δίνει η AI.
Όσο αφορά τα αεροπλάνα ανέφερα πάνω κάτω τι θα γίνει, θα έχουμε AI τόσο στην κατασκευή όσο και στα συστήματα όμως ο πιλότος σαν επάγγελμα δεν θα χαθεί ίσα ίσα θα εκπαιδευτούν και εκείνοι στην σωστή χρήση της τεχνολογίας κατά την διάρκεια της πτήσης.
Θα δείξει, το μέλλον είναι αβέβαιο, αλλά σίγουρα υπάρχουν πολλές επιλογές, μεταξύ των οποίων είναι και το remote control απο άνθρωπο σε emergency καταστάσεις. Μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θεωρώ θα δούμε πολύ ωραία πραγματάκια, όρεξη και δημιουργικότητα να υπάρχει και όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα απο κάθε άποψη.
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 32,415 μηνύματα.
Τι Γιάννης τι Γιαννάκης :bleh:. Εαν δεν χρειάζεσαι το 90% με 95% του σημερινού workforce στην ουσία μιλάμε για αντικατάσταση. Χτυπάει άσχημα ίσως, αλλά είναι προς το συμφέρον όλων. Σημαίνει οτι μένει χρόνος να ασχοληθούμε με άλλα πράγματα τα οποία θα είναι και πιο δημιουργικά όπως προσωπικά project ή για παράδειγμα την ερμηνεία των αποτελεσμάτων που θα δίνει η AI.

Θα δείξει, το μέλλον είναι αβέβαιο, αλλά σίγουρα υπάρχουν πολλές επιλογές, μεταξύ των οποίων είναι και το remote control απο άνθρωπο σε emergency καταστάσεις. Μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θεωρώ θα δούμε πολύ ωραία πραγματάκια, όρεξη και δημιουργικότητα να υπάρχει και όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα απο κάθε άποψη.

Καλά δεν ξέρουμε αν το 90-95% του κόσμου θα απολυθεί, μην βγάζουμε αυθαίρετα συμπεράσματα καθώς κάτι τέτοιο πιθανόν δεν θα συμβεί στα περισσότερα επαγγέλματα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top